Ciemos pie Lielā Bena

Sveiki visiem! Nolēmu es ar beidzot pievienot kādu sava ceļojuma aprakstu, šoreiz tieši par Londonu, kaut gan nekad agrāk neesmu neko līdzīgu rakstījusi, bet esmu bijusi diezgan daudz dažādās valstīs.

Tātad mans ceļojums uz Londonu bija 2.-6.maijam. Tā kā ceļojuma mērķis bija apciemot vīra dēlu, kas tur jau kādu laiku dzīvo un strādā, tad nolēmām, ka mums būs pietiekami ar 4 naktīm Londonā priekš pirmās reizes.

Biļetes mēs nopirkām tieši 2 mēnešu pirms ceļojuma un lidojām ar airBaltic uz Gatwick

lidostu, tieši viņiem uz šo periodu bija visizdevīgākās cenas (uz diviem ar rokas bagāžu 57Ls).

Tāpat mēs arī norezervējām caur interneta lapu travelstay.com viesnīcu netālu no Victoria Station. Viesnīcu sauc „Pimlico Inn” (kas atrodas: 43, Belgrade Road Victoria, Central London). Uz 4 naktīm 2 vietīga istabiņa ar 2 gultām mums izmaksāja 158£ (aptuveni 127Ls).

Ceļojumu maršruti pa Londonu bija jau saplānoti iepriekš uz visām dienā. Rīgā nopirku Londonas karti un krievu valodā ceļvedi (jo latviešu valodā analoģisks maksā 3-4 reizes dārgāk, liela ceļvežu izvēle krievu valodā ir firmas „Janus” veikalā „Gora” Jēzusbaznīcas ielā). Tāpec Rīgā jau biju pārliecināta par 100%, ka visu ko esmu ieplānojusi apskatīt to apskatīšu, kaut vai kritīšu no kājām nost.

1.diena

Ielidojām Londona 12.30 tieši pēc saraksta, uzreiz gājām iegādāties biļetes uz Gatwick Train, kas maksāja gandrīz 24£ turp un atpakaļ uz vienu cilvēku. Un pēc 35min mēs jau bijām Victoria Station. No kuras 10min gājienā bija mūsu viesnīca.

Pirmo numuriņu ko mums iedeva mēs apmainījām, jo tas atradās 5.stāvā un tā kā šajā dienā kā jau ierasts Londonā bija lietus un pat diezgan stiprs (bija arī ļoti auksts, ne vairāk kā +8, tad no griestiem pilēja ūdens. Šo numuriņu bez problēmām mēs apmainījām uz citu, kas atradās 1.stāvā pie reģistratūras. Jāpiebilst, ka mūsu izvēlētajai viesnīcai nav savas reģistratūras, bet gan tā ir apvienota kopā ar „Lidos Hotel” viesnīcas reģistratūru un ieeja arī viesnīcā ir viena uz kuras ir uzraksts „Lidos Hotel”. Personāls viesnīcā ir ļoti pretīmnākošs un atsaucīgs.

Numuriņš bija ļoti tīrs ar vannasistabu un tualeti. Numuriņā, tā kā mēs pasūtījām, bija 2 gultas, jo lasījām, ka viņu divguļamās gultas ir ļoti mazas un lai kārtīgi izgulētos paņēmam 2 gultas. Domājām, ka būs divstāvīgā gulta, bet mūsu numuriņā bija 2 diezgan lielas divguļamās gultas. Numuriņā bija pieejama tējkanna, tēja, kafija, ko katru dienu papildināja.

Bišku sakārtojot savas domas tālāk no viesnīcas īsi pirms 16 mēs gajām uz Buckingham Palace, ko apskatījām nelielu brīdi, jo tā kā bija ļoti auksts, tad devāmies talāk cauri Wellington Arch uz Piccadilly ielu, kuru visu noejot nonācām pie Piccadilly Circusun apskatījam Erosa statuju.Un tālāk devāmies uz Ķīniešu kvartālu pavakariņot.

