Plymouth Dakar Rally 08/09. Banjul Challenge. Spītējot krīzei - par minimāliem līdzekļiem maksimāls efekts:)(1.daļa)

  • 16 min lasīšanai
  • 300 foto
Priekšvārds.

Rallija būtība ir nobraukt distanci Plimuta - Bandžula ar ierobežotu budžetu, tehniku un bez jebkāda atbalsta no organizācijas puses. Visa atbildība par tur notiekošo ir jāuzņemas pašiem dalībniekiem un savstarpēji jāpalīdz problēmu gadījumā.

Piedaloties rallijā, ir jāievēro sekojoši noteikumi: 1. Auto iegādes vērtiba nedrīkst pārsniegt 100 Lielbritānijas mārciņas; 2. Auto sagatavošanai nedrīkst iztērēt vairāk kā 15 mārciņas; 3. Dalībniekiem nav pieejams nekāds atbalsts distancē (nekādu mediķu, ugunsdzēseju, helikopteru utt), katrs pats atbild par savu rīcību; 4. Auto jābūt ar stūri kreisajā pusē; 5. Distances galā auto pārdod izsolē un iegūto naudu ziedo labdarībai; 6. Visus noteikumus, izņemot 4) un 5) drīkst parkāpt.

Automašīnai jābūt ar stūri kreisajā pusē, jo Gambijā tiek izmantotas kreisās puses stūres sistēmas automašīnas. Visas automašīnas, kas ir nonākušas galamērķī, ir jāatdod organizatoriem un tālāk tās tiek pārdotas izsolē.

Pirmo reizi rallijs notika 2002/03. gadā, kad Julian Nowill no Lielbritānijas organizēja līdzīgi domājošu cilvēku grupu un veica šo distanci pēc augstākminētajiem noteikumiem, kā alternatīvu Parīzes - Dakāras rallijam.Starp citu, pirmajā braucienā piedalījās arī latvieši. Mērķis bija pierādīt, ka piecciparu vai sešciparu skaitļa budžets nav obligāts priekšnoteikums šādas distances veikšanai un piedzīvojumu gūšanai. Likteņa ironija, kā zināms Dakāras rallijs šogad tika atcelts, bet Bandžulieši praktiski gandrīz visi veica šo distanci. Pasākums ir guvis ļoti lielu popularitāti un piedalīties gribētāju skaits ar katru gadu aug ļoti ātros tempos(arī piedalīšanās izmaksasJ).

Vienkārši runājot - ar mašīnām, kuru vērtība vairumā gadījumu nepārsniedz 100 latu robežu (visai nosacīti, jo kopējā summa sagatavojot auto braucienam, ir ievērojami lielāka), šī rallija dalībnieki mēģina aizbraukt līdz Gambijas galvaspilsētai. Pazīstams arī kā "alternatīvā Dakāra", rallijs kā jau no nosaukuma noprotams startē Plimutā (Anglija), lai gan visnotaļ nosacīti. Reālais starts ir Gibraltārā, kur satiekas komandas( pārsvarā no UK), kas ietilpst vienā brauciena grupā.

1.DIENA. 15.12.08.

Rīts iesākās labi, jo jāpriecājas par katru rītu, kurā tu esi atkal pamodies. Izbraucām no Mazsalacas pusstudu pirms plānotā laika (neticami!). Žigulis mūs no rīta pārsteidza ar neejošu tukšgaitas vārstu, kamēr kasījām pakaušus, sāka darboties. Mēģinot sastumt pa mašīnas stūriem un kastēm mantas, pakāpjoties uz rezerves riteņiem, tiek nokonstatēts, ka tie ir abi “mīksti”, praktiski bez gaisa. Izskatās pēc sabotāžas, iepriekšējā vakarā bija pilni. Vienu uzliekam jaunu, otru uzpumpējam. Ielejam benzīntankā trūkstošos 3 litrus benzīna, vairāk neiegāja, un dodamies Āfrikas virzienā. Izbraucot uz šosejas atkal jociņi, nedarbojas spidometrs,nepatīkami. Negribas stāvēt pie Mazsalacas ar atvērtu motora pārsegu, nolemjam novērst mazliet vēlāk. Valmierā samainām vēl kādas naudiņas, sataisam spidometru un uz Rīgu, kur Alfā nolemts iepirkt ko ēdamu. Pie Alfas sarunāts “randiņš” ar Edgaru no 8. braucēju grupas, lai iedotu no datora sagatavotās lielāko Āfrikas pilsētu Googles satelītu kartes. Dators pārsteidz ar paugstinātu korpusa temperatūru un mēmi rāda savu melno ekrānu. Startēties negrib, pusielādējies slēdzas ārā. Zīmējas pelēka aina, kā mēs bakstāmies pa Āfrikas kontinentu ar dažām izprintētām kartītēm, kuras vairāk der iekuriem un dizentērijas blakus efektu novēršanai, nekā braukšanai. Beigās, noņemot datoram akumulatoru izdodas to sakurbulēt, atdot Edgaram kartes. Dodoties uz Alfu, slēdzu ciet auto, bet nekā... neslēdzas. Piebildīšu, ka autiņam ir tāds “navarots” kā signalizācija un centrālā atslēga. Nevienam nebija vaļas šo lieko greznību amputēt, lai gan zināms,ka agrāk vai vēlāk šādas uzkabinātas lietas liek par sevi manīt.

