Standarta Ēģipte labā kompānijā

Labāk lasīt tiem , kas Ēģiptē nav bijuši un neplāno lielu vēsturisku ekskursiju , bet vienkārši vēlas labi un silti atpūsties. Tā arī es vienā vēl sniegotā dienā labā kompānijā - pārbaudītām vērtībām - ar divām skolas laiku draudzenēm - devos ceļā. Mērķis - Hurgada. Pirmais šoks bija lielā un cilvēku pilnā Hurgadas lidosta - vieni vienīgi ļaužu plūdi , kas meklē sauli. Bet laimīgi tikām galā- vīza pasē , čemodāni rokā un jau sēžam autobusā , jo ārā vakars un šausmīgi sutīgs. Un tad gaidām un gaidām un tā veselas trīs stundas un mācība pirmā - noteikti kaut kādas drēbju rezerves salikt rokas bagāžā , jo trīs ceļotājiem bagāža pazuda , ej nu meklē kurā galā un tu esi karstumā ar savām ziemas drēbēm.... Pirms tam cītīgi lasījām visu iespējamo informāciju gan draugos , gan citur... un viesnīcas izvēlē nebijām kļūdījušās , jo pirmais iespaids par centru bija šausmīgs - troksnis , mašīnas , cilvēki , netīrība. Bet laiks tomēr dara savu - un centru El Sakkala pat iemīlējām . Mūsu miera osta viesnīca Shedwan Golden beach atradās apmēram 6 km no centra galvenās ielas, liela zaļa mākslīgi radīta palmu ieskauta parka teritorijā, kur visi ceļi un un pasakainās alejas veda uz jūru. Dzīvojām atsevišķā bungalo- trīs zvaigznes - pilnīgi pietiekami cilvēkam , kas neplāno visu dienu dzīvot tikai viesnīcā. Tīrs un kārtīgs , ja dod dolāru , tad dvieļus maina katru dienu , ja neatgādini - tad nē , pirmajā dienā gultas rotāja standarta gulbīši un pats zēniņš piedāvājās mūs visas kopā nofotografēt. Kāpēc nē? Apkalpojošais personāls ļoti pieklājīgs un laipns , - visi tevi sveicina un smaida. Kā teica gide pilsētas ekskursijā - katrs atpūtnieks tiek uzskatīts par ļoti bagātu , jo viņš var atļauties ceļot .Viņam ir nauda. Standarta ēģiptietim tā nav. Valsts ļoti aizsargā tūristus , jo pelna no tiem , vitējais iedzīvotājs ir pēc tam, prezidents valda jau vairāk kā 20 gadus ( ja nemaldos) , apmēram mūsu Brežņeva variants. Ceļojumu pirkām caur Tez tour , bet ekskursijas tomēr iesaku pirkt uz vietas , un ne no Tez tour - mūsējais bija šausmīgi nelaipns puskrievs , pusēģiptietis, tā arī nesapratām, kas īsti. Noprkām vienu ekskursiju - pilsētas apskate , kas beigās bija par velti , jo iedeva kā piedevu - standartā var dabūt par 5 $ - smaržu un eļlu rūpnīcas , kokvilnas un ādas izstrādājumu krievu bizness . Pilsēta skaista un ļoti dažāda - bagātie, šausmīgi nabadzīgie, krievu rajoni (10% Hurgadas iedzīvotāju) , dažādie biznesi - mazas lavkiņas un lieli centri , tirgi , kur žurkas lielākas par kaķiem un gaļa karājas bez jebkādām vitrīnām un pirmās zemenes bez īstas smaržas un garšas, svaigi spiestas sulas - mango bija pasakaina un viens viņu auglis , no kura baidījāmies , jo bija sastāstīts , ka var dabūt ātras kājas, laikam taisnība , jo kad pārdevējam - vecam večukam ar zīmēm to rādījām , viņš sāka smieties un piekrita. Bijām salasījušās , ka pirmajā dienā