Saulainā Odesa - 3 nedēļas dubļu vannās :)

Augustā biju Odesā, kompānijas pēc - sanatorijā. Trīs nedēļas baudījām dubļu vannas, sālsūdens baseinus, skuju ekstrakta vannas un citus brīnumus veselībai. Odesā laiks bija lielisks! Bija karsts, naktīs gulējām pie atvērta loga un zem palaga, bet dienā pa 5 reizēm gājām aukstā dušā, toties iedegums ir tā vērts! :) Katru dienu ēdām melones un arbūzus, jo šie augļi tur aug pa pilnam, pie tam maksā kapeikas un ir ļoti saldi, nevar salīdzināt ar tiem, ko pārdod Rīgā! Nu tad nedaudz par pašu Odesu - īss ieskats: Pilsētai ir kādi 300 gadi, tātad salīdzinoši jauna. Ļoti skaista, taču diemžēl, kā saka paši odesieši, valdībai kultūra nav vajadzīga, tāpēc ļoti maz tiek restaurētas vecas ēkas. Apbrīnas vērts ir Operas un Baleta Teātris, kas stāv skaista parka malā un uzreiz iekrīt acīs un paliek atmiņā! Iekšpusē esot vispār neaprakstams skaistums, bet tur visu augustu bija remonts... Populārākā iela Odesā ir Derebasovskaja, kas ir apmēram tāda tipa kā Jūrmalā Jomas iela - gājēju iela ar veikaliņiem un restorāniem, bet, protams, daudz dzīvāka nekā Jomas! :) Odesas centrā klāt pie minētā atrodas arī Puškina piemineklis, apelsīna statuja un Potjomkina kāpnes, kas ved uz Odesas ostu! Kāpnes ir izveidotas tā, ka no augšas izskatās, ka tas ir vienkārši klajs laukums, bet no apakšas - ka tur ir nepārtrauktas kāpnes! Tās ir ļoti apdomāti taisītas, un to sistēmu grūti aprakstīt :) Osta esot tehniski labākā Eiropā (lai gan Ukraina nav Eiropa, bet tā tiecas būt ES) un tā izveidota kuģa formā, kas it kā tikko piestajis krastā. Vienīgais, kas bojā šo kuģa efektu, ir viesnīca "Odessa", kas ir dārgākā un labākā, lai gan "tikai" 4 zvaigžņu, Odesā. Tā ir skaista, taču odesieši saka, ka tā bojā skatu ostā... Odesas centrā visas ēkas ir vecas, tur gandrīz nav jaunu būvju, un tāpēc pilsēta rada antīku noskaņu un pa tās ielām ir patīkami pastaigāties. Tomēr, izejot ārpus centra, paveras paviršs skats - netīrība un posts... nerestaurēti, trūcīgi nami, uz asfalta atkritumi un daudz reklāmu, kas "lūdz" uzturēt pilsētā tīrību. Odesieši paši sūdzas, ka dzīvo netīrā pilsētā, bet paši jau to piesārņo, lai gan savu pilsētu mīl. Odesu sauc par saules pilsētu, jo tajā ir 275 saulainas dienas gadā un vēl tāpēc, ka tajā atrodas viena no labākajām klīnikām, kas ārstē redzi! Melnā jūra nav pārāk silta, bet patīkama, tomēr pludmales mums tur nepatika, jo tās, kur bijām mēs, ir ļoti šauras un piebāztas ar cilvēkiem - cilvēki ytur guļ viens uz otra, un pludmales smiltīs ir tik daudz gružu, ka riebj! :) Tāpēc jābrauc uz maksas pludmalēm vai katrā ziņā tām, ko iesaka vietējie. Mums pietika ar mūsu sanatorijas "ļimanu" - sekls ezers (agrākais jūras līcis), kurā ir milzīga sāls koncentrācija, tāpēc tur pat nav jāpiepūlas peldēt, bet vienkārši jāguļ UZ ūdens :) Turpat ir ārstnieciskie dubļi un kosmētiskie baltie māli, ar ko cilveki smērējās vien! Priekš tiem, kam patīk iepirkties, jāpiemin, ka Odesā atrodas lētākais tirgus Ukrainā (uz to brauc pat kijevieši - ar busu 7 st.!) - "7-tais kilometrs"! Preces no Turcijas, kas turpat blakus, tāpēc ļoti, nu ļoooti lēts! :) Atpūta Odesā bija īsta atpūta! Saulains laiks, laba atmosfēra, cilvēki diezgan jauki (odesieši ir lieli pļāpas, dienvidniecisku raksturu un ar labu humora izjūtu).... bet pati Odesa, protams, rada iespaidu, ka tu joprojām atrodies padomju savienībā! :)