Par laimi pagaidām viss atrisinājās vienkārši nomainot pults bateriju.Krāmējot barību mašīnā, nokonstatēju, ka nav atrodama datora klaviatūra, kuru no rīta liku Žikā, tiešām liku. Tā nepieciešama, lai jūs varētu lasīt šīs rindas, jo Asus Pcee klaviere ir galīgi garām, pie tam paprovē trāpīt viņā braucošā mašīnā. Visi trīs veči izbolās, nav un cauri. Nopērkam jaunu. Beidzot viss ir izdarīts,varam braukt. Uz jaunā Dienvidu tilta nāk apgaismības mirklis, kas nes atkal galvassāpes - mājās palikušas ceļojuma apdrošināšanas polises. Paldies draugiem, ka neiemeta mani Daugavā, par polisēm atbildēju es...

Atgriezāmies Juglā un sagaidījām kurjeru Ojāru no mājām ar mūsu polisēm. Paldies viņam! Rezultātā no Rīgas izbraucām ap pieciem vakarā... Ar šādu ātrumu mums ceļot tik uz Munameģi.

Zhiks braucas kā pienākas pārlādētam žigulim, šūpojas, zvāļojas, slikti stājas, lēni ieskrienas, bet pierodam un sāk likties jau tīri ciešami. Priecēja pirmie degvielas patēriņa analīžu rezultāti 7.1/100km; 7.5/100km(ieskaitot Varšavas šķērsošanu), bet nu tas jau pa šosejām, kā būs vēlāk, redzēs. Braucam praktiski bez apstājas, pieturot tikai padzert kafiju un ieleiet degvielu. Kaitina auto mazā bāka, ka tik vēlāk tās izmērs nerada problēmas. No rītasešos bijām Varšavā pēc astoņiem laukā. Turpinām ceļu Vācijas robežas virzienā uz Drēzdeni.

2.DIENA. 16.12.08. OTRDIENA

Braucam cauri Polijai. Piestājam kādā ceļmaļas placī papusdienot. Secinām, ka prīmuss mums tāds lēngaitas gadījies ilgi silda ūdeni. Laimīgs notikums, atradās pazudusī datorklaviere. Tagad mums ir divas, varam kaut vai kurmjus sist ar viņām, varam uzdāvināt mauru muitniekam pildspalvas vietā, tādejādi uzsākot robežkontroles digitalizāciju. Albertam karote gan neatradās. Dažiem bija vairākas,iznomājam. Wroclavā Autorouts 2007 parāda, ka nav visuvarens ceļu zinātājs, izmetam lieku līkumiņu. Pirms Vācijas robežas pans ar zizli mūs nostopē - poļu ceļu policija, pārbauda papīrus un “laimīgu ceļu”. Šķērsojam Vācijas robežu, pārstājam mest končikus laukā pa logu, braukāties pa baltajām ceļu līnijām utt.,mēģinām imitēt vaciešuu kārtību. Aiz Drēzdenes pie Hofas taisam pitstopu. Ieēdam, tikko attaisām “desertu” tā stāvlaukumā lēni iebrauc trafarets auto ar uzrakstu “alkohola un narkotiku kontrole”, tiem gan ir labi detektori. Bet tas mums netraucē turpināt iesākto. Pēc kāda laika lēni, mūs nopētot,nobrauc garām ceļu policija. Kas mums, lai skatas droši vien patīk mūsu auto. Pēc brīža atkal kads trafarets auto, no šitā jau mūsu salonu izgaismo ar kabatas lukturiti, kā amerikāņu filmās. Tad atkal, piebrauc netrafareta mašīna,kuru jau bijam ievērojuši iepriekš. No šitas izveļas vīrelis privātā novicina apliecibu, prezentē sevi kā kaut kadu policiju, pārbauda pases un auto papīrus, ievadot datus sava compī. Šī totalā izsekošana mums piegriežas, ap 3 ejam gulēt,apraujot vācu policistu izklaides ap musu auto.