jāiet uz pirti un jānoskrubē āda , lai labāk ķeras iedegums . Tā arī darījām - nu kas var būt labāks , ja tāds jauks ēģiptiešu vīriņš ņemas ap tevi kā tādu princesi , skrubē un pulē un pēc tam vēl masē ar putām un tu jūties kā pēdējais netīrelis , redzot cik daudz netīrumu viņš noskrubējis . Viss tika noskrubēts , kauli izlocīti un izmasēti un trīs tīras meitenes var doties iekarot sauli un jūru. Tikai diemžēl nebijām lasījušas un neviens arī neteica , ka marts ir vētru mēnesis un mūsējā vētra pēc divām dienām bija klāt - no rīta pamodāmies un sapratām , ka tas ir nopietni , - visas jūras ekskursijas un snorkelēšanas bija jāaizmirst un jāmeklē jauni varianti. Ļoti gribējās redzēt nelielu kūrortu netālu no Hurgadas - El Guna, bet Tez tour ekskursiju atteica vētras dēļ - meklējām alternatīvu - draugos bijām lasījuši par Ahmed El - Nahla (RED SUN TRAVEL EGYPT) , kas dzīvo Hurgadā un organizē ekskursijas , sazvanījām viņu un tiešām esam ļoti apmierinātas , ka izmantojām šo piedāvājumu. Viņa sieva Linda ir latviete , kas arī kopā ar vīru aizveda uz kūrortu , izbaudījām smilšu vētras radīto masāžu El Gunas pludmalē . Ilgi neizturejām , jo kapāja sāpīgi un mēs jau kā uz Āfriku braukušas - šortos un blūzītēs. Daudz ko pastāstīja - ļoti jauki un atvērti cilvēki - iesakām arī citiem . Nožēlojām , ka nepaņēmām citas ekskursijas no viņiem . Novērtējām arī otras latvietes Ilzes Leilas piedāvājumu - ekskursija pa tuksnesi - bet secinājām , ka viņa tikai palīdz piesaistīt klientus vietējiem , jo vairāk viņu nesatikām - tālāk bija darīšana ar Ossamu- atraktīvu beduīnu pēcteci. Tuksnesis un debesis un tu kā puteklis starp viņiem. Beduīnu teātris , kas manuprāt domāts tūristiem. Mazi melni bērniņi, kamieļi. Saulriets un kalni un smiltis visapkārt . Te arī iedomājāmies par Latvijas zaļajiem mežiem ... Un kas tad būtu Ēģipte bez iepirkšanās un kaulēšanās - mēs teicām tā - ejam spēlēt teātri!!!!! jo bija vairāki cēlieni - gan komēdija , gan traģēdija , gan romantiskais kino. Visi tie - tu mani nogalini ar savu cenu utt., tā ir laba cena , cik tu saista un laba un beigās standarta jautājums - vai tu esi laimīga???. Pārdevējs , ka dabūjis mūs savā tirgotavā , apstrādājis , mēs - ka kaut ko nopirkušas. Kaulēšanās ir iespaidīga , īstās cenas tur laikam nezin neviens - vienu papirusu ( diez vai īsts tas bija ) nopirkām par 10$ , kaut gan sākuma cena bija 80$. Bet process ir jāizbauda, kaut gan varat suvenīrus nepirkt - visu daudz lētāk prombraucot var nopirkt lidostā. Pirmajās dienās traucēja , ka visu laiku kaut ko piedāvā- pat pludmalē - gan masāžu , gan pedikīru , gan niršanu - pēc tam jau visa tā pietrūka , jo pārdevēji nekļūdīgi zina , ka tu esi jauniņais un tikai pirmajās dienās tevi apstrādā , pēc tam jau tikai sasveicinās kā ar labiem draugiem. Kādas dažas dienas mums tomēr pietrūka , lai vēl vairāk izbaudītu šos dažādos cilvēkus, bet nekur nav teikts , ka neatgriezīsimies.....