Vakariņojām mēs ēstuvē „ Mr Wu”, kur par 4.95£ ēd cik lien, tik par dzērieniem jamaksā atsevišķi. Paēdām mēs normāli, it īpaši tieši laikā mums pārsalušiem bija zupa. Principā ir pieejama pietiekami liela dažādība ēdienos, tik jārēķinās ar to ka ķīniešu virtuve ir ļoti trekna, jo viss tiek pagatavots lielā eļļas daudzumā.

No ķīniešu kvartāla mēs devāmies uz Trafalgar Squere. Bet no turienes jau uz Big Benun House of Parliament. Šīs celtnes mani iespaidoja visvairāk. Turpat blakus apskatījām arī Westminster Abbey un tad lēna gaitā pēc 25min bijām jau atpakaļ viesnīcā un pulkstenis rādīja tik 20.30, bet tik daudzus apkates objektus mēs jau paspējām aplūkot.

2.diena

Cēlāmies agri, aptuveni 6.30, jo no 7-9 viesnīcā sāk dot brokastis, kas bija iekļautas viesnīcas cenā, saucās – Continental Breakfast. Brokastīs deva tēju, kafiju, apelsīnu sulu, auzu vai kukurūzas pārslas ar pienu, tostermaizi ar vairākiem veida ievārījumiem un sviestu, ēd cik gribi. Pīlnīgi pietiekamas brokastis dienas sākumam.

Vēl pirms 8 rītā mēs izgajām no viesnīcas. Laiks atkal apmācies un pūš stiprs vējš. Un līdz pēcpusdienai aptuveni ik pēc 30min līst lietus kādas 15min.Aizgajām mēs atkal līdz Big Ben, lai pārietu pāri tiltam un izvizinatos ar London Eye.

Pie Londonas acs mēs bijām pirms 9, bet biļetes sāk tirgot no 9.30 un vizinašanās sākās ar 10. Šis prieks maksā gandrīz 18£ vienam. Nopirkām biļetes un no sākuma bija jāiet uz zāli kur rāda diezgan iespaidīgu 3D filmiņu par Londonu un Londonas aci. Pats brauciens ar ratu ir ~30min, un paveras visa Londona, kurai cik tālu var redzēt ir tikai Londona ar saviem parkiem un mājām.

Pēc brauciena ar Londonas aci mēs nopirkām kuģu piestātnē biļetes uz ķuģīti pa 8£ vienā virzienā katram, lai dotos uz Tower Bridge. Kuģītis peld ~30min.

Apskatījām Tower Brige un no ārpuses Tower of London, jo ieejas maksa ir diezgan dārga, ja nemaldos tad ~16£.

Tālāk mēs dodamies no Tower of London ar kājām uz St. Paul`s Cathedral. Diezgan skaista celtne, iegajām pat iekšā līdz tai robežai kad atkal, lai apskatītu pilnībā ēkas iekšieni ir jamaksā 12£. Bet priekštats jau radās tāpēc negājām.

Pēc tam aizčāpojām līdz Royal Courts of Justice un devāmies talāk atkal uz Trafalgar Sq. Šeit mēs papusdienojam, un te mani un vīra ceļi šķīrās, viņš gāja satikties ar savu dēlu, bet es cauri China Town uz Oxford street.

Oxford street ir iepirkšanās iela, kur ir gandrīz visi pasaules slavenie zīmoli. Labs un vislētākais veikals ir veikals ” Primark”, kur var nopirkt visu pa nelielām naudiņām, piemēram, sieviešu, bērnu un vīriešu krekliņi, T-krekļi, topiņi maksā sākot no 1£ un maksimums līdz 5£. Bet par 2£ var nopirkt jau labus sieviešu krekliņus. Bet tā jau ir gaumes lieta, kurā veikalā ir jāiepērkas.

