Londona - tas ir jāredz!

Sveiki visiem, kas šo lasa! Ceļojuma apraksts un galerija - foto stāsts - galvenokārt domāts tiem, kas vēlas īsā laikā maksimāli daudz redzēt Londonu! Ceļojuma mērķis - apskatīt Londonas must see vietas plus gūt priekšstau par to, kas Londonā notiek pašreiz. Pa vidu būs šādi tādi praktiski padomi plus pozitīvie/negatīvie ceļojuma iespaidi.

1.diena

Uz Londonu izvēlējāmies lidot ar Wizzair, izmēģinot Ungāru aviokompāniju, kas tikai nesen sāka reisus no RIX. Izlidošana bija paredzēta 19.20., taču reāli izlidojām 3 stundas vēlāk. Tas nedaudz izjauca mūsu

plānus, jo bijām rezervējuši braucienu ar autobusu no Lutonas lidostas, uz kurieni lido Wizzair, konkrētā laikā par nieka 0,50 GBP. Lidojuma kavējuma dēļ nācās līdz Londonas centram braukt par pilnu cenu ~10 mārciņām katram. Bet labi ka tā - ap pusdiviem naktī easy buss mūs nogādāja centrā pie Viktorijas stacijas, turpat netālu atradās mūsu viesnīca – easy hotel Victoria, kas ietilpst tajā pašā grupā kur ir „easy Jet”, „easy Bus” u.c. Viesnīca ļoti askētiska – nekā lieka – taču pretstatā lielākajai daļai Londonas centra budžeta viesnīcu, numuriņi perfekti tīri, ar modernu WC un dušu.

2.diena

Rīts ir apmācies, līst kā jau Londonā. Turpat blakus Viktorijas stacijā iegādājamies lietussargu, šo to dzeramu un ēdamu, un lielā pastaiga var sākties! Sākam Londonas apskati ar lielākajām must see vietām, kas atrodas no mums tikai 10 minūšu gājiena attālumā – Vestminsteras Abatija, BigBens, Parlaments, Cabinet War Rooms, Horse Guards,. tie visi atrodas viens otram blakus. Nedaudz grūtības sagādā tikt pāri ielām, jo

šodien ir aprīļa pēdējā svētdiena, kad notiek ikgadējais maratons. Tas šodien ir Londonā centrālais notikums, pateicoties tam, ielās var redzēt ne tikai tūristus, bet arī pašus Londonas iedzīvotājus, kas vai nu piedalās, vai atnākuši atbalstīt skrējējus, un to viņi dara ļoti aktīvi. Nedaudz atpūšamies St.James parkā un dodamies pāri Vestminsteras tiltam uz pretējo krastu. Šeit mūs sagaida Londonas acs – British Airways panorāmas rats, kas dod iespēju apskatīt Londonu no augšas. Biju dzirdējis atsauksmes, ka ar to ir vērts braukts vai nu saulainā laikā, vai saulrietā, jeb kad ir satumsis un Londona ir izgaismota. Par cik mūsu gadījumā laiks bija miglains, braucienu izlaidām. Gājām tālāk gar krastmalu LondonasTower’a tilta virzienā. Pa ceļam var redzēt daudz kultūras objektus – Karaliskā festivālu zāle, Nacionālais teātris, Nacionālais filmu centrs uc. Nedaudz tālāk masīvā agrākās elektrostacijas vietā atrodas Tate Modern – modernās mākslas darbu kolekcija. Blakus tam Šekspīra Globe - teātris – muzejs. Vēl nedaudz uz priekšu, un Tower’a tilts bija sasniegts! Arī laiks noskaidrojis, spīdēja saule. Uz tilta valdīja pamatīga burzma, arī šeit notika maratons. Tilta otrajā galā apskatām Tower’u un dodamies St.Pauls katedrāles virzienā. Tās kupols ir otrais lielākais pasaulē aiz Romas katedrāles kupola. Esam noguruši no staigāšanas un ejam iestiprināties uz Cote Restaurant Koventgārdenā, kur par ļoti pieņemamu cenu (priekš Londonas) var baudīt ne tikai burvīgu virtuvi, bet arī lielisku servisu un pirmklasīgu apkalpošanu. Pēc pusdienām virzoties gar krastmalu nonākam atpakaļ St.James parkā, kur pievienojamies daudzajiem parka baudītājiem un liekamies slīpi turpat zālītē. Pēc tam pamanām ērtus atpūtas krēslus, nedaudz pabrīnāmies, kāpēc tajos gandrīz neviens nesēž un nolemjam tos „izmēģināt”. Pēc mirkļa nez no kurienes uzrodas parka uzraugs ar kases aparātu pār plecu un prasa samaksāt par krēsla izmantošanu 1,50 mārciņas katram. Kad tas izdarīts, nepagāja ne 15 minūtes, kad laiks strauji pārmainījās un atkal sāka līt. Ar to arī pirmās dienas lielā pastaiga beidzās – devāmies uz viesnīcu uzkrāt spēkus nākamajai dienai – tik daudz vēl kas jāapskata!

