Pēdējā paradīze uz zemes............

Sveicināti! Ziemassvētku laikā bija tā iespēja atrasties "pazudušajā zemē" un apskatīt tās jaukumus. Pazudusī tādēļ, ka tā ir viena no valstīm, kura globālās sasilšanas rezultātā kūstot ledājiem un ceļoties ūdens līmenim pasaules okeānos un jūrās, varētu pazust no kartes. Taču neraugoties uz šo teorētisko salu un to iedzīvotāju nolemtību tūrisms tikai attīstās. Vēl jo vairāk to apliecina "Pasaules tūrisma balvas" 2006. gad 20. oktobra paziņojums par to, ka Maldivu salas ir saņēmušas "Pasaules labākā niršanas vieta 2006" balvu un "Pasaules labākais ceļojuma mērķis Indijas okeānā" balvu. Maldivu salu grupa sastāv no baltu korļu smilšu klātām 1190 koraļu salām, kuru krastus apvij gaiši zils ūdens ar neskaitāmi dažādām - elpu aizraujoši krāšņām zivīm un milzu bruņurupučiem. Visapkārt ir kristāli dzidras lagūnas. Valsts garums ziemeļu-dienvidu virzienā ir ap 820 km un austrumu rietumu virzienā 120 km. Tuvākās valstis ir Šrilanka(400km) un Indija. Taču no visām 1190 salām apdzīvotas ir 200 un vēl 88 ir atstātas elegantiem tūristu kūrortiem. Neskatoties uz to, ka salas ir nelielas, tās ir spējuši apdzīvot cilvēki sekmīgi izmantojot dabas dotās bagātības jau 5000 gadus. Iedzīvotāji pēc izskata ir līdzīgi arābiem un indiešiem. Viņu izskatu apstiprina arī valoda(oficiālā valoda ir Divehi, kas pieder pie Indo-Irāņu valodu saimes). Otra valoda, kurā runā lielākā daļa iedzīvotāju ir angļu. Maldivu salas ir gandrīz vienmēr bijušas neatkarīga valsts, vienīgi 16. gadsimtā 15 gadus un 6 mēnešus tā bija Portugāļu okupēta un laikā no 1887 līdz 1965 bija britu protektorāts. Pilnu suverenitāti atguva 1965. gadā un 1968. gada 11. novembrī no sultāna vadītas valsts tā kļuva par republiku. Šobrīd valstī pārsvarā visas darbības tiek balstītas uz tūristiem. Tādēļ attieksme pret klientu ir ļoti pozitīva. Tiesa, tas ir atkarīgs no tā, kas ir viesnīcas īpašnieks un kā ir izskolojis personālu. Vienīgais uz ko nemaz nenākas sūdzēties - tie ir laika apstākļi. Minimālā temperatūra gadā ir +28 grādi un maksimālā +33. Nokļūšana uz Maldivu salām ir iespējama vai nu pa gaisu vai ūdeni. Regulāri avio reisi uz Maldivu salu galvaspilsētu Male ir lielākajām Eiropas un Āzijas lidostām. Tālākā nokļūšana līdz viesnīcai ir ar motorlaivu. Uz dažām salām var nokļūt ar mazajām lidmašīnām no Male. Dzīvošana ir pārsvarā bungalo tipa vienstāvu mājiņās. Taču dažviet tās ir 2 stāvos vai arī uz pāļiem jūrā. Viesnīcas zvaigžņu skaitam nebūt nav noteicošā loma komfortā, jeb estētiskajā baudījumā. Jo ņemot vērā to, ka salas, uz kurām atrodas viesnīcas, ir ļoti mazas (kā piemērs 100 X 150 metri), tad viesnīcai, kurai ir tenisa laukums, kotedžas, baseini, bāri utt. nepaliek vietas publiskajai telpai un plašai pludmalei. Apkalpošanas līmenis pārsvarā ir ļoti augsts. Ēdieni ir nedaudz līdzīgi indiešu virtuvei, taču gatavoti eiropiešu vēderiem. Taču katrā viesnīcā ir vairāki restorāni tā, ka izvēle ir. Augļi tiek pārsvarā vesti no Šrilankas. Izklaide ir pārsvarā saistīta ar visdažādākajiem ūdens sporta veidiem. Vakaros mēdz notikt dažādi izklaides pasākumi restorānos, jeb pludmalēs. Ļoti augstā līmeni ir SPA. Masāžu veidi ir sarakstīt grāmatā, kas līdzinās ēdienkartei, kur pēc nosaukuma var izvēlēties zveidru, taizemiešu, klasisko u.c. masāžu vai arī izmēģināt, piemēram, tropisko augļu vannas un procedūru beigās atgulties stiklotā bungalo ar skatu uz okeānu un klausoties relaksējošu mūziku baudīt tēju. Neskatoties uz to, ka Maldivu salās nekādi mošķi nedzīvo, vienīgais, pret ko būtu vēlams potēties ir A hepatīts. Tā kā maldivieši pārsvarā ir musulmaņi, tad vēlams izvairīties braukt atpūsties ir svētā mēneša Ramadana laikā, kad vairāki servisi var nestrādāt. Alkohols kā jau musulmaņiem ir ierobežots. To var iegādāties tikai kūrortos. Ierodoties valstī, lidostā alkohols var tikt noņemts un to var saņemt tikai prombraucot. Vietējā naudas zīme ir Ruffia(Rf)Ir vēlams paņemt līdzi ASV dolārus vai Eiro, kaut arī pārsvarā visas kredītkartes tiek pieņemtas. Droši brauciet, baudiet un krājiet atmiņas………. Jauku bilžu skatīšanos!!