Slēpošana Austrijā. SKI AMADE. Dienasgrāmata.

SLĒPOŠANA GAŠTEINĀ :)

(08. - 12. marts)

Pirmās 2 dienas.

Hei, hei! Sveicieni no Austrijas, Bad Gastein pilsētiņas, kurā esam apmetušies šo nedēļu latviešu apartamentos ST Georg. Pirmās divas dienas jau izbaudītas pa kalniem un ielejām ar skatiem neparastiem, bet skaistiem. Gasteinas te daudz: Bad Gastein, Bad Hofgastein, Dorfgastein, Sportgastein. Pašiem jau jūk! Laikapstākļi 1dien un 2dien mūs lutinājuši, saule spīd, mīnus grādi pieturās arī ielejās, bet augšā kalnos ap -10. Tad nu pa šo salīdzinoši īso laiku jau esam paspējuši iztestēt katras pilsētiņas kalnus, nu tā uz 80%, sapratuši, ka latvieši ir uz katra stūra un jebkurā vietā (drīz būs Vidzeme, Kurzeme, Zemgale, Latgale un Gašteina). Pēc vietējo instruktoru un arī citu Lv ļautiņu datiem te apkārtnē ir 17 latviešiem piederoši apartamenti, ou nou. Te viņiem pieder arī sporta veikali, nomas. Un jā, viņi šeit jūtas labi.

Runājot par kalnu trasēm, tās te ir lielā izvēlē, bik zilās, daudz sarkanās un arī pa kādai melnajai. Pagaidām garākā trase, ko izbraucām bija Schlossalm kalnos, ap 12.5km gara. Šeit populārs arī freeride, bet tad nu jābūt arī gana zinošam, kur un kā. Katrā ziņā klinšainās virsotnes vilina. Savukārt lai frīraidotu pa zemākajām vietēm, bikīt prasītos vairāk sniega...., lai gan varbut tikai drosmi vairāk saņemties

Par slēpošanas trašu augstumiem. Kreuzkogel virsotne Sportagsteinas kūrortā ir augstākā - 2686m. To ir doma rīt vai parīt izprovēt. Varētu būt spēcīgi.

Cenas: pacēlāja kartes cena 5 dienām - 174 euro. Bet tā izmantojama visos SKI AMADE kūrortos (visās Gašteinās). Cenas kalnu kafejnīcās samērā augstas. Jagartee - ~4.20euro, gulašzupa arī ap 4 euro. Veikalos cenas pārtikai nedaudz augstākas kā LV, bet alkohols ir lētēks (1litru vietējā ruma var iegādāties par 6.50 euro, 0.7 Jim Beam- 13.5 euro, Jack Daniels 0.7 - 17.5 euro). Sporta veikalos ir atlaides, bet pamatā tomēr ne tām ejošākajām precēm. Lai gan sakarīgas sēpošanas bikses pa 50 euro, termovēļas komplekts pa 40 euro, kas tomēr izkonkurē LV piedāvājumus.

Tika izbaudīti arī vietējie termālie baseini, pirtis. Paliels komplekss, kura izmaksas bija 14 euro, ja to izmanto 3h vakarā pirms ciet vēršanās un uzrāda Gastein Card (karte, ko kūrortā katram tūristam piešķir apartamentu apsaimniekotājs).

Pagaidām viss..... ir patīkams vakara nogurums pēc nesen izbaudītajiem termālajiem ūdeņiem un Inlander Rum.

Trešā diena.

Pamostosties no riita un paskatoties aaraa pa logu, ieraudziijaam, ka viss apmaacies un snieg... Ieprieksheejaa vakaraa balsojumaa noleemaam, ka brauksim atkal uz Schlossalm un skatoties peec laikapstaakljiem, Sportgastein buutu jaatlaiek uz kaadu saulainaaku dienu.

Tad nu mochijam ar businju uz Hofgastein, lai celtos augshup kalnos ar funikulieri (tads paliels vagoninsh, kas pa sliedeem virzaas augshup) un peec tam paarseedaamies uz trosee iekaarta vagoninja, kas uzved veel augstaak. Paarmiju vietaas tas normaali ieshuupo un pavelk peec Milk Challange!