Cenas Londona patiešām uz apģērbiem un apaviem ir zemākas nekā Latvijā, jo viss kas ir mums latos, tur tas vis ir mārciņās un vēl zemākas cenas. Kā piemēru minēšu veikalu “ Marks&Spencer”, manas pieskatītās bikses šajā veikalā Rīga maksāja 14.50Ls, bet Londonā tikai 12£, starpība sanāk gandrīz 5Ls. Rēķiniet paši un gandrīz viss maksā šajā jomā zemāk.

Pēc vairāku stundu iepirkšanās es no Oxford Street nolēmu doties atpakaļ uz viesnīcu. Uz Marble Arch tik noskatījos, jo bija pat slinkums vilkties pāri ielai, lai pieietu tuvāk. Un tā gar vienu no Hyde Park sanu ieliņām es lēnā garā čāpoju. Domāju ka kājas būs jēlas un kaut kur pakritīšu, kā nekā 12h uz kājām visu dienu nostaigāts.

Bet laimīgi pēc veselas stundas vilkšanās es nonācu īsi pēc 20 viesnīcā un tālāk jau ilgi gaidītā atpūta.

3.diena

Šodien jau lietus beidzot nelija, un uzspīdēja arī saulīte, tik tāpat bija diezgan pavēsi vēl un pūta stiprs vējš.

No paša rīta mēs devāmies uz Oxford Street. Bet šoreiz tik devāmies uz turieni ar metro, jo vīram dēls izskaidroja kā ir jābrauc ar sabiedrisko transportu.

Mēs iegādājāmies “ Oyster” karti katram, kura ir līdzīga mūsu e-talanam. To var nopirkt katrā metro stacijā pa 2£ vai nu automatā vai kasē. Uz tās kartes uzliek naudu jebkuru nepieciešamo summu kuru vēlaties un tad par katru braucienu noņem tik cik ir nobraukts, jo atkarībā no kādās zonās brauc un kādā laikā noņem dažādas summas. Cik būs jāmaksā var redzēt ieejot metro pie automātiem karājas saraksts uz kura rakstītas visas pieturas, Jūs izvēlaties pieturu, kas ir Jūsu galējā no dotās metro pieturas, kur pašlaik atrodaties, un tur būs rakstīta cena. Tā arī vienkāršāk izskaitļot cik naudiņas jāliek uz kartes. Tik neaizmirstiet pārliecināties pirms ieejas metro, ka Jums uz tās kartes ir pietiekosi naudiņas.

Oyster karte ir izdevīga tikai, tad ja pa dienu ar metro braucat ne vairāk kā 4 reizes, ja sanāk vairāk, tad izdevīgāk ir pirkt dienas travelcard.

Ar šo Oyster karti var braukt gan metro gan autobusa. Autobus maksā neatkarīgi no pieturu skaita 1.20£ vienā maršrutā, ja pērk biļeti uz autobusu automatā, kas atrodas gandrīz visās pieturās, tad tur biļete maksā 2£ par braucienu.

Tātad mēs devamies uz Oxford Street un kārtīgi iepirkāmies. Maisu un maisiņu bija tik daudz, ka nezināju kā to visu iestūķēsim savās mugursomās. Pēc iepirkšanās mēs ar metro devāmies uz Greenwich rajonu ciemos pie vīra dēla. Pēc vairāku stundu sarunām mēs no turies atkal ar metro devāmies uz viesnīcas pusi, kur gaidīja jau mūsu gultiņas.

4.diena

Šaja dienā Laiks jau ir kļuvis vēl siltāks un ir ~14 grādi, bet tāpat pūš stiprs vējšs. No viesnīcas devāmies uz St.James`s Park barot vāveres.

Vāveru tur patiešām ir daudz. Lai viņas pabarotu veikalā ir jānopērk netīrīti zemes rieksti čaulā.

Vāveres nāk klāt, viena pat man sežot uz soliņa sēdēja man uz vēdera. Tikai briesmīgie baloži tās vāveres trenkā, un pat daži baloži man uzbruka, lai es viņiem arī dotu riekstus.

