Palangas šarms

Līdz pat mūsu dienām nav īsti skaidrs, vai tiešām kādu ar ļoti dzīvu iztēli apveltītu zvejnieku tā iespaidojusi lietus un jūras viļņu sišanās pret ciemata mājiņu palodzēm, ka viņš šo dabas stihijas joku vēlāk izmantojis kā apdzīvotas vietas nosaukumu. Taču fakts paliek fakts – vārds palodze jeb „palange” ir viena no kūrortpilsētas Palangas nosaukuma izcelšanās versijām. Protams, tikpat labi iespējams, ka pilsēta nosaukta par godu tuvējai upītei, taču, lai arī kā tur būtu, Palanga šobrīd izpelnījusies „vasaras galvaspilsētas” titulu un, gluži tāpat kā citus gadus, kūrortsezonai sākoties, ir gatava uzņemt atpūtnieku tūkstošus. Arī latvieši Palangā ir bieži viesi; pēc oficiālajiem statistikas datiem ik gadu Lietuvu apmeklē vairāk par miljonu latviešu un Palanga, protams, ir viena no iecienītākajām atpūtas vietām, jo cik tad te tālu – brauciens no Rīgas aizņem vien nepilnas 4 stundas. Krodziņu izvēle Palangā sākotnēji pat apstulbina, bet pastaigas molu, kas ietiecas jūrā vairak nekā 300 m un vakarā tiek izgaismots, noskaņo uz romantisku dzīves baudīšanu. Ne velti saulrieta vērošana ir viens no populārākajiem rituāliem, kas jāizbauda katram, kas ierodas Palangā. Tas pats attiecas uz promenādi pa mūsu Jūrmalas Jomas ielas analogu – J. Basanaviča ielu, kas ir iecienīta nesteidzīgu pēcpusdienas pastaigu vieta. Ja vēlaties baudīt mieru un klusumu, tad vislabāk doties uz Palangas Botānisko parku, kas izpleties 100 ha platībā un kura centrā atrodas slavenais Dzintara muzejs, kurā var aplūkot dzintarā sastingušus kukainīšus, dažādus dabas veidojumus un arī daudzveidīgas rotaslietas no dzintara. Ja gribat kur doties vakaros, tad jārēķinās, ka krodziņos valda pilnīga kakofonija - vienā spēlē krievu mūziku, citā - tautas mūziku, vēl nākošā - atskaņo Britniju Spīrsu. Ir ārkārtīgi daudz visādu atrakciju - bērniem piepūšamās pilis, pārējiem - lēkāšana uz batuta, gumijām u.c. 2 km no pilsētas centra ir pirts komplekss, saucās "Medūza" - tur ir krievu , turku un aromātiskās pirtis, džakuzi un baseins, kā arī itāliešu restorāns un bērnu spēļu laukums. Ar mūsu "Līvu akvaparku" nevar salīdzināt, laikam tādēļ leiši pie mums tik aktīvi brauc baudīt ūdenspriekus. līdzās pirts kompleksam ir tīri jauka viesnīca. arī centrā ir labas viesnīcas, piemēram, "Alka" (jaunais korpuss ir super-puper) vai "Raže". Ja esat Palangā, iesaku aizbraukt uz Šventoji (var iznomāt riteņus), gan lai apskatītu atjaunotās svētvietas "'Zemaičiu alka", gan lai pamielotos superīgā krodziņā "Nendrines pastoge". par krodziņu to būtu grūti saukt, tas ir tāds mazs Lidiņš, bet ļoooti omulīgs, ir ne tikai krodziņa zāles, bet visādas lielākas un mazākas pusdienošanas mājiņas, daža iekārtota tautiskā stilā, ir mednieku namiņš, ir austrumu stila namiņš utt., tepat ir arī melnā pirts un baseins, ko iespējams noīrēt atsevišķi.