3.DIENA. 17.12.08. TREŠDIENA

Mostamies pirms 10-tiem. Un sākas atkal. Nobrauc garam mentu businš, blenžot. Pēc brītiņa atpakaļ, dokumentu pārbaude, baksta musu datus sava compī, laikam pēta mūsu ciltskoku. Šitie jau sāk rakāties pa musu pelnu trauku, laikam nav ko pīpet, nepiedāvājam ar. Neatradis kāsīšu atliekas liekas mierā. Groza galvu, kad sakām, ka braucam uz Āfriku. Baksta ar pirkstu musu auto un neticīgi pārjautā vai tiešām ar šo mašīnu,bet piedodam neticīgajam, ko vinš saprot no tuksnešu braucamrīkiem. Iekurbulējam auto, lai pasildas pirms starta. Nāk necila paskata, pliku pierīti vīrelis, nošļukušos džinsos un atkal izvelk kaut kadu policijas apliecību. Kaut kāds vājprāts, sāk jau piegriezties.Velkam atkal pases un auto papīrus laukā. Šitais dod pa auto salonu vaļā pa riktīgam, lien somās, zem beņķiem. Samaisa visu mūsu sūri grūti no rīta sakrāmētās mantiņas. Paņem no paneļa manu jauno 6Ls vērto kabatas nazi un nelaiž no nagiem laukā. Prasa cik mums ir naži, sakam, ka divi. Izbrīnīts pārjautā, braucat uz Āfriku un tikai 2 naži lidz? It kā mēs brauktu tur uz zobenu cīņām ar vietejāmm ciltīm. Tikmēr piebrauc otrs bundesvēra spiegs, kolega tam pirmajam, tas lien kabātas un parbauda maku saturu. Pirmais neko neatradis rāda salonā uz papildlukturu sleēdzi un prasa kas tas tāds, var jau saprast, viņu lepnajā audikā nav ar urbi ieurbti sledži. Vel iet un blenž uz papildlukturiem, arī liekas interesanti, šiem integrēti buferī no rupnīcas, mums atkal ieurbti un kartīgi pieskrūveti. Ar to arī beidza piekasīties mašīnai. Uzrakstiīšot papīru, ka izņemšot man šo nazi bez atliīdzības, jo izmetamie naži Vācijā nedrīkstot būt.Paskaidrojot, ka mums jājūtas laimīgiem, ka tik tuvu robežai atņemot, dziļāk Vācija būtu lielāka tinte. Manī tas laimes sajūtu neradīja it ne maz.Vīrelis bez izņemšanas papīra sāk skricēleēt protokolveidīgu papīru un pārjautā vai nazis tiešām ir mans. Pajautāju, kas būs ja teikšu, ka atradu zemē. Vīrelis iztaisnoja muguru pamainīja sejas vaibstus ne uz to smukāko pusi, sapratu, nevajadzeja jautāt. Beigas sarakstījām, parakstājām. Spiegi atvainojās, tāds esot viņu darbs, palūdza vai drīkst nofotografet mūsu auto (dīvana loģika, kad rakājās pa auto neprasīja neko). Attā. Tinamies prom no “viesmīlīgas” Vācijas. Pec visa sapratām, ka joprojām tiekam uzskatīti par trešās pasaules valsts pilsoņiem.

Pa ceļam ieskrienam Sinsheimas motoru muzejā, tur vajadzētu veselu dienu vismaz, ir ko redzet. Pusdienlaikā saņemam ziņu, ka “Antilope Gnu” un “Zigis76” iebrauc Polijā, tātad esam trīs mašīnas.

Vakara 23-jos iebraucam Francijā. Uz robežas žandarmipriecīgi izskatās par to ,ka ir ar ko parunāties. Papīrus neprasa, atpazīst komandas nosaukumu (pompiers franciski ir ugunsdzēsēji). Novēl laimīgu ceļu. Drīz stājmies malā, lai laicīgi tiktu gulēt. Tas “laicīgi” gan bija 4-os no rita. 9-ņos mostamies - paradokss, velāk ejam gulēt, agrāk mostamies. Naktī ap pusē 3-jiem pie mums nāk jauneklis, mēs jau bāžam rokas ķešā pēc pasēm, domājam, sākās jau atkal. Bet nē, no ārpuses atskan”Labvakar” - izbijis Aizkraukles francūzis pienācis apsveicināties.

