Uz Vāciju ar satiksmes autobusu

Tā nu sanāca, ka man bija iespēja uz nedēļu aizbraukt uz Vāciju- konkrēti Diseldorfu. Un pirmais, kas nāca prātā – lidot ar lidmašīnu. Vienīgais tiešais reiss ir AIR BALTIC. Gāju uz interneta mājas lapu – ņemšu lētās biļetes (reklamēja no 49 latiem). Kas tev deva… Kad sāku interesēties par braucienu – īpašais interneta piedāvājums vēl nebija pieejams, un pēc kāda brīža – vairs nav pieejams. Un lētākās biļetes toreiz bija ap 150EUR vienā virzienā. Piedevām vajadzīgajā dienā nebija tiešais AIR BALTIC reiss – tikai caur Kopenhāgenu. Nākamais solis – satiksmes autobuss. EUROLINES autobusi pa šo maršrutu iet katru dienu. Nu ko- eju pirkt biļetes turp-atpakaļ, kas man bez atlaidēm maksāja 111 latus. Padārgi – toties vajadzīgajā dienā esmu galā! Ceļš... Izbraucu no Rīgas 12:00. Kā izrādās- ir pārsēšanās Kauņā uz citu autobusu, jo šajā dienā nav tiešais reiss no Tallinas uz Ķelni. No Rīgas līdz Kauņai (tālāk uz Štutgarti) brauc glaunais igauņu divstāvīgais autobuss ar bāru apakšā. Viss moderns, ērts, tik vietas starp sēdekļiem tā pamaz priekš manis. (Gribu pieminēt, ka esmu gara auguma cilvēks (193cm) un ar manām garajām kājām ir grūti autobusā…). Kauņā mūs gaidīja lietuviešu autobuss – daudz „prastāks” par igauņu. Ne bāra apakšā – nekā. Toties kā par brīnumu - vieta starp sēdekļiem bija daudz lielāka nekā glaunajā igauņu autobusā!!! :) Nu ko – pavadone sasēdināja mani ar vienu jauku lietuviešu krievu pensionāri un garais ceļš tā īsti sākās! Lietuvas – Polijas robeža. Tālāk POLIJA naktī! Ehh – domāju, ka daudz nav jākomentē, kā ir braukt visu nakti autiņā caur Poliju bez apstāšanās. No rīta ap 6:00 Polijas – Vācijas robeža. Tad Berlīne. Un tad visas pilsētas, kas pa ceļam no Berlīnes līdz Ķelnei. Diezgan garlaicīgi! Pie tam visu Vāciju nosēdēju viens un nepārminu ne vārda. Un Diseldorfā esmu…nākamās dienas vakarā ap 18:40. Rupji rēķinot: 31-32 stundas autobusā!!! No vienas puses man paveicās, ka autobusā bija vairāk vietas starp sēdekļiem. No otras puses man nepaveicās, jo šajā autobusā no ēdamajiem varēja dabūt tikai tēju, kafiju un kaut kādu tur sauso biezputru, ko sajauc ar karstu ūdeni. Tā kā biju rēķinājies, ka autobusā varēs nopirkt ko ēdamu, tad līdzi neko prātīgu nebiju paņēmis… Parunāju ar pavadoni – esot viņiem divi šādi autobusi bez ēdamajiem un šoreiz esot viens no tiem. Gala rezultātā tās dienas vakarā biju izsalcis, noguris un ne uz ko īpaši spējīgs. Beigās sanāca, ka atpakaļ atkal bija jābrauc vienam ar to autobusu (bija domāts, ka brauksim kopā ar draudzeni, bet viņai radās iespēja aizbraukt vēl uz Parīzi uz pāris dienām). Nodomāju – nu nē! Aizbraucu uz lidostu un nopirku biļeti uz Rīgu (ap 178 EUR kopā sanāca). Svētdienas rītā 8:45 izlidoju no Diseldorfas un pēc nepilnām divām stundām biju Rīgā! Stāsta morāle: Ja tiešām līdzekļu ir maz – brauc ar autobusu! Bet ja tomēr vari atļauties lidot – LIDO!!! Nav vērts zaudēt praktiski 2 dienas sēžot autobusā un mokoties.