Santa Teresa - Paquera - Puntarenas - Liberia

[Vairaak celjojumu apraksti blogaa - www.papasauli.wordpress.com]

Tuulinj buus pagaajushi 8 meeneshi kopsh pametu Latviju, lai dotos apcelot vismaz kaadu dalju pasaules, jo jutu, ka kautkaada mistiska balss manii teica, ka taa jaadara. Shii pati balss man teica priekshaa, ka jaadodas centraalamerikas virzienaa, kur vairaak kaa tuukstosh gadus atpakalj plauka un zeela varenaa Maiju civilizaacija.

Ventspils Augstskolaa vienmeer ar lielaako prieku apmekleeju Dabaszinaatnju briivaas izveles kursu asoc. profesora Jura Zhagara vadiibaa. Maiju kalendaars, vinju astronomijas zinaashanas, speeja uzbuuveet milziigaas piramiidas un mistiski izzust no taam – ir daudz lietu, kuras mees par viniem zinaam, daudz lietas, kuras nezinaam, daudz litas mees domaajam zinaam, bet veel vairaak lietu ir tiitas nosleepumu pliivuros. Tieshi tas laikam arii ir tas, kas mani vadiijis visus shos peedeejos astonjus meeneshus – nezinaamais – nezinja par vietu, uz kuru dodies, nezinja par solinju, uz kura guleesi, nezinja par to vai pietiks nauda, pietiks izturiiba un pietiks speeka.

Laika gaitaa esmu atradis atbildes uz paaris no shiem jautaajumiem – zinu ka ir pietikusi izturiiba un pietikusi drosme un speeka, lai paarvareetu tuukstoshiem kilometru, stopeejot mashiinas, tuukstoshiem kilometru shkjeersojot Atlantijas okeaanu un sodien saakaas mans celjsh Maiju valstiibas virzienaa.

6am no riita ieseedot autobusaa no Santa Teresas uz Paquera, no kurienes stundas ilgs brauciens ar kugjiiti mani aizveda uz Puntarenas. Tur uz pieturas rozaa betona sienas ar baltu kraasu uzrakstiitais autobusu saraksts veestiija, ka man jaagaida vien pus stunda. Pieturas smiekliigais rozaa jumts kluva par manu patveerumu no karstaas saules, kameer pienaaca autobuss de Puntarenas la Liberia.

Celsh liidz Liberia veda caur mezhiem, vijoties augshaa un lejaa, paari mazaam upiiteem un dziljaam gravaam. Briizhiem ainavu nomainiija plashi lauki, kur vieteejaas Ticas un Ticos apstraadaaja savus laukus. Fonaa aiz tiem milzu kalnu greedas urbaas cauri maakonjiem, kas kaa balti spilveni leeni lidinaajaas augstu virs galvaam.

Ierodoties Liberia paarsteidza kraasas, tirgotaaju stendi, viiri ar lielim triisritenjiem, kas, savus zvaninjus zvanos (…) piesaistiija apkaarteejo uzmaniibu savaam Coca Cola´aam un veldzeejoshajiem uudenjiem. Skalja latiinju muuzikaskaneeja autoostas teritorijaa, ko briizhiem paartrauca veel skaljaaka diskzhokeja balss. Paaris tuuristu, bet paarsvaraa vieteejie – skaistas meitenes, piedzeerushies viiri, policisti un tirgotaaji – kaa lielaa virpulja dejaa tie burtiski neesaajaas no vienas puses uz otru un tad atpakalj.

Izsalkuma vadiits iegaaju pirmajaa eestuvee, kur lauziitaa spaanju meelee centos izskaidrot, ka veelos garshiigaako Casado versiju, kas izraadiijaas pasakaini gards Casado ar cuukgalju. Casado ir Kostarikas nacionaalais eediens, ko eed VISI vieteejie. VISI. Retaak vai biezhaak, bet bez shiis maltiites neviens neiztiek. Casado tulkojumaa noziimee preceets un taada arii ir shii maltiite – riisi, pupas, kartupelji, svaigi salaatinji, cuukgaljas, vistas, zivs vai cita meerce un cepti banaani (Plantains – lieli un pavisam negarshiigi, kad svaigi :D )- mazdruscinj no visa un parasti garsho lieliski. taapat arii shodien.

Vadoties peec Vila daavaataa, seshus gadus vecaa centraalamerikas celjvezha devos pieseest kaadaa vieteejaa baarinjaa un iemalkot aukstu alu. Pirmaa vieta, ko atradu celjvedii diemzheel jau kaadu laiku sleegta… hmmmm, varbuut jaaiegaadaajas jauns celjvedis? :)

Taa vietaa pieseedu vieteeju parcinjaa un pasleepos zem koka eenas, kas sleejaas paari nodrupusham baltam solinjam. Peec aptuveni divaam minuuteem saaka liit lietus. Skaista paraadiiba tropu klimata joslaas – laiks mainaas ik pa minuutei. Taapat arii shis lietus – cik aatri saakaas tik negaidiiti beidzaas un saule atrada savu ierasto vietu debesiis.

Leenaam aizstaigaaju liidz hoselim, ceriibaa, ka tas veel nebuus bankroteejis. Un nebija – 10 dolaari un man pasham sava 4 m2 liela istabinja ar gultu un ventilatoru :) Spokaini, bet patiesiibaa maajiigi un eerti, jo pagaajushajaa naktii bija probleemas ar guleeshanu (netipiski man…).

Taa nu no shodienas ar katru dienu tuvojos Maiju civilizaacijai un baudu visu, kas manaa celjaa.

Riitdien plaanoju apskatiit Ricon de la Vieja vulkaanu tachu finansiaalu apsveerumu deelj, iespeejams, turpinaashu celju uz Nikaragvu, Ometepe salu :)

Jebkuraa gadiijumaa priecaajos un priecaashos par visu, ko katra naakamaa diena man sniedz un sniegs.

Lai jums arii laba, uz driizu salasiishanos!