Adrijas jūras pērle

Šovasar s piedzīvoju neaizmirstamus mirkļus un atstāju arī daļiņu sevis tādās skaistā zemē kā Horvātija. Šī pasaule kurā jūs nonākat... ir pasakaini skaista. stāvi kalni, palmas, dzidrais zilais ūdens... daba, daba, daba .... Horvātija pārsteidz tieši ar neaizmirstamām dabas ainavām... Par ceļojumu s uzzināju tikai 5 dienas pirms izbraukšanas datuma, tāpēc krāmēšanās notika lielā steigā... Ceļojumu rīkoja mana skola sadarbībā ar ''air tour'' ceļojumu biroju. Mums trāpījās vienreizēja laba kompānija! no visiem braucējiem tikai 2 cilvēkus esmu iepriekš pazinusi, ar pārējiem kontakts radās pats no sevis. izbraucām mēs 4.jūlijā plkst.22.oo ..priekšā bija garš ceļš. Pa ceļam gāja jautri! naktī mums uzradās dziedātājs kas visu nakti mums dziedāja serenādes, proti sēžot pēdējā rindā autobusā... pa dienu skrējām Polijas kviešu laukos... Nu jau ap Slovākiju sākās kalni... un skats pa logu kļuva tīkamāks... ap plxt. 8pm nonācām skaistā pilsētiņa kalna pakājē Slovākijā... iekārtojāmies mēs [4 meitenes] 2vietīgajā nummuriņā ar 4 gultām :) ..un devāmies ar puišiem iepazīt nakts pilsētu... bija jau vēls tāpēc, mēs centāmies atrast kādu klubu kur pasēdēt... tādu mēs atradām.. tikai tur neviena nebija... tāpēc paši sevi izklaidējām ;D no rīta uzēdām viesnīcas piedāvātās brokastis, pēc kurām man uznāca nelaba dūša.... un braucām tālāk... proti uz Ungāriju-- Budapeštu. Budapeštā mēs bijām pēcpusdienā un ar savu kompāniju un gidu priekšgalā izklīdām pilsētas ielās... Man kā tas ar mani mēdz gadīties... iznāca pazust k-kur.. bet labi ka bija ar ko barot vietējos baložus... Tā nu mēs ar naksnīgo-dziedoni- Janku ...iebarojām baložiem maizi un izpeldējāmies strūklakā... atnācām ar nokavēšanos, bet ar smaidu. un karikatūru maisiņa, kuru man uzzīmēja Budapeštas centrā par 1500 viņu naudiņas [forintiem]. tālāk sekoja brauciens līdz viesnīcais ,kura atrodas pie Ungārijas lielākā ezera- Balatona. Nakts izvērtāš neticami jautra ar visādiem notikumiem ,kurus mēs apiesim ar līkumu.:P Pabrokastojām un pakjerot līdzi peldkostīmu un dvielīti ..gājām uz Balatonu... iemērcēt kājas... kāsjas iemērcējām bet ar to vien nepietika... :) Ūdens ezerā ir dzidrizilā krāsā un liekas kā sajaukts ar pienu.. tāds zilā piena koktēlis... kā vēlāk izrādījās, tajā ezerā dzīvo ūdens čūskas... labi, ka man noveicās un es viņas neredzēju :) Tgd mūsu ceļš stiepās Horvātijas virzienā... vakarpusēieradāmies Horvaatijas galvspilsētā Zagrebā... iekārtojāmies viesnīcā .. un devāmies apskatīt pilsētu...mīlīgs pilsētas centrs, āra kafejnīcas, vēsturiski pieminekļi.. strūklakas... skaisti. Vakars: kompānija no 2 nummurinjiem, proti meitenju un zēnu... sapulcējas vienā istabiņā un 'spreiž' ko tālāk darīt... izlemjam doties uz centru meklēt klubus... pajautājot kā var nokļūt līdz izklaides veitām.. mūs pasūta uz 17. tramvaju... ko mēs arī veixmīgi daram. Starpcitu, ja vēlēsieties braukt ar tramvaju Horvātijā... par samaxu varam nesatraukties... tūristiem tas ir bez maxas... jo biļetes cena par sabiedrisko transportu tiek iekļauta maxājumos ko veic katrs pilsētas iedzīvotājs. ..Taa nu mēs tikām līdz tramvajam un veixmīgi izkāpām no tā ārā... apkārt bija parasta pilsētas nomale, kura iedvesa šaubas vai esam pareizajā vietaa, tomēr.. pajautājām ceļu... ok.. ejam tālāk... peejot pāris kvartālus