Sharm El Sheikh 2010. 1. daļa.

Kad Latvijā plosās sniegputenis- jābēg uz siltajām zemēm! Ja neko eksotisku sirds nekāro, jādodas uz tik pierasto Ēģipti.

Uz kurieni lidot- Hurgadu vai Šarm El Šeihu- un kuru no kūrortiem izvēlēties? Varbūt pie mums ne tik populāro El Gunu vai Dahabu? Mēs noteikti izvēlamies Šarm El Šeihu! Šī nav tradicionālā Ēģiptes pilsēta ar nepabeigtām ēkām, netīrību un tās sekām-smaku- ar nemitīgi uzbāzīgajiem tirgotājiem... Šeit vietējie nedzīvo, tikai atbrauc strādāt uz 3-5 mēnešiem. Šī ir viesnīcu pilsēta. Jā, tie, kuriem patīk iepirkties, būs pamanījuši, ka cenas ir augstākas nekā Hurgadā. Bet ne jau kažoku pirkt braucam!

Tā kā mēs piederam pie "slinko ceļotāju" kategorijas, kuri nemeklē lētākos piedāvājumus, apskatīju trīs lielo tūroperatoru- Novatours, Teztour un Alida- piedāvājumus. Agrāk bijām izmantojuši visu trīs piedāvājumus, īpašu sajūsmu vai nopēlumu neviens nebija izpelnījies.

Teztourā šoreiz cenas izrādījās augstākas, nekā bijām plānojuši, Novatourā viesnīcu piedāvājums mūs interesējošā laikā , piedevām 2 pieaugušajiem un 2 bērniem, izrādījās, maigi izsakoties, paknaps. Palikām pie Alida. Ak, jā, nepatīkams atklājums- ja raksta: "bērnam līdz 12 gadiem", tas nozīmē, ka tas attiecas uz bērniem, kuriem vēl nav 12 gadi...

Ļoti svarīga ir arī viesnīcas izvēle, mūsu uzmanību piesaistīja Tropicana viesnīcu grupa. Mans novērojums- Ljas tūrfirmu mājas lapās info par vienu un to pašu viesnīcu krietni atšķiras, kā nu kuram labpaticies iztulkot. Lai saprastu, kā ir patiesībā, vēlams ieskatīties izvēlētās viesnīcas mājas lapā.

Agrāk par vienu no viesnīcas izvēles kritērijiem izvirzījām arī attālumu no lidostas: lai nav tālu jābrauc un lai arī nebūtu pārāk tuvu- nav nekāds prieks skaitīt pāri lidojošās lidmašīnas. Tā kā visus ceļojumus pērkam " Rīgas Tūristos", kur ir forša ceļojumu konsultante Sandra, uzticējāmies viņai un izvēlējāmies Tropicana Grand Oasis, kaut gan "2 km līdz lidostai" nekādas pozitīvas emocijas neizraisīja, jo īpaši, atceroties, kā pirms diviem gadiem naktīs klausījāmies lidmašīnu nolaišanos viesnīcā Days in Gaffy, kaut gan tā atradās kaut kādus padsmit km no lidostas...

21.02.- gandrīz piecas stundas ar SmartLynx. Pietiekami ilgi, lai visiem apniktu. Īsinām laiku, ēdot sviestmaizes. Sviestmaize ar lasi (lavašs, lasis, vārīta ola, svaigs gurķis)- 2,20Ls, karstmaize ar vistu un sieru- 2,50Ls. Norēķinoties nacionālajā valūtā sanāk mazliet izdevīgāk nekā Euro:)

Visa Eiropa mākoņos, tikai virs Turcijas brīdi var ieraudzīt zemi.

Lidosta, rindas pēc vīzām (1 cilvēkam= 15 USD), pasu kontrole, bagāžu šoreiz saņemam pārsteidzoši ātri. Mūs sagaida Intourist pārstāvis- Alida tours sadarbības partneris Šarm El Šeihā. (Pagājušajā gadā Hurgadā transfēru, ekskursijas nodrošināja Tommy Tours foršie puiši.) Tā kā gidi runā krievu valodā, mana jaunatne rauc degunus. Toties man ir iemels triumfēt, ka ar angļu valodu vien dzīvē nepietiks! Katrā ziņā mūsu gidi ne visai mīlēja itāļus, saukāja par makaronščikiem- esot skaļi un nesavaldīgi- latvieši un igauņi esot O.K. To vēlāk apliecināja arī kāds nejauši ārpus darba atmosfēras sastapts lidostas apsardzes darbinieks.

Brauciens līdz mūsus viesnīcai ilgst vien dažas minūtes ( ar taxi maksātu 2USD). Piebraucot pie viesnīcas vārtiem, tālumā varu saskatīt viesnīcas jumtu... Taču, lai cik tas dīvaini nebūtu, lidostas tiešais tuvums nevienu brīdi netraucē, jo atrodamies tā kā sānā, un lidmašīnas pāri galvām ne nosēžas, ne paceļas.

Turpinājumā: 2. daļa par viesnīcu Tropicana Grand Oasis un...