4.DIENA. 18.12.08. CETURTDIENA

Mostamies ap 9-iem. Lauka ap 0 tc , auto apsnidzis ar planu sniega kartinu. Pirms Lionas uzspid saulite, sen nebija redzeta. Paliek siltaks jau +6 tc. Aiz Valensijas neliela pilsetina Bollene atrodam Formulas1 hostelu tikla viesnicu. Cena traki laba - 10,30 eiro no deguna. Viesnicnieks neruna ne varda angliski. Dzintars paradija savas francu valodas zinasanas, kuras bija ieguvis sezot ziguli uz aizmugureja sedekla, no sturesanas brivaja laika. Es neko nesapratu, bet francuzim aizgaja, numurinu dabujam. Trisvietigs, viena gulta gan bija divvietiga un ar vienu segu... :). Trukstoso segu aizvietojam ar gulammaisu. Divi vechi zem vienas segas ir trakaak ka 3 vechi zigulii. Uztaisam veljas dienu, vakaraa kinovakars no musu pashu videotekas lidzpanemtaas. TV kanali tikai franciski un neko pratigu nerada. Istabinai kodu atslega, Alberts koda atcereshanos atrisina vienkarshi, atstajot durvju starpaa savu tupeli, lai durvis neaizcertas. Alberts, atgriezhoties no dushas stasta, ka trapijis kaut kadaa sudigaa dushaa, tikko ieziepeejies taa nodzisusi gaisma, taa arii njemies pa tumsu. Veelak tas pats atkartojas tualetee. Man arii trapijas Alberta “sudigaa dusha”, nokonstateju, ka ar dushu viss kaartiibaa. Vajag aizslegt durvis, ja to neizdara, tad dusha “nospriezh”, ka iekshaa neviena nav un ,taupot elektriibu, izleedz apgaismojumu. Labi ka neparbiedeja kaadu francuzieti, jo araa deg zalja lampinja, veestot ka nav aiznjemts.

Piezvana “Barshu” Niva, izradas ir netalu no mums, proveshot trapit peec pusnakts musu hosteli. No riita Nivu pagalmaa nemanam. Izraadas vinju navigatorsparaavis garam tai vietai, apmetushies Nimes kaadus 100 km uz priekshu. Nu ko, “Barshi” izraujas vadiibaa :)

5.DIENA. 19.12.08. PIEKTDIENA

Lidz pusdienai pakliistam pa Bollene. Ieperkam pirmaaas nepieciesamiibas preces. Paartika leetaaka ka pie mums. “Ballantines” 0,7 - 12,0 eiro. “Grants” 0,5 - 7,5 eiro. :). Degviela ciemata automatiskaja tanka 0,8 eiro, bet nenjem nevienu no muusu karteem. Pildamies uz magistraales, kur taa visos tankos maksa no 1,1 - 1,2 eiro.No ciemata izbraucam 12.30. No riita bija +9 tc, pusdienaa +16, bet puush ziemelu veejsh, franchi staigaa cimdos un ietinushies shallees. Pa celjam ieraugam smuku katedraali taaluma , braucam palureeties. iebraucam pilsetaa Narbonne. Pilseetaa ietinusies ziemassveetku rotaa, gatavojoties tos sagaidit. Sniegs tiek imiteets visaados veidos, vateem, poroloniem, egles nopuustas ar balto kraasu. Pat darbojosha slidotava, kas izklaata ar baltas plastmasas plaaksneem, sliid kaa iists ledus. Uzduramies interneta kafejniicai. Atrisinam Wfi antenas instalacijas problemu, iemetam netaa paris bildes, palasamies komentaarus maajas lapaa. Kadas 40 min tiikla izmaksaaja 4 eiro. Tieku pie labiem franchu aadas zaabakiem par nieka 15 eur. Labi ka liidzi nebija muusu miiljaas sievietes - vakarkleitas zem 30 eur, visdaargaakaas balles kurpes 17 eur, aadas zaabaki zem 30 eur. Tas viss augstas kvalitaates. Zigulis droshi vien paarveerstos par lupatu un tupelju vedamo.

Pienaak zinja, ka “Antilope Gnu” mersim izbeidzies aizmugureejais amortizators, varot pabraukt ne aatraak ka 85 km/h. “Zigim 76” esot motora karshanas probleemas.

Plkst. 15 00 ieraugaam Vidusjuuru! Zigulis iebrauc 4. tuukstotii km. Pa 3. tuukst izteereejis 1,5 l ellas, normali prieksh zhika. Tankos sinteetika maksaa 47 eur 4l kanninja.

19:30 Spaanijas robezha, viirs formaa raada, lai tik braucam taalak. “Zigis 76” izraadaas naak mums kaadus 30 km no aizmugures. Vinji paliek pa nakti Barselonaa.

Vakaraa desmitosbraucam cauri, garaam pa virsu, pa apakshu Barselonai, traks viaduktu mudzeklis, pasarg’ dievs, nokluudiities, ar nakti buutu par maz, lai tiktu atpakalj uz iistaas magistraales. Aiz Barselonas taisaamies mest mieru, bet nav iisti kur piestaaat. Pirms pusnakts nolemjam griezt nost kaadaa miestaa Vidusjuuras krastaa. Trapaam arii:) - Cambrils, izskatijaas ka Monako filiaalee, tikai miljonaaru jahtas un villas. Villaas muus iekshaa nelaida un kaadu adas diidvaaninja stuuriiti kaut vismazaakajaa jahtaa nepiedaavaaja. Vismaz pameerceejam nagus Vidussjuuras uudenii, un par spiiti Spaanijas tuurisma industrijai apmetaamies benzintankaa pretim Hotelim. Guleet aatraak atkal netiekam kaa pusee 3- jos.