tālāk.. mēs nonācām īstajā vietā... :) pie neliela ezera, kurš vēlā nakts stundā bija apgaismots ar lampiņāmun apkārt vieni KLUBI. :))) jūs jau paši saprotat.... :) viesnīcā atgriezāmies vēlu un bijām ļoti noguruši... gan no klubiem, gan no tramvaja gaidīšanas gan no viesnīcas meklēšanas... tāpēc miegs bija salds. ja vien nebūt jāceļas 6 norīta un jāsēž uz grīdas vaktējot savu fotoaparāta lādētāju,kas atradāš gaitenī, vnk iemesla dēļ- nummuriņā nebiaj rozetes. pabrokastojām un braucām uz ''Pļitvicu'' .. vēl nenojauzdami kādā pasakainā vietaa nokļūsim... [aa, aizmirsu tādu nelielu faktu : aiz loga 30 grādi karstuma] ..kad iegājām parkā... ak.... :) uzgājām uz baloniņa un vērojā mskatu kas paveras tur lejā... un tur tieši priekšā... stāvas klintis, dzidrais zilais ūdens, ūdenskritumi... kopumā šis parks sastāv no 65 ezeriem un 98 ūdenskritumiem... ejot pa šauru taciņu, kad tev apkārt ir klintis, ūdenskrituma šļakatas krīt tev virsū un apkārt lidinās zilie, zaļie taureņi... paradīze. neko pielikt neko atņemt. tad vēl brauciens ar kuģīti pa ezeru... kad tu sēdi pašā priekšgalā... lēnām slīdi pa ūdeni ... bet apkārt... kalni, meži, zilais ūdens, u-kritumi... smaidi! izplet rokas! sejūti vēju!... pasakaini skaisti.... visa diena bija tik emocionāla, ka grūti bija pārslēgties uz ne mazāk skaistu vietu - Zadaru, kur mums atradās arī viesnīca... pilsēta atrodas pašas Adrijas jūras krastā, to ieskaij kalni un exotiskās palmas... visa arhitektūra tur ir no marmora un tieši tāpēc viņa šķiet tik nevainīgi burvīga. .. vakarā dejojām pie Horvātu dzīvās mūzikas, vēlāk arī bijām klubā... skaists nobeigums skaistai dienai. Nākamā diena iesākās ar peldi Adrijas jūrā... ūdens ir sāļš bet patīkami atvēsinošs... tad busiņā iekšā un uz vēl veinu dabas parku : KrKas parku. :))) ..šo vietiņu es atceros dēļ vnk fakta: pelde ūdenskritumā un Horvātu vīniņi :) pelde bija vienreizēja... klinšaina gulten ,caurspīdīgs ūdens... lielais u-kritums.... mmm..... skaisti.... Pēcāk braucām uz Splitu... līdzīga Zadarai atrodas Adrijas jūras krastā.. arī veidota no marmora... balta .. grezna. jahtas, palmas... un ceptā kukurūzas smaržā .. viss ko es atceros.... :) atgrizāmies viesnīcā Zadarā .. un nosvinējām pēdējo nakti Horvātijā godam! Nākamo rītu ar grūtībām... izmocījām uz braucā muz Pagas salu... paceļam piestājot tuksnešainajā apviduu... aaraa 32 grādi. nopietni. karstums nežēlīgs. Paga. esam klaat. šī sala ir pazīstama ar savām mežģīnēm... bet man nebija līdz viņām... par 20 kunām paņēm izliekamo krēslu... apsedzu to ar dvielīti.. ieskrēju atvēsināties ūdenī [Adrijas jūra] ... un tad 2 ar pus stundas.. dievišķīga bauda ................................................................ tad ar visu busiņu ar prāmi braucām pa Adriajs jūru ... tās bija kā atvadasno Visa šī....... ,bet s sev nosolījos...... S TUR ATGRIEZĪŠOS! NOTEIKTI ATGRIEZĪŠOS! :) iebraucām.. Slovēnijā.... pēdējā nakc viesnīcā.... izgulēties, sakārtoties.. rīt taču Vīne. Vīnei bija atvēlētas 8 stundas... tādai pilsētai tas ir par maz :) Vīne laikam ir tā pilseta kurā gribas visu laiku atrasties rosībā.... veikalu valdzinājums.. arii tas :P ...Gotiskā sv.Stefana katedrāle..... patīkami. Viss ceļojumsbija vienreizēji skaists. Paldies visiem kas dalīja ar mani šo ceļojumu! un ceru ka daži manis iedvesmotie dosies uz so sapņu zemi!