**Pabūt oāzē**

Es neglābjami iemīlējos šajā zemē, neskatoties uz to, ka piedzīvoju lietu tuksnesī, mežonīgu smilšu vētru un pamatīgi jūtamu zemestrīci, kas sašūpoja baseinu kā kafijas tasi. Ir ceļojumi un ir arī neaizmirstami ceļojumi, šis ir viens no neaizmirstamajiem. Šī gada janvāra beigas man paliks atmiņā, kā kaut kas neizdzēšami saulains. Tas vien jau ir brīnums, ka no ziemas spelgoņa pēc četru stundu lidojuma ir iespējams nokļūt vasarā. Patlaban TUR ir burvīgi! Pat Ēģiptes divas lielākās problēmas - plaši izplatītais analfabētisms (tikai 20% valsts iedzīvotāju ir augstākā izglītība), un pārlieku lielā dzimstība (ik 20 sekundēs bērniņš) nespēj mani noskaņot pret viņu kultūru, reliģiju un mentalitāti, iespējams, tāpēc, ka tos 80% jau kūrortos nemana. Ekskursijas pirkt no vietējiem Sun'N'Fun gidiem esot bīstami. Muļķības!! Tā ir augstāka kvalitāte, stipri zemāka cena, vairāk piedzīvojumi un iespēja pabūt vietējo nevis slāvisko Teztour-istu vidē. Kaira - milzīga, kontrastaina megapole, piramīdas - nekad nemirstošās kultūras apliecinājums, Ēģiptes vēstures muzejs - mistika, nu, piedodiet, nesaprotu, kā koka sarkofāgi un krāsaini raksti uz papirusa var saglabāties perfekti vairāk kā 3000 gadu. Sharm El Sheikh - skan tikpat vilinoši, noslēpumaini un fantastiski, kā patiesībā arī ir. Naama bay - Sharm El Sheikhas uzdzīves centrs - nebeidzama veikaliņu virkne, restorāni, coffee shop, disko, iespēja pīpēt ūdenspīpi saritinoties starp spilveniem un veroties daudzajās zvaigznēs un mēnesī, kas tur ir pilnīgi citāds. Old Market - suvenīru un svaigu augļu paradīze... Patīkami šokē tas, ka daudzi tirgotāji zina Latviju - tik tiešam zina, jo spēj nosaukt kaimiņvalstis un pat galvaspilsētu! Vislieliskākās sajūtas ir pavadod dienas uz kuteriem, kuģiem un buriniekiem, kas iekārtoti kā mazi atpūtas centri - tas ir FUN visas dienas garumā - peldes, saules vannas, burvīgi skati, vējš matos, superīga kompānija un neiztrūkstošā Egyption cola! Zemūdens pasaule - mmm - tā tiešam ir vesela pasaule, KAUT KAS tajā visā ir, jo tā vienkārši pārņēma mani ar savu mieru un klusumu. Taču man jāatzīstas visiem daivinga faniem, ka man tomēr iespaidīgākas likās snorkelēšanas ainas Tiranas salā nekā pati niršana Ras Muhammedā, iespējams pateicoties lieliskajam instruktoram, kurš neļauj palaist garām nevienu no satriecošajām zemūdens ainavām... skaisti. Šim ceļojumam manā sirdī vienmēr būs īpaša vieta, jo daļa manas sirsniņas vēl kādu laiku uzkavēsies TUR: tveicīgo dienu saulē un siltajos vakaros, vietējo laipnībā un atvērtumā, smaidos un smieklos visapkārt, tirgotāju viltībās un lieliskajos jokos, noslēpumainajās zemūdens ainavās un mežonīgā tuksneša vilinājumā, ačgārnajā mēnesī un kādā sirdī. It visā, kas vēl tagad man neļauj naktīs mierīgi gulēt... Atgriezties ir vissmagāk. Pielāgoties pie pelēcības. Aprast ar to, ka šeit cilvēki SMAIDA TIK RETI. Bet paies laiks un šo pūļa pelēcību vairs nemanīšu, es jau būšu daļa no tās. Morāle?? PASMAIDI!!!