6.DIENA. 20.12.08. SESTDIENA.

Izbraucam 9:00. Apskatot auto, atrodam ka saacis “sulot”labaas puses bremzhu cilindrs. Liimenis kriitas minimaali, veel netaisaam, negribas kkerties klaat, viss tur saruuseejis atskruuveet neko nevarees. Kartera ventilaacija “pietaisiijusi” gaisa filtru - pashu neizdariiba, majaas jau bija jaanovada pa taisno.

Apniik braukt pa maggistraali,neko praatiigu neredz aiz betona apmaleem braucam nost uz Torreblanca miestu, soreiz tieshaam kluss ciems - kaada reta mashiina, kads cilveeks. liekas ,ka iestaajusies muuzhigaa siesta. Partikas veikalinjnjaa kaadas piecas pirceejas, kuras pljapaa krustu skeersu sava starpaa un ar paardeveejaam. Liekas ka mums nepieveersh nekaadu uzmaniibu, bet piefikseejam ,ka tiek jau aprunaats muusu auto ietves malaa.

1kg bundza tuncis elljaa maksaa 3,24 eur, Heineken 0,3 l - 0,69 eur, maize gan 3,25 eur kukulis. parejais viss leetaak kaa pie mums.

Rijam tunci ar lielajam karoteem, Vidusjuuras pludmalee, kkeram pirmaas saules vannas. +18 tc, bezveejsh. Retie vieteejie groza galvas, staigaajot ziemas dreebees. Zigulis atpushas turpat zem palmas, “sabarots” ar benziinu par 0,58 Ls/l - nu jauki :).... bet Latvijaa kriize. Vajag jau zinaat vietas, kur paarlaist gruutos laikus :).

Laizham taalaak. Izskataas , ka saacies mandariinu novaakshanas laiks, vismaz kastees straadnieki kraamee tos bumbuljus. Mees arii piedalamies razhas ’novaakshanaa’ :). Auto saak smarzhot peec garshiigajiem augljiem, nevis peec zirga, kaa te mums saak likties, pashiem jau gruuti noteikt , pieradushi. :) Nekas, gan smirdees arii peec kamielja. Dzintars saak iekarst vieteejo gardumu noproveeshanaa, grib nogarshot visu kas te aug kokos, uz zemes un zem zemes. Uzbruuk milziiga izmeera kaktusam, kura lapu galos aug kivi izmeera saarti bumbulji. Noprovee ar, garshiigs esot. Bet tuuliit saak aari suukstiities par siikajaam mata izmeera adatinjaam, kas saduurushas pirkstos. Tas nekas veel, pakasiijis arii degunu ar tiem pashiem pirkstiem, nu knosaas arii tur, labi veel ka neaizgaaja sevis peec , ko ta.:)))

Pavizinaamies pa Valensiju, Aiz Valensijas

apljveida krustojumi ik pa 1-3 km, visaadas cilpas , musu parvietoshanaas atrums saak necieshami kristies, meklejam rokaa maggistraali, kas ar pirmo piegaajienu neizdodas, jo Autorouts nav informeets par viaduktu remontiem. Braucam taalak uz Murcia, Granaadu. Kalnos temperatuura pusstundas laikaa no +9 nokriitas liidz +2. Zhiks ar ceturto aatrumu vairs nejaudaa kaapt augshaa. Spidometrs raada, ka nobraukti 4000 km. Izpuuteejs saak palikt skaljaaks, tas, droshi vien ir tikai saakums.

7.diena 21.12.08.svetdiena.

No riita muus paarsteidz apsarmojis auto -2tc.Pie tanka palaizham Skype, bet prieki ir iisi provaiders nogriezh mums trafiku,laikam neesam noreekinaajushies par iepriekseejo nakti:).

Aiz Granaadas griezham nost no maggistrales, lai ko redzeetu vairaak. Piestaajam ciemataa Moraleda de Zafayna. Pasuutam grileetu vistu plus 3 l apaelsiinu sulas , samaksajot par to 9 eur. Ciemataa dzive rit savu gaitu. Konkistadoru mazbeerni savus tiirasinju rumakus nomainiijushi pret Yamahaam , Suzukiem u.c. dzelzs divratu speekratiem. Saprataam, ka katram kaarttigam spaanim sveetdienas riitaa pa ciemu ir jaaizgaazh ar moci pilnaa klapee uz pakaljeejaa rata. Veikalu skatlogi, durvis restotas, aizdaraamas ar metaala zhaluuzijaam. Tas bija veerojams jau visaa Spaanijas dienvidu galaa.

