Krimas dienvidu piekraste

Lasot ceļojuma iespaidus,gribējās padalities arī savos pārdzīvojumos. Tagad gan modē braukt uz rietumiem, bet tā kā mani radinieki dzīvo Ukrainā, pabiju Krimā. Pirmais, kas saviļņoja: tatāru atgriešanās savā dzimtajā zemē. Ciemojoties pie vienas ģimenes izbaudīju ĪSTU muskatu vīnu un viņu čeburekus. Pie mums čebureku vietā dod mīklas pikuci ar gaļu,bet tur:oi,oi, pirkstus nokodīsi. Otrais brīnums; ūdens avotiņi, braucot pa veco Jaltas ceļu. Vietējie iedzīvotāji stāstīja, ka avotiņi sākuši darboties pēc tatāru atgriešanās. Interesanti! Balaklava. Tas ir īpašs stāsts par vietu, kura Padomju varas gados vispār kartē nebija, bet šodien tūristus pievilina ar klintīs izveidoto zemūdeņu būves rūpnīcu-muzeju, ar savu vēsturi (2500 g.) ar kņazu Gagarina un Jusupova vasarnīcām . Voroncova pils. To nevar izteikt vārdiem. Tā jāredz . Ja jau pat Hitlers neatļāvās kara laikā šo pili nojaukt. Un pilij pieguļošais parks. Tas ir botāniskais dārzs ar ainavām ,ezeriem, kalnu skatiem, kuri ik pēc brīža mainās, jo tiem pāri slīd mākoņu blāķi. Restaurētā un tagad visiem pieejamā pils klints smailē- Bezdelīgas ligzda. Jā , pat par tuvošanos šim brīnumam, ir jāmaksā. Bet tas ir tā vērts. Un kur tad Forosas sanatorija, ar ko saistās Gorbačova vārds. Un tad brauciens pa veco Jaltas ceļu kalnā , kur kalna smailē uzcelta Kristus Augšāmcelšanās baznīca. Stāvot pie baznīcas sienas, tu jūties kā brīvs ērglis; izstiepj rokas un vējš tevi pacels pāri Krimas klintīm, ainesīs pie klints-Guļošā princese, vai mūžīgi Melnās jūras ūdeni Dzerošā kaķa klints. Sevastopole. Tas ir atsvišķs stāsts. Tikai viens gan- tirgū nokļuvis, jutīsies kā mājās. Jo preces ir tieši tās pašas kas Latvijā. Jā, dzintara krelles, kas pie mums tirgū maksā 4-6 lati, tur nopērkamas par 30-40 latiem. Bet pa ceļam uz Sevastopoli- vīnogulāju plantācijas un slavenā vīna "Masandra"ražotne . Ko gribu sacīt. Cenas, pārvēršot latos, tādas pašas kā pie mums. Cilvēki draudzīgi, saprotoši, pretimnākoši, izpalīdzīgi, un visi pārliecināti, ka pie mums ir labāka dzīve , jo par mums valdība rūpējoties vairāk. Bija ļoti jauka atpūta, bet pēc 10 dienām sapratu, ka nekur nav tik labi kā mājās. Nenožēloju nevienu mirkli, ka izvēlējos šo braucienu. Un kas nav bijis: aizbrauciet, nenožēlosiet!