6 mēneši Bulgārijā

Vakar attapos, ka Bulgārijā dzīvoju jau gandrīz 6 mēnešus. Pagājušajā gadā atgriežoties no atvaļinājuma sapratu, ka Melnās jūras krasts ir nolaupījis manu sirdi. Janvārī sakrāmēju mašīnā vasaras riepu komplektu, vēl pāris nepieciešamākās lietas un devos ceļā.

Arī Jums piedāvāju aizbraukt, varbūt ne pavisam, bet atpūsties gan!!! Kopā ar pāris domu biedriem esam izveidojuši piedāvājumu tiem, kam svarīgi saņemt labu pakalpojumu par labu cenu. Tā kā ceļojumu plānošana ne vienmēr izrādās viegls uzdevums, to esam izdarījuši Jūsu vietā. Piedāvājam pakalpojumu komplektu, kurā ietilpst 9 vietīga mikrobusa īre, izstrādāts ceļa maršruts, sagaidīšana te uz vietas un dzīvošana mūsu privātmājā, kur 2 stāvi atvēlēti atpūsties gribētājiem. Ir četras dievvietīgas istabas. Vienā istabā ir iespējams ielikt papildus gultu.

Šeit uz vietas paši taisam ekskursijas atkarībā no vēlmēm. Viena no interesantākajām atrakcijām ir ekskursija uz bulgāru ciemu Bata, kas līdzinās nelielam brīvdabas muzejam. Iespējams apskatīt kā dzīvojuši senie bulgāri. Vakarā nogaršot vietējos ēdienus, pašiem liet vīnu no mucas un baudīt tik cik vien lien iekšā.

Vakara kulminācija ir dejas uz oglēm. Pats dejotājs ir vīriņš pēc 60 un dejas laikā ņem sievietes no publikas un nes virs oglēm. Protams gaišmatainajām latviešu meitenēm vienmēr ir priekšroka :) Tāpat ir dažādas spēles un noslēgumā var izdejoties pēc sirds patikas. Tas noteikti ir jāizbauda!

Pikniks kalnos ir nemazāk interesants un ar īpašu garšu. Uz svētkiem veinmēr tiek kauts jērs, lai ģimenē būtu saticība un veselība. Uz Georgu dienu, kas ir 6. maijā, tas ir obligāts pasākums. Šie svētki līdzinās latviešu Jāņiem. Ja Georga diena ir palaista garām ar saimnieku noteikti var sarunāt svaigu jēru un cept daudz dažādos veidos. Ja rokās pietiek spēks var cept veselu jēru uz iesma, tāpat neiszakāmi garšīgs ir jēra šašliks. Visiem patīk pastaigas kalnos. Kāpiens nav grūts un kalna galā arī ir atvēlētas jaukas un omulīgas piknikas vietas ar burvīgu skatu uz Melno jūru.

Viena no interesantākajām vecpilsētām ir Nessebar, kas atrodas uz salas, kas savienota ar šauru zemes strēli. Tās vēsture ir datējama ar 2. gs. Pilsētā ir stingri būvniecības noteikumi, tāpēc senā arhitektūra ir saglabājusies ļoti labi. Šauras ieliņas, mājas kurām pirmais tāvs celts no akmens un otrais no koka. Otrais stāvs lielākoties celts tā, lai būtu ar pārkari uz ielu, jo zeme uz salas nebija daudz un ļoti dārga. Liela daļa mājas atgādina akmens sēnes.

Nessebar ir daudz dažādu restorānu, bet lieliskas un nedārgas maltītes cienītājiem iesaku apmeklēt ostas kafejnīciņu, kur tiek pasniegti svaigi zivju ēdieni, salāti un tāpāt arī dažādi gaļas ēdeini par labām cenām. Vidēji liela porcija, alus un salāti varētu maksāt ap 10 Levām, kas ir 3.9 Ls. Veikalos cenas ir pātīkamas. Izlejamais vīns litra maksā 1.5 Levas, pudele 0.5 alus 0.80 Levas. Tāpat lēti ir dārzēņi, īpaši sezonā. Vietējie augļi un dārzeņi ir īpaši aromātiksi, jo tie šeit saņem daudz Saules un siltuma.

Tāpat kopā varam doties mīdiju zvejā. Tā kā Bulgārijā ir divu veidu pludmales - akmeņainā un smilšainā pludmale, akmeņainajā pludmalē jūrā uz klintīm aug mīdijas. Tās savākt nav sarežģīti, tikai jāzina vislabākie pagatavošanas veidi. Pēc tam, kad mīdijas ir salasītas un pludmalē ir pasauļojušies var doties mājās un nedaudz atpūsties. Vakarpusē, kad sāk tumst pagalmā kurinam ugunskuru un uz lielas metāla paplātes cepam mīdijas. Un ja vēl pirms tam veikalā ir iegādāts izlejamais baltvīns vai kāda pudele alus, mīdijas ir lieliska uzkoda un vakars pavisam noteikti ir izdevies.

Ceļojuma izmaksas: maijā, jūnijā un septembrī ir 77.78 Ls vienam ceļotājam jūlijā un augustā 88.89 Ls vienam ceļotājam +635 Ls degviela un ceļa nodokļi dalot uz 9 cilvēkiem sanāk 40.55 Ls no cilvēka Cenā ietilpst: busa īre 10 dienām, četras 2vietīgas istabiņas pilsētā Sveti Vlas. Katrā numurā ir duša un tualete. Katram numuram ir balkons no kura var redzēt Melno jūru. Vienā no istabām ir pieejama papildus gulta, respektīvi, busā var aizpildīt visas 9 vietas. Sīkāku informāciju varat izlasīt mūsu mājas lapā http://saintvlas.pieturi.lv