Satiksme paliek jau mums nepierasta. Aatrumu ziimes neviens neiveero. Virzienu raadiitaaji daljai auto laikam nav iekljauti konstrukcijaa vispaar.Autinji nokrauti ar visaadaam paunaam un mantam visneidomaakajaam, muuseejaas saliidzinoshi tad skaitaas neapkrautas. Ja max. aatruma ierobezhojums ir 120 km/h, gaazh uz 140 vismaz.Brauc pat pie sarkanaa. Pilseetaas ir ielas uz kuraam likumiigais aatrums ir 120 km/h, bet priekshaa var iznirt luksofors, pie kura ir jaapstaajas, gaajeeju paarejas gan uz taadaam nav.

Atrodam gleznainu vietu oliivu lauku ieskaavienaa un papusdienojam. Oliives gan pilniigi needamas no koka. Ietraapam pieklaajiigaa kalnu serpentiinaa, Zhikam tests ne pa jokam. Kalnaa tik ar pirmo paarnesumu, no kalna bremzhu kluchu smakas pavadiiti. Saakam noveerot ,ka aiz auto celjsh tiek ietiits gaishos duumos, kas naak no mums, tas gan nav labi.Tagad zinam Zhika iespeeju robezhu. Auto saaacis stipri “eest” ellju.

Tumsaa esam Sotogrande, kur uz naakosho vakarum mums rezerveets nummuinsh.Shim vakaram gan viss aiznjemts. Sabraukushas dazhas britu, vaacu daliibnieku mashiinas, pamaz. Beidzot satiekam latvieshus - esam cetras mashiinas pavisam.Barshi gan veel kaut kur vazaajas ar Nivu. Meeslaizham guleet pie juuras.

8.diena 22.12.08.pirmdiena.

No riita paartaisam kartera ventilaaciju, izpeetot, ka taa arii var buut vainiiga pie elljas riishanas. Tagad mums gaisa filtra korpusaa ir nezinaama dienvidu koka detalja, modee jau koka auto apdaree.

Antilope gnu pasuutiijusi jaunu amortizatoru mersim padaargi, velk pa motortelpu kaut kaadas shljaukas, laikam jau zina ko dara. Redzam, ka angljiem, kuri brauc ar 4-litriigu Cherokee Jeep liidzi ir iekshdedzes generators un pat apgaismoshanas statiivs ar diviem prozhektoriem, nu ne pa jokam brunjojums, Izskataas ka sajaukushi braucienus, ar shaadiem riikiem jau var braukt iistajaa Dakaaras rallijaa. Ierodas divas norveeggu ekipaazhas. Viens no tiem pikaps Mersis ar 4x4 piedzinju, bet automaats. Stuurmanji sirmi viiri, iisti vikingi.

Aizbraucam uz Gibraltaaru ekskursijaa. Iebraucam UK teritorijaa, iista robezha ar visiem atribuutiem. Zinot Zhika ispeejas, augstu lielajaa Gibraltaara akmenii nedzenamies. Ejam ar kaajaam, no kaapjamies pieklaajiigi, pieriite slapja. Sasveicinaamies ar vieteejiem meerkakkiem, kas tur vazaajas, baidaamies ka nenosper mums cepures. Nobraucot no kalna traapaam ugunsdzeeseeju depo, kur notiek mainjas nodoshana 5-cos vakaraa. Viens ug.dzeeseejs dodas uz maajam ar peedeejaa modelja Range Rover dzhipu... Vajadzeetu paintereseeties vai nevajag darbiniekus :) . Pilseetaa nokljuustam nervus kutinoshaa situaacijaa - raapjamies pa shauru, liikumotu vecpilseetas ielinju ar pirmo paarnesumu, priekshaa braucoshie saak staaties... Mees zinaam, ka uzsaakt braukt shaadaa sliipumaa muusu paarkrautaisauto fiziski nespeej. Rokas bremze netur jau daudz mazaakos sliipumos, lai gan ir pilniigaa kaartiibaa. Paveicas, satiksme pilniigi apstaajas mumstraapot, ar peedeejiem klokkenes apgriezieniem, kalna virsotnee. Labi ka taa.Izbraucot no Gibraltaara, Spaanji muus maigi izkrata, liekot ataisiit tikai jumta kastes.

Nopeerkam biljetes uz naakosho riitu praamim uz Tanger no Algaciras, iisti nav skaidrs kaapeec taada marsruta izveele Zigim76, bet vinji ir nopirkushi jau, iisti nepakonsulteejoties ar paareejiem.Iepeerkam eedamo celjam kaadaa lielveikalaa par sakariigaam cenaam - 1 litrs Edwards 9 eur :). Juuras veltes fantastiskaa izveelee, Spaanji ieperkas kaa traki, gatavojas sagaidit sveetkus. Dzintara spaanju valodas vaardniica iekritusi “melnajaa cauruma” jau dienaa, tagad eedamais jaapeerk orenteejoties peec bildiiteem uz iepakojumiem.

