Maršruts Latvija-Portugāle: Saksijas Šveice netālu no Drēzdenes (1)

Jau apmēram pirms pusgada darba kolēģe pierunāja mani pievienoties kolektīvam, kas septembrī plānoja savu braucienu uz Eiropas otru galu – Portugāli. Grupu organizēja cilvēks (Vilnis Laizāns, lūdzu, aplausus :)), kuram jau ir pieredze ceļošanā un šādu braucienu organizēšanā, turklāt atšķirībā no ierastajām ceļojumu firmu piedāvātajām paketēm, šeit ietvēra daudz citu interesantu vietu un brauciens bija elastīgs (kas bija gan pluss, gan mīnuss, jo vai nu izkrita kāda no paredzētajām vietām, vai vietā nāca jauna). Tā kā kolēģīte dažādu iemeslu dēļ ceļojumā netika, visu prieku dalīju ar brāli. Ceļojums ar autobusu bija plānots 17 dienas maršrutā (saukšu tikai pieturvietas): Vācija – Francija – Spānija – Portugāle – Spānija – Monako (diemžēl izkrita :() – Itālija un Čehija. Ceļojuma aprakstu mēģināšu veidot tādu kā aprakstošu, lai citiem, gatavojoties braucienam uz konkrēto vietu, valsti, rastos neliels priekšstats. Jo tieši to biju darījusi es – pirms brauciena pētīju citu cilvēku aprakstus un bija ko salīdzināt pēc tam :) Saksijas Šveice (Vācija) Izbraucām no Aizkraukles diezgan aukstā septembra piektdienā (8.septembrī), kad mugurā bija jāvelk pufaika, bet kājās slēgti apavi (un vēl tad kājas sala). Kaut arī izbraucām diezgan agri ap 10 no rīta, braukāšana pa Latviju un ceļojuma biedru „lasīšana” izvērtās pietiekami ilga, lai mūsu valsti Grenctālē pamestu tikai ap 3 pēcpusdienā. Īsti pat neatminos, kā izbraucām caur Lietuvu, Poliju. Tik pirmo reizi izbaudīju, kā tas ir – gulēt guļamajā autobusā. Vēlu vakarā mūs visus ar paunām izdzina no autobusa un šoferīši saklāja gultas 2 stāvos. Ar brāli gulējām apakšējā stāvā un labi, ka tā, jo tiem, kas gulēja augšējā, bija nelīdzenāka virsma, kā rezultātā daži purpināja par sāpošajām mugurām. Pirmo pieturvietu (ierastās 8h, kas autobusam jāstāv) – nacionālo parku „Saksijas Šveice” mēs sasniedzām netālu no Drēzdenes Elbas upes krastā ciematā ar nosaukumu Rathen, kur interesantās klintīs izveidotas pastaigu takas. Kādreiz pirms miljoniem gadu te bijis ezers, bet, kad tā kaļķakmens un smilšakmens pamatne pacēlusies, vēja un ūdens erozijai atklājās ieži. Arī tie mainījušies un tagad veido interesantas figūras un skaistus skatus. Arī vācieši čakli pastrādājuši un izveidojuši foršas takas, tiltiņus, kāpnes, skatu punktus. Šur tur varēja redzēt pa kādam klinšu kāpējam, kas virvēs karājās un rāpās augšā. Iziet piedāvātos maršrutus vienā dienā nav iespējams, ja katru no tiem vēlas kaut nedaudz izbaudīt. Pavisam tika piedāvāti 15 maršruti, katrs ar savu distanci un iespējamo iziešanas ilgumu. Tā kā mūs interesēja uzkāpt augstākajā punktā, kas bija 310 m augstumā (tas pats Gaiziņš...), tad izvēlējāmies 8. maršrutu. Kāpšana sanāca labā, pāris stundas ir ko darīt. Ja gribējās maksāt kādu naudiņu (parasti tas bija 2 -5 eiro par cilvēku), tad varēja arī no maksas skatu punktiem pavērot klinšu veidojumus. Mēs bijām tādi paskopāki, taču arī bez maksas bija ko redzēt: skatu uz Elbas upi ar tajā peldošajiem kuģīšiem, klinšu pāļu „jūru”, aizas u.c. Pašā klints augšā atradās kafejnīcas, kurās saēdot un skatoties un jaukajiem skatiem un tūristu burzmu, varēja mierīgi sūkt alu un nogaršot kādu saldējumu, bet tiem, kam maciņš kabatu spieda pieejami kaudzēm suvenīru un roku darbu eksponāti. Kad mūsu 8.maršruts beidzās, pagājāmies nelielu gabaliņu pa citu maršrutu, kur kaut kādā dīķī vai upes līcī pavizinājāmies ar laivu. Tas prieks pusstundu par vienu laivu maksāja, ja nemaldos, 2 līdz 4 eiro. Kad mūsu pastaigas pa klintīm beidzās, gājām atpakaļ uz Elbas upes krastu un ar prāmi (kurš arī maksāja savu naudu) pārcēlāmies uz otru krastu, kur mazā ciemata malā stāvēja mūsu autobuss. Līdz braucienam bija palikusi pusotra stunda, vietējā kafejnīcā paēdām silto ēdienu, paskatījāmies estrādē kādu priekšnesumu un pat atradām pieeju pie interneta, kur, samaksājot par pusstundu, laiks datorā pagāja ātrāk nekā pulkstenī uz rokas. Pēc tam visi autobusā un ceļš pa lietaino nakti uz Šamonī varēja sākties. Ja kādam ir lielāka interese par šo parku, var aplūkot mājas lapā www.nationalpark-saechsische-schweiz.de. :) Turpinājums vēlāk...