Vīnes brīvdienas

Viss sākas ar briesmīgi agri zvanošu telefonu, pussakravātu koferīti un lielu krūzi stipras kafijas, lai neaizmigtu, rullējot uz Rīgas lidostu. Ja man pašai būtu jāizvēlas lidojumu laiks, es noteikti gribētu ielidot Vīnē vēlā vakarā, kad pilsēta jau ietinusies uguntiņu apmetnī, vecais Stefī izgaismots un var omulīgi pasēdēt kādā mazā, omulīgākā kafejnīcā. Šoreiz pirmā dienas daļa ja'velta darbam un kafejnīcās sēdēšanas un pa pilsētu klīšanas sākas vēlak kopā ar dažiem draugiem, kas atbraukuši no Minhenes. Labākais veids kā iepazīties ar Vīni ir ilgi un ar baudu pa to izklejoties. Ja ierodās februārī, ir vērts apmeklēt kādu no daudzajām ballēm, kas tai laikā Vīnē tradicionāli notiek. Lielākā un lepnākā balle, kur ierodas sabiedrības krējums no visas Eiropas parasti notiek Vīnes operā. Ja Vīnē ierodas vasarā, jauki ir pastaigāt pa parku, gandrīz katrā no tiem spēlē mūziku, ir iespēja pa pilsētu izbraukt romantiskā fiakrā. jebkurā laikā toties ir iespējams izpētīt pilsētas arhitektūras brīnumus, ko mūsu bariņš arī dara, vispirms ejam uz Hundertvasera māju, kas atrodas Vīnes trešajā rajonā. Mājas apmeklējums ir par brīvu. Var staigāt un priecāties par krāsām, tornīšiem, dekorācijām un koloniņu ritmu. te dominē zilā , zaļā un sarkanā krāsa, nav nekādu sintētisko materiālu, ļoti daudz spirālveidīgu formu....Turpat netālu atrodas arī Vīnes Mākslas māja, kurā Hundertvasers esot pavadījis bērnību. Šobrīd šī celtne kalpo kā gleznu galerija, kā arī Hundertvasera darbu pastāvīgā ekspozīcija. nokļūstot Vīnes lielākajā parkā Prāterā un ieraugot panorāmas ratu, atmiņā nāk seriāls par drosmīgo Komisāru Reksi. mēs gan visu uzturēšanās laiku neko biedējošu nemanām, noziedzniekus noķert nenākas un arī nevienu filmēšanas procesu novērot nesanāk...toties Vīnes kafejnīcas gan uzbiezē uz mūsu rēķina. ;o)) Kafiju izvēle ir vienkārši satriecošs: ar rumu, olas dzeltenumu, ar putukrējumu, ar karstu putotu pienu, ar saldējumu, kanēli, ar šokolādi. Nosaukumi arī ir tā vērti, lai rūpīgāk pārlasītu dzērienu karti: "Mocarts", "Marija -Terēze", "Fiakrs" utt. Cena vidēji svārstās ap Ls 1.70 - Ls 2 -Ls 2.50 mūsu naudiņās.Protams, tiek nogaršota arī slavenā Sacher šokolādes kūka un milzīgs daudzums citu konditorejas šedevru. paklejojām arī pa slavenajām vīnes pilīm: Hofburgu (atrodas pilsētas centrāun līdz 1918. gadam bija Austroungārijas imperatora ziemas rezidence), Šēnbrunnu (netālu atrodas kārtējā labā kafejnīca, kur apmeklētāji var apskatīt, kā top slavenā ābolu strūdele)un Belvederu. Pilsētas centrā pastaiga novirzās uz Kertnerštrāsi un Kolmārktu, te ir gājēju zona, te atrodas liela daļ dārgo veikalu un smalkāko kafejnīcu. Citudien braucas uz Bādeni,kas ir neliels kūrortiņš Vīnes pievārtē, tikai 25 km no galvaspilsētas, uz šejieni var atbraukt pat ar tramvaju. Baudām dažādus termālos baseinus un SPA procedūras. Staigājot pa pilsētiņu, gandrīz uz katras mājas sienas ir piemiņas plāksnes dažādiem slaveniem austriešiem, īpaši jau mūziķiem, jo Austrija patiešām ir mūzikas zeme.