Karstā vasara aukstajā Somijā

Vareni tusiņi, tuvi un tāli ceļojumi, lieliski draugi, alus, sauna katru vakaru, pirmklasīga ēdināšana, trakulīgi amerikāņu kalniņi un citas izpriecas divu nedēļu garumā ir tas, ko varētu vēlēties daudzi jaunieši. Diemžēl tas būtu pa kabatai tikai dažiem, tomēr RTU studentiem šāda iespēja ir gandrīz par velti, un par to arī ir šis stāsts... 2006. gada vasarā es pieņemu pārdrošu lēmumu un spontāni ienirstu mistiskajā, bet aizraujošajā organizācijas BEST Summer Course Tampere pasākumā, iepriekš par to gandrīz neko nezinot... Es zinu, ka būs jāmācās par vēja elektrostacijām un alternatīvajiem energoresursiem. Tā kā mani saista viss, kas saistīts ar ekoloģiju, esmu noskaņojies smagam un nopietnam darbam divu nedēļu garumā. Paredzu, ka vienīgās izpriecas būs, piemēram, lidošana ar Ryanair Boeingu un dažas mierpilnas pastaigas pa Tamperi. Tajā pašā laikā esmu pamatīgi nobažījies par ēdināšanu (esmu veģetārietis) un par dzīvošanu starp dīvainajiem Eiropas studentiem... Realitāte izrādās pilnīgi citādāka un manas ilūzijas tiek sagrautas pirmo divu dienu laikā. Pirmkārt, es konstatēju, ka esmu nokļuvis draudzīgā kolektīvā, kurā sapulcināti 20 atraktīvi jaunieši no 17 Eiropas valstīm - jautrība garantēta!!! Otrkārt, ēdināšana ir vienkārši pirmklasīga! Veģetāra pārtika pieejama jebkurā laikā, jebkurā daudzumā. Treškārt, es konstatēju, ka mūsu kursu superintensīvā dienas kārtība ir pieblīvēta ar ballītēm un saunām (katru nakti) un tādām izklaidēm kā ekskursijas un pilsētas ralliji Tamperē un Helsinkos, internacionālā nakts, naktsklubu apmeklējumi, somu kino nakts, inženieru sacensības, monstru ballīte (iedvesmojoties no grupas Lordi), pārgājiens, brauciens ar laivām, somu nakts Ziemassvētku stilā, dažu uzņēmumu vizītes un visbeidzot - atvadu ballīte!!! Ko gan vēl var vēlēties? Pilsētas ralliji ir komandu orientēšanās sacensības pilsētā, kur jāatrod dažādi objekti un jāizpilda jautri uzdevumi (piem., jāatrod prezidenta pils un jāuzņem smieklīgs foto ar tās sargu). Internacionālajā naktī katras valsts pārstāvjiem ir jāprezentē savu valsti ar bildēm, karogu, runu, dziesmu/deju, ēdieniem un, protams, dzērieniem. Starp citu, katru dienu ir arī jāklausās lekcijas un kursu beigās jāliek diezgan smags eksāmens. Par laimi... studijas ir par sarežģītu ikvienam dalībniekam, ne tikai man, un gandrīz neviens neko nesaprot. Tomēr neskatoties uz to, eksāmenu nokārto pilnīgi visi!... Šie kursi paliks manā atmiņā uz mūžu, jo nav iespējams aizmirst tādus jautrus brīžus, kā mirkli, kad ventilatora radītais vējš sarauj gabalos vēja elektrostacijas modeli inženieru sacensībās (protams, ne jau manas komandas)! Inženieru sacensību uzdevums bija pagatavot vējā strādājošas vēja dzirnavas no 6 papīra loksnēm, gumijām, saspraudēm, 6 kafijas filtriem, zīmuļa un, protams, alus pudeles... Kursu beigās es apmeklēju arī lielisko Sarkanniemi atpūtas parku Tamperes centrā, kur pirmoreiz mūžā izbaudu īstus amerikāņu kalniņus, sēžot Tornado rollercoastera pirmajā rindā un guļot Trombu kosmosa kuģos. Joprojām spēju iztēloties lidojumu Tamperes debesīs... Patiesībā šo kursu galvenais mērķis ir iepazīt citas kultūras un cilvēkus no citām valstīm. Pirmajā mirklī dalībnieki likās pat pārāk parasti (izņemot itālieti Carlo, kurš visu laiku runāja dzimtajā itāļu valodā), bet vēlāk es konstatēju interesantas iezīmes katras valsts pārstāvjiem. Piemēram, itāļi izcēlās ar žestikulēšanu, spāņi ar sirsnību, bet nopietnie somi, kuri nekad nesmaida, - ar smiešanos un jautrību... Ir brīnišķīgi iegūt paziņas no 17 Eiropas valstīm divu nedēļu laikā, vai ne? Dažas dienas pēc kursu beigām Rīgā jau viesojās jauniegūtie draugi no Slovēnijas un Horvātijas... Šie vasaras kursi dāvāja man divas vislabākās un karstākās (arī saunas dēļ) 2006. gada nedēļas.