Pēc pastaigas parkā mēs ar metro devāmies uz Natural History Museum. Diezgan iespaidīgs valsts muzejs, kas ir bez maksas (Londonā ir 9 bezmaksas valsts muzeji). Visvairāk mani tur iespaidoja dinozauri, bet lai apietu visu muzeju tur patiešām ir jāvelta visa diena, bet tā kā laiks bija ierobežots, tad apskatījām ko varējām 2 stundās.

Pēc šī muzeja mēs devāmies uz Science Museum, kas atrodas turpat blakus, arī bezmaksas. Bet šis man īpaši pie sirds negāja tāpēc devāmies pusdienot un pēc tam atkal ar metro uz Greenwich rajonu pie vīra dēla.

Pēc ciemošanās mēs šoreiz ar autobusu braucām atpakaļ uz viesnīcas pusi. Autobus mūs aizvizināja līdz Big Ben un talāk jau ar kājām uz viesnīcu atkal atpūsties.

5.diena

Pēdēja mūsu ceļojuma dienā laiks jau ir pavisam silts kļuvis, jau ir kādi +16 grādi.

Tā kā mums bija pusdiena līdz lidmašīnai, jo lidmašīna uz Rīgu bija tikai 18.40, tad mēs lēnā garā no rīta sapakojām somas, paldies Dievam viss tajās ielīda, tik mana soma bija daudz smagaka par tiem 10kg ko drīks ņemt rokas bagažā, jo pati soma arī nebija viegla, un es jau uztraucos ja nu kas, tad vilkšu kaut vai 10 kreklus lidostā sev mugurā , bet viss noritēja gludi.

Tātad tā kā mums bija pietiekami daudz laika līdz lidmašīnai, un tā kā es neizskaitļoju, ka mums būs tik smagas somas, tad nekur tālu mēs nevarējām iet ar kājām. Tāpēc nolēmām ar metro aizbraukt uz fantastiski krāšņo Regent`s Park. Parks ir vienkārši burvīgi krāšņs un skaists. Diemžēl tur mūsu viesošanās laikā vēl neboja Queen Mary`s Gardenssakušas ziedēt rozes, kas tur ir ļoti daudz un dažādas.

Kamēr vīrs uz soliņa ar somām atpūtās es aizgāju pastaigāties uz Baker Street. No ārpuses apkatīju Madame Tussauds muzeju, iekšā gan negāju, jo pārāk dārgi tas maksā. Vēl veicu pēdējo iepirkšanos suvenīru bodītē un gāju atpakaļ. Kur ieturēdami parkā pusdienas mēs devāmies atpakaļ uz metro, lai dotos uz Victoria Station, lai tur pārsēstos uz vilcienu un dotos uz lidostu.

Atbraucot uz Victoria Stationmēs iesēdāmies vilcienā, kurā bija norāde, ka tas dodas uz Gatwick. Bet tikai tad kad mēs nobraucām ½ ceļa izrādījās, ka mēs iekapām ne tajā vilcienā. Jo šis izrādījās ātrvilciens, kas brauc bez pieturām uz Gatwick. Tāpēc mums nacās vēl piemaksāt pa 6£ no katra.

Tā nonākot lidostā un laicīgi izlidojot uz Rīgu beidzās mūsu ceļojums.

Ceļojums man patika, ka esmu iemīlejusies šajā pilsētā nevaru pateikt, jo šo vietu jau aizņem manā sirdī Saigona. Bet principā pilsēta ir loti jauka, it īpaši kas jūsmo par katru seno namu. Vienīgo mīnusu ko es saskatu Londona kā tūrists ir tas, ka tur ir ļoti dārgi lai paēstu kafejnīcā un lielakoties viņi ēd tikai sendvičus, hamburgerus un hot-dogus, kas ir uz katra soļa, bet normālu ēdienu principā mazāk kā par 20£uz cilvēku ar kadu dzērienu nenopirksi. Izņēmums ir China Town, bet katru reizi uz turieni vilkties arī maksā pūles un naudu.

Zinu noteikti to, ka vēl tur atgriezīšos, vismaz uz šopingu noteikti un uz citām neredzētām vietām gan Londonā gan pašā Anglijā.