3.diena

Šodien nelīst, bet laiks ir krietni vēsāks, nekā iepriekšējā dienā. Londonā ir ļoti daudz muzeju, lielākajos muzejos ieeja ir bezmaksas. Pirmais, ko apskatām, ir Nacionālā galerija. Pārāk ilgi tur neuzkavējoties, dodamies uz netālu Leičesteras skvēru, kur par puscenu var iegādāties biļetes uz populārajiem Londonas mūzikliem. Nolemjam vakarā doties uz „We will rock you” mūziklu, atrodam izdevīgāko piedāvājumu un biļetes rokā. Jāpiebilst, ka vislabākās cenas ir izrādēm, kas notiek tajā pašā dienā. Kad tas izdarīts, steidzamies uz Bekingemas pili, kur 11.30 notiek sardzes maiņas ceremonija. Jūtam, ka apskatāmo vietu vēl daudz, bet laika – maz, tāpēc iegādājamies tuvākajā metro stacijā Travel Card iegādi, kas maksā ~5 mārciņas un ļauj pārvietoties krustām šķērsām ar metro pa Londonas centru visu dienu. Kad esam izkoduši braukšanas un pārsēšanās sistēmu, dodamies ceļā! Pirmā pietura – iepirkšanās iela Oxford street. Shopings gan neietilpst mūsu ceļojuma plānos, tāpēc ātrā gaitā dodamies šai ielai cauri un nonākam pie Marble Arch, šī arka arī iezīmē milzīgā Haidparka sākumu. Šeit atkal padodamies zāliena vilinājumam un iepauzējam pilsētas apskati, gozējoties tikko kā no mākoņiem izlīdušās saules fonā. Kad spēki atgūti, dodamies uzbrukumā 3 lieliem muzejiem, kas atrodas blakus viens otram – Viktorijas & Alberta muzejs (pasaulē lielākā lietišķās mākslas kolekcija), Dabas vēstures muzejs (tur pat var redzēt īstu dinozauru J) un Zinātnes muzejs, kuru lāga nepaspējam redzēt, jo tuvojas 18.00, kad muzejs tiek slēgts. Nav arī pārāk daudz laika – 19.30 sākas mūzikls. Līdz tam paspējam apskatīt bohēmiski slaveno Soho un nedaudz China Town, kas ir pārpildīta ar ēstuvēm un krodziņiem. Arī mēs nedaudz iestiprinamies vienkāršā ķīniešu stila ēstuvē, kur 5 mārciņu vērto porciju knapi varam pieveikt. Izrāde notiek turpat netālajā Dominion teātrī. Bija nedaudz nobažījušies par mūsu dresēs code, jo kā jau tūristi bijām bruņojušies ar mugursomām un apģērbs ne tuvu neatbilda tam, kādā parasti dodas uz teātri. Taču tas bija lieki – lielākā daļa apmeklētāju bija tādi paši tūristi, tā ka nebijām baltie zvirbuļi. Izrāde beidzās ap 22.30, taču ar to mūsu vakara plāni nebeidzās. Vēlējāmies redzēt Temzu un tai blakus esošos objektus naktī. Naksnīgā pastaiga gar krastmalu noteikti bija to vērta! Kad BigBens nozvanīja 12 reizes, devāmies uz viesnīcas pusi.

4.diena

Šorīt vairs nekur nesteidzāmies, jo pienācis laiks atvadīties no Londonas. izmetām līkumu pa Bekingemas pils ielu, lai iepirktu nelielus suvenīrus, un devāmies uz Victoria Couch Station. Tur mūs gaidīja autobuss, kas nogādāja līdz Lutonas lidostai.

Šoreiz laimīgā kārtā lidmašīna bija laikā, tā ka pildīti ar patīkamām atmiņām par redzēto, atgriezāmies Rīgā.

Protams, pa šīm divām dienām nepaspējam apskatīt visuLondonu , bet priekš pirmās reizes un ierobežotā laika daudzuma, uzskatu, ka redzējām daudz. Visiem, kas vēl šaubās, vai ir vērts braukt uz Londonu, varu droši teikt – ir vērts!