Maurīcijas sala fotogrāijās

Ģeogrāfija Maurīcija ir sala, kas aizņem ap 1,865 kvadrātkilometru platību. Apmēram 330 km gara krasta līnija, kura galvenokārt ieskauta ar koraļu rifiem, bet centrālajā daļā ar iespaidīgiem vulkāniskiem kalniem, kuri sniedzas pāri 600 m augstumam, no kurienes iztek daudzas upes veidojot ūdenskritumus. Maurīcija atrodas Indijas okeāna Dienvid-rietumu daļā, aptuveni 2000 km no Durbanas, 1800 km no Mombasas, 6000 km no Pertas un 4700 km no Bombejas. Maurīcijai ir arī trīs salas: Rodrigues, Agalega salas un Saint Brandon. Klimats Maurīcijā ir divi gadalaiki - vasara(Novembris -Aprīlis), kad temperatūra ir ap 30 grādiem un ziema (Maijs - Septembris), kad naktīs temperatūra ir ap 17 un ap 24 grādiem dienā. Kultūra Puse no maurīcijas iedzīvotājiem ir Hindi un aptuveni piektā taļa musulmaņi. Abas reliģijas ir pēcnācēji strādniekiem, kuri kā darbaspēks cukurniedru laukos tika ievesti laikā, kad Maurīcijā valdīja Britu kolonisti. Pārējā sabiedrības daļa sastāv galvenokārt no ķīniešiem un Sino-Mauritāņiem, kreoliem(āfrikas vergu pēcteči) un Franko mauritāņi(salas pamatiedzīvotāji). Pēdējie vēljoprojām ir galvenie, kas nodarbināti un kontrolē cukurniedru plantāciju tirgu salā. Nauda Maurīcijas naudas vienība ir Rūpija (MRU). Viens ASV dolārs ir aptuveni 30 Rūpijas vērts. Kā maksāšanas līdzekli praktiski visur var izmantot ASV Dolāru vai Eiro. Vēsture Pirmie cilvēki, kuri spēra savu kāju Maurīcijas salā bija arābu jūrnieki un tirgotāji. Galvenie jūras ceļi bija no Arābu valstīm uz Madagaskaru, Āfrikas Austrumu krastu, Indiju un Indonēziju. Starp citu, Maurīcija esot atklāta kad viesuļvētras laikā kāds arābu tirgotāju kuģis tikai aizpūsts līdz Maurīcijai par ko liecina 16 gs. Portugāļu kartes kopija, kurā ir iezīmētas 3 nelielas salas nosauktas arābu vārdos. Aptuveni 1507. gadā Portugāļu jūrnieks Fernandez Pereira piestāja Maurīcijā un nosauca to par Cerne. Un salu grupu, kura atradās Maurīcijas tuvumā (Reunion un Rodrigues were) nosauca portugāļu kapteiņa Pero Maskarenes vārdā. Tādejādi pirmie eiropieši, kuri ieradušies Maurīcijā bija portugāļi, iespējams, ka tas notika 1510. Tajā pat laikā holandieši, kuri apmetās salā 1598 nosauca to par Maurīciju, kas cēlies no Nasavas prinča Maurīcija vārda. Pirms pameta salu (1710)Holandieši arīdzan ieviesa cukurniedru audzēšanu. Franču kolonizācijas laikā (1767 līdz 1810) ostas pilsēta Port Louis kļuva par ievērojamu tirdzniecības centru. Un nostiprinājās kā nozīmīgs tirdzniecības centrs pret britiem. Ievedot vergus no Āfrikas tika uzbūvētas daudzas cukura pārstrādes fabrikas. Franču izloksne vai sarunvaloda, kuru izmantoja sarunās ar vergiem un viņu pēctečiem, kļuva par Kreolu valodu un to turpmāk izmantoja vairums salas iedzīvotāju. Franču valoda tiek lietota gan literatūrā gan medijos. Briti sagrāba salu 1810 un valdīja līdz pat 1968. gadam, kad Maurīcija ieguva suverenitāti. Šajā laikā tika atcelta verdzība un nomainīta pret lētu darbaspēku, piesaistot ap 500'000 strādniekus no Indijas un tās apkārtnes valstīm. Šobrīd Maurīcijā dzīvo ap 1,2 milj iedzīvotāju. Uzņēmējdarbība Lai piesaistītu investīcijas aptuveni pirms 50 gadiem Maurīcija tika pasludināta par brīvo ekonomisko zonu. Kā pamatienākumu valstij dod cukurniedru, tējas audzēšana, tad tabaka un tūrisms. Vēl šobrīd liela daļa no pasaulē pazīstamām apģērbu ražotāju preču zīmēm tiek ražotas Maurīcijā (Dolce & Gabbana, Versace, Armani, Gucci, Valentino, Kenzo, Celvin Klein, Versus, Boss u.c.). Mani iespaidi Vislabākie iespaidi par valsti vai ceļojumu ir tad, kad ir vēlme vēlreiz atgriesties. Par Maurīciju man tā nav. Es nevarētu teikt, ka šī valsts mani pārsteidza ar kaut ko sevišķi īpašu, neredzētu vai unikālu. Salīdzinoši liels apdzīvotības blīvums, cilvēku neskartu vietu ir ļoti maz. Ceļi šauri, satiksme liela, tādēļ pārvietošanās ar velosipēdu vai kājām ir nepatīkama. Protams, ka ceļojuma izdošanās ir atkarīga tikai no paša un tādēļ, ja ir vēlme, tad var ikvienā vietā atrast ko interesantu, atšķirīgu un sirdi priecējošu. Un es esmu secinājis, ka interesantākās lietas un procesi ir tie, kurus uzskati par vajadzīgiem iemūžināt fotogrāfijās. Un, ja tādas ir, tad ir bijis vērtīgs ceļojums. Jauku bilžu skatīšanos!