Jaapiebilst, ka gan augshupejoshais gan lejupejoshais funikulieris iet pa vienaam sliedeemun ar vaacu precizitaati viduspunktaa izmainaas

Dienas notikums: viens no biedriem izmezgjii celjgalu, laizhoties pa miglaa esoshajaam un nedaudz piesnigushajaam traseem. Vecaa trauma liek atkal par sevi maniit un tiek izmantota bezmaksas atrakcija - izbraukt ar sniegamoci. Lai gan mocha vadiitajs piedaavaa aarstu, tiek izveelets variants atpuusties kafejniicaa

12.5km garaa trase shodien vairs nav tik baudaama, jo sniegs straujaakajos posmos sadziits mogulaa.

Uz pecpusdienas pusi atkal caur maakonjiem izlien sauliite (jo Liiga labi paeeda pusdienas)

Dienas cieteejs izpeeta vieteejo termaalo kompleksu - iespejams tuvakajaas dienaas to ietesteesim.

Jaatziimee veel tas, ka shodien atkal satikaam daudz latvieshus...

Nakaamas dienas galameerkjis shovakar netika izlemts, visticamak ka riiit no riita notiks vienoshanaas

Ok, tas nu viss. Lai jums labi klaajas, tiksimies atkal ritdien.

Pēdējās 2 dienas.

.....ceturtajā dienā izlēmām laist uz Dorfgašteinu un Grossarl, pašas attālākās vietas no mūsu Gašteinas...(blakus fonā rēc Saule, un nepalīdz man raxtīt dienasgrāmatu, bet gan traucē to darīt).... ir pagrūti..

Ok, noslēpojāmies pa turieni, diena bija apmākusies, bet brīžiem gan Līga parādījās.

Vakarā tika aizbraukts uz izpētītajiem termālajiem baseiniem Hofgašteinā. Uzreiz tapa skaidrs, ka komplekss ir lielāks par iepriekšējo, savukārt samaksa bikīt lielāka. Un te bija arī dienas notikums: iešana pirtī - ap 60 cilvēku barā pēc austriešu tradīcijām (visi pa pliko - gan sievietes, gan vīrieši) jeb vienkāršāk sakot PIRTS ar 60 vanckariem. Rituālā tiek izmantoti 3 veidu aromātiskie ūdeņi, kurus pirts GURU lej uz akmeņiem, un tvaiks ar dvieli tiek izdzenāts pa telpu. Tad seko pauze - visi dodas uz blakustelpu un veldzējās ar ledusgabaliņiem, kas salikti mucā. Šādi rituāli tur notiek ik pēc stundas, bet ar dažādām niansēm un tematiku. Tā kā laiks mums ļāva, tad izbaudījām arī otru rituālu: šizo variants, kad lej to pašu aromātisko ūdeni uz akmeņiem, bet GURU staigā gar pirts cilvēkiem un sit pa tukšu katlu ar koka vāli, lai skan. Doma skaidra: novērst uzmanību no karstuma!

Pirtis tur daudz un dažādas, ko izbaudīt bij' un tas tika arī darīts... I trubas bija labas, pa kurām šļūkt lejup.

Piektā diena tika atvēlēta Sportgastein, kā jau bija paredzēts. Un tā nelika mums vilties.... Kā izrādījās, diena beigās to lielākais vairums atzina par labāko. Lai gan augstākā un tjipa bīstamākā, tomēr forša. Trasēs nekur nemanījām slēpošanas apmācības. Ātrums trasēs liels, jo uz Sportgasteinu nedodas sēņotāji. Tanī pašā laikā viss tiek kontrolēts un sajūtas pat labākas, kā ierastajās trasēs. Pēcpusdienā atkal superīgi izlīda saule, kas pēc snigšanas bija dubultprieks. Uz šīs lieliskās nots arī beidzām slēpošanas 5diennieku.....

Kaut kā tā īsumā! Ceru, ka patika!