Vakaraa iefiltreejam muusu “bezpajumtnieku” Albertu viesniicaa, dodamies pie miera, shodienas kaajnieku ekskursija liek sevi maniit.

9.diena 23.12.08.otrdiena.Uz Afriku!!!!

Izbraucam ar praami 9-nos no riita peec vieteejaa laika(starpiiba ar musu 2 stundas uz atpakalju). Uz praamja pie baara letetes ieveerojam kaadas lapeles ,kuras visi ciitiigiaizpilda,mees ar. Dabuujam kaut kaadu numuru un datumu pasee. Shis numurs tika ,ieveerojaam veelaak, fikseets arii hotelja reggistraacijaa. Peec stundas esam apsoliitajaa zemee - Afrikaa! Celjojuma minimalaa programma izpildiita - vienalga kaa pa uudeni, gaisu, zemi vinalga ar ko nokljuut uz melnaa kontinenta.

Tangera Marokaa Afrikaa muus sagaida ar +22 tc. Muitaamashiinu kaa biezs tumshi viirinji formaas skraida ap mashiinaam, njem un dod visaadus papirus, liekas jau ka ir kaut kaada sisteema tajaa visaa, taapat jau uz priekshu tiekam. Mani kaa mashiinas iipashnieku uzaicina uz pasu kontroli, citus muusu braucejus neaiztiek. Pa telpaam liiku lochu nokluustam pie tipa, kas ievada datoraamanus pases datus , uzprasa kur dziivoju, pasaku. Tips nevar pateikto uzrakstiit un ievada ailees nesakariigas ciparu virknes. Mans pavadonis saka, ka viss ir OK, pavada mani atpakalj uz muusu auto, viens pats buutu apmaldiijies telpaas. Pa celjam staasta cik man ljoti paliidzeejis, bezmaz nokaartojis visu manaa labaa, gribot atliidziibu par to. Man pielec, ka tas viss ir bijis teaatris vinjsh vienkaarshi grib naudu ne par ko. Tas jau bija zinaams, ka taaa tas buus uz robezham, bet nedoomaaju ka tik aatri. Prasa 10 eur, iedodam arii. Atdodam apziimogoshanai vienreizeejo atljauju auto iebraukshanai Marokaa Muusu auto ,vieniigo atkal no muuseejiem,izkrata nopietni - meklee ierochus un narkotikas, piekasas muusu saals burcinjai,netic, baazh mutee un spjaudaas pats peec tam. Tiekam cauri apm.pa kaadu 1,5 stundaam . Izbraucot no robezhzonas nokljuustam pavisam citaa pasaulee.Knjada, troksnis, satiksmes kustiiba, peec kaut kaadiem noteikumiem,kuri radiiti,lai tos paarkaaptu. krustojumos, uz ielaam staav policisti, kuri ik pa briitinjam iepuush savas svilpees, likaas ka ar to vinju funkcija beidzas. nopeerkam auto apdroshinaashanu par 620 DAM (marokas dirhams) 1 EUR 10,034 DAM .

Dodamies uz naakoso lielo pilseetu Meknes. Satiksme necieshama, brauc ar visu, kas kustas, t.sk. eezeljiem, lielaakie, iespeejams muullji, vai vienkaarshi labaak baroti sugas braalji,ar nastaam uz muguras un ratos, mopeedi, motorizeeti 3- ritenju bliezhamie, kaajamgaajeeji, ritenjbrauceeji, smalki Mershi pa vidu visam veel.

Pa celjam piestaajam celjmalas restoraana, ne sliktaakajaa, ar apkalposhanu. Muusu biedri pasuutija pusdienas(mees bijaam pspeejushi sastumties spanju desas gaitaa). Tas izmaksaaja 6 cilveekiem ap 35 EUR , porcijas atbilstoshi latvieshu veederiem.

Braucam cauri vieteejiem ciemiem - iiists kultuurshoks, lai gan zinaam ,ka Marokaas shis gals skaitaas civilizeets. Kas buus veelaak. Uz celja shad tad meetaajas vistu spalvu kumskki, bet pashu nobraukto vistu nav. Domaaju, ka taas ir nopeerkamas turpat celjmala, jau grileetas.

Naak virsuu tumsa, satiksme paliek veel trakaaka, jo tumshi cilveeki tumshaas dreebees vazaajas pa celju un tiem iekshdedzes spridzekljiem gaismu paarsvaraa nav. Visi eezelji tumsaa ir melni un kaa noveerojaam tiem acis tumsaa neatspiid, vismaz purnaa vareetu netraapiit. Mashiinas liidz peedejam briidim brauc neisleedzot lukturus.

Principaa daram muljkkiibas - braucam pa tumsu plus veel pa nelielu Atlasa kalnu dalju. To diezgan kategoriski iesaka aarzemniekiem nedariit, bet mums nav izveeles, palikt sajaas pilseetelees ir veel riskantak.

