viena diena Makbeta mājās

Datorā uzgāju bilžu failu no pagājušā rudens, kad mēs ar draugiem nolēmām apskatīt nedaudz Skotijas. Šis brauciens nebija ne plānots, ne organizēts,bet sanāca diezgan jautrs pasāciens. Mums tā ir ierasta lieta, ja ir nedaudz brīva laika kaut kur braukt un kaut ko redzēt un piedzīvot. Nu tā vienā pēcpusdienā mēs sēdāmies mašīnā un devāmies uz netālo ciematiņu Glamis. Brauciens nav ilgs apmēram 30 min no Dundee. Cītīgi sekojam ceļa zīmēm un drīz jau esam klāt. Jāsaka, ka Skotijā apmaldīties ir grūti jo ceļa zīmes ir visur.

Mēs iebraucam pils teritorijā un mani pārņem tāda kā bijības sajūta, jo ceļšlīdz pilij ir caur aleju, un par cik ir rudens kokiem lapas jau arī krāsojas, un skats ir gleznains. Noparkojamies, nopērkam biļetes,ir iespējams nopirkt divu veidu biļetes, pils, dārzu un parku apskatei vai tikai parku un dārzu apskatei, nopērkam pilno biļeti un ejam pilī, kur mūs jau gaida gids lai vestu tūrē pa pili.

Uzzinām, ka pils ir joprojām ir apdzīvota, šeit dzīvo grāfs Stratmors, jau kurā paaudzē. Šī ir celtne ar senu un aizraujošu pagātni. Par cik pils joprojām ir apdzīvota tad apskatei ir atvērtas tikai 10 istabas. Pils ir būvēta vairāk kā pirms 600 gadiem,ir bijusi Šekspīra iedvesmas avots- šī pils figurē stāstā par Makbetu, te viņš nogalina karali Dunkanu.

Karalieņu cienīga pils, kā mums paskaidro gids, šeit savā laikā atpūtusies Skotijas karaliene Mērija. Nesenāka vēsture saistās ar pašreizējo karalisko ģimeni, jo viņos rit skotu asinis. Šeit dzimusi un savu medusmēnesi pavadījusi ir karaliene Māte, kā arī princese Margareta ir šeit dzimusi. Tālāk mums tiek pastāstīti spoku stāsti un izrādīta portretu galerija. Un nobeigumā mēs nonākam muzeja istabā, kur apskatāmi dažādi sadzīviski un daži unikāli priekšmeti- kāzu kleitas, rotas, trauki, karaliskās parādes formas un daudz kas cits.

Pēc pils iekšienes apskates mēs saņemam parku un dārzu karti lai mēs varētu turpināt savu tūri pa ārpusi.

Šeit nu var redzēt dažādību-dažādus dārzu veidus, strūklakas, kokus savestus no visas pasaules, ziedus, garšaugus nu visu.

Daba te ir kā pasakā, tik gleznaina, ar kalniem fonā, kalnu upīti un akmens tiltiņiem. Gribot, negribot ar acs kaktiņu tu sāc lūkoties vai tu tūlīt neredzēsi no zirgu pajūga izkāpjam kādu dāmu krāšņā tērpā.

Pēc apmēram divu stundu staigāšanas, jūtam izsalkumu un patīkamu nogurumu, un ietramies tur pat esošajā restorānā ar tradicionāliem ēdieniem.

Vēl nopērkam dažus suvenīrus un gatavojamies braukt mājās, jo nu jau saule tūlīt taisās rietēt un svaigais lauku gaiss ir mani uzvarējis.

Noderīgi.

ieejas biļete svārstās cenā no 3.5 līdz 25 mārciņām

pils ir gandrīz vienmēr atvērta,un šeit tiek organizēti dažādi izklaidējoši pasākumi-lieldienas, ziemassvētki, hallovīns, Strathmore highland games un daudz kas cits. sīkāku informāciju var uzzināt mājas lapā www.glamis-castle.co.uk.

parki un dārzi ir paši no sevis apskates vērti, nav nemaz iekšā jāiet.

ja māc izsalkums tad te var arī paēst, bet te nu gan ir jāreiķinās ar tūristu ēdināšanas cenām, bet irto vērts.

Suvenīru veikaliņš jauks un burvīgs, bet cenas ļoti augstas, īpaši tādi nieciņi kā viskijs vai tradicionālie sviesta cepumiņi daudzreiz augstākās cenās salīdzinot ar jebkuru pārtikas veikalu, kur var nopirkt tieši to pašu produktu, tikai lētāk.

Lai uz šejieni tiktu ir jāturas uz A 94, vienalga no kurienes braucat vai no Aberdīnas, Pērtas vai Dandī.

mašīnas Sat Nav ievadiet koordinātes DD8 1 RJ un tas aizvedīs pa tiešo uz pili.

Šeit var nokļūt arī ar vilcienu vai 20 20c autobusu -izvēle jūsu.