Meknes naksnjojam hoteli Ibis. Legalizeejam Albertu, rggistreejot viesniicaa, jo cilveeku kustiiba viesniica praktiski nekaada, nevar vinjs nepamaniits ielaviities. Cena par divvietiigu numutinju 3 cilveekiem 65 EUR. Administrators vienalga nesaprata kapeec par katru cenu gribam guleet vienaa numuraa.

Vakaraamaza kopiiga pasedeeshana, sakaraa ar ierashanos kontinentaa. Pie viena arii apspriede, par taalaako marsrutu uz Banjulu. Apspriede diezgan “latviska” - cik mashiinu tik viedoklju. Minimaalo kompromisu naakamaijai ,par braukshanu uz Marakeshu, dienai galu galaa panaakam.

10.diena 24.12.08.tresdiena.Ziemassveetki.

Dodamies no Meknes uz Marakeshu. Pa celjam zhigulja spidmetrs raada, ka esam nobraukushi 5000 km. Redzam,ka no kravas auto, kursh izskataas ir redzeejis Rommelja tankus veel, tiek lidinaatas laukaa tahograafa ripas. Neticam, ka taas tiek lietotas peec noziimes sheit, driizaak jau kaa alus paliknji. Maksas celji Marokaa, bet nav daargi, 1-6 eur vinju naudinjas par celja posmu. degviela ap 1,1 eur litraa, tankos mashiinas pilda uzpildiitajs, tanka darbinieks. Ljoti biezhi uz celja policist ar radariem, pie postenjiem “ezhi”, kurus aatri var uzraut uz celja. Muus neaiztiek, bet vieteejos paarbauda uz nebeedu. Atrumu paarsniegt sheit nav veelams, bet mums tas nedraud, taapat ejam leenaakpar atljauto aatrumu.

Pirms tumsas iestaashanaas esam apstaajamies kempingaa Marakeshas pievaartee. Istabas cena 10 eur, Teritorija nozhogota, dushas un tualetes kopeejas arii ir. Mums piedaavaa ar busu par 20 DAM (2 eur) no deguna aizvizinaat liidz pilseetai un vakaraa savaakt, piekriitam.

Marakesha - viens no lielaakajiem islama monumentiem,izvietojusies Atlasa kalnu pakaajee. Dibinaajushi araabi, pirms 1000 gadiem, izspiezhot no teritorijas vieteejos berberus, kuri dziivo Atlasa kalnos shobaltdien.

Marakesha mus sagaida ar savu haotisko satiksmi. Taa kaa esam kaajnieki shajaa gadiijumaa, tad tas izskataas diezgan uzjautrinoshi no malas. Bet lidz briidim, kad pashiem jaaskkeerso celjsh. Gaajeeju parejas jau uzziimeeteas ir, beet driizaak jau taas ir gaajeeju nobraukshanas vietas. Redzam kaa saskrienas divi mopeedi, bet bez emocijaam iekurbullee savus speekratus un mauc taalaak. Nepaveicas kaadam gaajeejam, kursh ejot paa ielu, kas paredzeeta tieshi gaajeejiem, pamaisa mashiinai. Dabuu veel no auto vadiitaaja pa seju par to. Pasazieris, pirms kaapj taksometraa, izrausta un izshuupina to, iztaisa tehnisko apskati, pirms kaapj iekshaa tai luuznii. Nu cirks gatavais.

Esam Marakeshas tirguu. Atmosfeera kolosaala -speelee vieteejie ielu muszikanti veseliem ansamljiem, ritmi skan taalu. Tirgus priekshplaans tinas duumakaa, kas celjas no eedienu gatavoshanas,smarzhas. Burzma, knjada tirgotaaji, kas piedaavaa savu preci, ka muus saak jau nogurdinaat. Tirgus liekas bezgaliigs, prechu klaasts milziigs, skatu pabojaa kkiinieshu rotaljlietu stendi. Dzilji iekshaa neejam, ir dzirdeets par tuuristiem, kas apmaldaas tur.Dzintaram , peerkot saules brilles, izbaudam tirgoshanaas un kauleeshanaas izraadi. Nodzenot paaraak zemu cenu , tirgonisDzintaru nosauc par berberu.

Atrodam interneta kafejniicu un kaadu briidi paseezham kopaa ar savaam gimeneeem Ziemassveetku vakaraa, Skypaa.

Atgriezhoties kempingaa nosvinam Ziemaassveetkus ar Antilopes komandu, Barshi un Zigis 76 aiziet guleet uzreiz, piekusushi. Izvelkam lidzi panjemto no maajaam egli, aidedzinam sveciites, attaisam Teervetes alu, shprotes, uzgrauzham piparkuuas - normaali Ziemassveetki Marakeshas pievaarte.



Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais