Ar telti un stopiem pa velti līdz tropiem, jebšu Hainantrips 2010

Turpinot vadīt savas dienas plašajā Ķīnas zemē esmu nodzīvojies līdz ziemas brīvlaikam, kas man personīgi ir no 22. Janvāra līdz 1. Martam. Tā kā šis brīvbrīdis bij zināms jau iepriekš, esmu izdomājis stopēt lejup uz pašiem Ķinas dienvidiem, ti vienīgo tropu provinci Ķīnā, Hainan salu. Šoreiz nopietnāk pameklēju labos cilvēkus Couchsurfingaa, kas nodrošina nedaudz drošību un garantē naktsmājas, lielās pilsētās vai arī sliktos laika apstākļos.. pēc pieredzes tāda doma jau bija, un kā vēlāk apstiprinājās, bezmaksas miegs ir tikai viens no labumiem. :) Maršruts.. Jishan, Shanxi province - Zhengzhou, Henan - Wuhan, Hubei - Guangzhou, Guangdong - Zhanjiang, Guangdong - Hainan sala(Haikou- Boao - Wanning - Sanya - Dongfang - Haikou) un līdzīgs ceļš mājup..

Šo trīs nedēļu laikā pabūšu gan lepnākajās viesnīcās un restorānos, nakšņošu fūrē, aizaugušās pļavās, pludmalē un vilcienā.. Nobaudīšu, dažnedažādākos gardumus. Būšu aculiecinieks/dalībnieks zagtu Budas statuju iegādei. 3 dienas nodzīvošu visnotaļ neapdzīvotā pludmalē. Ielavīšos, tūrisma objektos. Atgūšu sev nozagto maku. Pa zaķi vilcienā nobraukšu 2200 km un notiks visādi citādi pozitīvie rēbusi.. , bet nu par visu pēc kārtas..

Ceļojums ar smuki sakravātu somu sākotnēji veda līdz Wuhan lielpilsētai, kur apciemota Līva. Ceļā, protams, stopējot.. un divu dienu laikā arī biju klāt. Hubei provinces dižpilsētā nedaudz aizsēdējos, pa vakariem burtiski aizrunājos un apciemojot pārsteidzošas vietas, atpūtinoties, šeit pavadīju 3 dienas.

Laika prognoze gan solās nepārāk jauka, taču piedzīvojumu sauc, un izstaigājoties 20 km ārpus pilsētas 26. Janvāra pusdienlaikā atsāku stopēt dienvidu virzienā.

Tipiski veiksmīgā Ķīnas stopēšana ved veikli, taču krēslai tuvojoties laika apstākļi, neiedrošina celt telti, cerot uz kādu tālo mašīnu.. un stratēģiski pareizi izdarīta izvēle, stopēt fūres, ko parasti nedaru, dēļ to acīmredzamā lēnuma, izrādijās veiksmīga, jo turpmākās 24 stundas pavadīju laiski gulšņājot guļamkabīnē, lai nākamās dienas pēcpusdienā būtu Guangzhou.

Arī šeit apmācies, taču nu jau krietni siltāks. Lielpilsētā gan necenšos aizkavēties un līdz tumsai plānoju tikt smuki ārpusē, lai no rīta varētu stopēt tālāk Hainan salas virzienā. Tas rezultējās pirmajā telts naktī, netālu esošajā Foshan pilsētā, kur nakšņoju bāņa uzbrauktuves tiešā tuvumā.

Nakts modina ar lietus dušu.. pats jau sauss, taču telts ārpusē slapja, kā jau slapja telts.. Sapakaojos, kāds nu esmu un ar pirmo gaismiņu dodos stopēt.. Migla pavisam miglainā taču paveicas un ap 8ņiem esmu jau siltā mašīnā, traucoties īstajā virzienā. Slapjais ceļš braukšanu apgrūtina, kas rezultējas vairākos sastrēgumos, avārijās. Neomulīgam garstāvoklim, nācās redzēt arī līķi..

Ar laika noskaidrošanos arī neomulīgā oma uzlabojas.. Enpingas pilsētā ieturējies ar pusdienām un aliņu, dodos tālāk tipiskajā dziesmu garstāvoklī..

Domās lādēdamies, rāpos pār sētu, lai tiktu uz bāņa, jo maksas punkta drabinieks izrādijās, visnotaļ neaptēsts, taču nav ko pārmest, savu darbu viņš dara cītīgi..

Pēc lažām nāk veiksme un ar sekojoši nostopēto mašīnu, esmu trapijis desmitniekā. Šoferis, senlietu kolekcionārs, uzņemas 100% gādību par bārdaino Latvju ceļotāju. Lepnas vakariņas, viesnīca, svarīgi draugi, unikāla pieredze, piedaloties zagtu budas statuju pirkšanā, un citas izklaides Zhenjiangas pilsētā.

Pēc kopā pavadītas diennakts atvados no jauniegūtajiem paziņām, esmu iesēdināts autobusā līdz piekrastei, kur plānā kuģīts uz Hainan salu.

Ar kuģīti naktī braucu, jūru gan nemanot, jo izvēlējos pār šaurumam doties ar vilcienu, kurš ūdeni šķērso kuģa kravas nodalījumā. Taču arī vilcienā iet jautri un sapazīstos ar ķīniešu tūristiem, kuri nonākot Haikou uzaicināja uz nakts ēšanu..

Zoss ar visu galvu, ķiselim līdzīgā šķidrumā nepārāk raisīja apetīti un šķiet, ka iepriekš saēstie jūras labumi nedaudz nesapass ar vēderam pierasto pārtiku, tamdēļ rītu sagaidu cīnoties ar vēdergraizēm.. Taču viss reiz pāriet un satiekot Couchsuring hostu Ričardu esmu smaidīgs, pietam vel nokļuvis pavisam siltos laika apstākļos.

Dienu Atpūties Haikou pilsētā uzsāku plānoto ceļu apkārt salai. Sala pēc teritorijas kā puse no Latvijas, taka plānotās 10 dienas vajadzētu būt pavisam pietiekams laika brīdis. Stopējot ticis Boao smukpludmalē nolemju nomitināties pa nakti. Nopeldos, perfektajos Dienvidķīnas jūras viļņos un milzu mēneša ieaijāts dodos pie miega.

Februāris sagaidīts un pusdienslaikā sasvanītā CS ‘saimniece’ Xiumina sagaida mani Wanningas pilsētā. Vairāku draugu kompānijā dodos apskatīt netālo pludmali, uzspēlēt bīču un nopeldēties.. Pertfekta vieta, kas mani apbur tiktāl, lai nolemtu šiet nometināties dzīvei uz 3 dienām.

Šai vakarā gan vel pa pilsētu, kur dodamies uz KTV. Labi daudz ali, kauliņu spēles un jautrība visā košumā, netipiski Ķīnai, līdz 2 naktī.

Rīts modina ierasti agri, lai iepirktu kartupeļus, desas, ūdeni un citus dzīvei nepieciešamos labumus. Sapaunojos un vakarpusē uzslējis telti dodos pie miega jau minētajā pludmalē.

3 naktis, ar visdažādākajiem notikumiem, pavadītas.. Vietējie zvejnieki, jaunie paziņas un kokosriekstu dzeršana vairumā.. tīra brīvība, negaidīti ciemiņi, pludmales pikniki, un šķietami nebeidzamas peldes.

Vienā vārdā perfekti.. vienīgais, ādu nodedzināju tā pamatīgi, ka beigās i uz muguras nevarēju nogulties, taču kā nu ir tā ir pieņemami..

Plānojot doties tālāk uz Sanjas lielpilsētu, apstākļu vadīts, aizkavējos uz dienu še Wanningā, lai kopā ar citiem pozitīviem tūristiem apciemotu tūristu populāro Austrumkalna parku.

6. Februārī atvados no visiem labajiem cilvēkiem un dodos un izslavēto tūrisma pilsētu Sanju.

Pēcpusdienā esmu klāt un apstiprinās runas, ka šeit krievu nācijas pārstāvji uz katra stūra. Tā arī ir un izkārtnes, visas tulkotas arī krievu valodā, kas protams rada kaut nedaudz, tomēr Latvijiskāku? sajūtu :) Vēlāk gan izrādijās ka ierados pilsētā tieši krievu rajonā (Dadonghai) un kopumā tik daudz te viņu i neesot...

Kā izrādijās manis sarunātie CS hosti nevarēja mani uzņemt tad nu nedaudz padomāju un ticis pie interneta veikli vien atradu Hospitalityclub hostu.

Lieta tāda, ka izmantojot Couchsurfing.com(CS), kas Ķīnā ir krietni vien populārāks kā Hospiatlityclub.org(HC), nav noradīts telefona nummurs, kas ir atrodams HC.org profilos, un noderīgsreizēs, kad vajag atrast naktsmājas uzreiz.

Divas dienas atpūties labo cilvēku sabiedrībā apciemoju pāris iespaidīgus tūrisma objektus. Jāatzīst gan, ka iepriekš pavadījis laiku dzīvā dabā, pat tā isti, tipiski tūristot, neprasās, gribās vien atlaisties pludmalē un zvilnēt.

Dodoties pa salas mazāk apdzīvoto rietumpusi, piestāju Dienvidkalna klutūras tūrisma zonā, kur jāizpilda viens no ceļojuma mazajiem uzdevumiem.. Jāapskata 138 m augstā Budas statuja. Redz ierodoties Ķīnā savā dzīvoklītī atradu šīš statujas bildi. Tā tad arī tika uztverta kā zīme...

Ieradies tūrisma objektā, gan nedaudz apbēdinājos, jo ieeja nesamērīga manam attiecīgā brīža finansiālajam stāvoklim. Taču pieredzes vadīts zināju, ka noteikti var ielavīties. Un sanāca pat veiklāk, kā stāvēt rindu.. Labs darbs, kas padarīts un pavisam labam iznākumam, domu materializējot, dodos bezmaksas pusdienās.. Veicas ar zin. Tā pa riktīgo, esmu riktīgi priecīgs.

Nu stopēju jau atpakaļ ziemeļvirzienā. Nakts sagaidīta Dongfangas pilsēta, kur dodos pie miera, viļņu aijāts. Guļu ar visnotaļ labi, līdz brīdim, kad pamostos papriecāties, par tropu zibeņiem , tālāk jūrā..

Priecājos līdz brīdim, kad vējš un lietus manu telti pacēla aiz visiem stūriem no zemes.. Paliku kā kartupelis maisa dibenā.. Troksnis ar, ka neko nesaprot un, varbūt nedaudz muļķīgi līdu ārā, lai pārvāktos uz tuvējām palmām.. kā nu gāju, vilku telti, tā aizķērās un stiprā vēja iespeidā mani telts mieti tā smuki uz pusēm..

Neko. Ticis aiz kāpas izbaudīju kārtīgu lietus gāzienu.. nu no malas gan jau izskatijos kā nekāds, un pats vel smejās...

Pēc 20 minūtēm atkal viss mrierīgs, tik mana salūzusī telts un visuresošais slapjums nodod pāri gājušo negaisu..

Agrums arī vēl agrs.. nedaudz pēc 4 no rīta, tamdēļ brokastotuves ciet.. lēnā garā sapakoju visu kompakti, un špagoju uz bāni stopēt līdz Haikou.

Prātā izlemju doties pēc iespējas ātrāk atpakaļ uz Jishanu, Ķinas mājām, jo esmu diezgan noguris un arī telts..

Haikou gan apciemoju Ričardu vēl reizi, kur kolektīvi ar pāris labiem tūristiem atpūtāmies KTV, izrunājāmies nu labi izsmējāmies par visiem peidzīvojumiem.

Ar kuģīti uz lielo Ķīnu, kur veiksmes rezultātā iegūstu iespēju nokļūt līdz vidusķīnai šķietami lēti. Nopriecājies un gaidot vakara vilcienu, gan nemanot man nozog maku.. galvenais ka šodien algas diena un izņemta nauda vilcienam, dzīvošanai. Bāc un visas bankas kartes...

Par laimi garnadzis nedaudz labs un netālu no ēstuves, kur nozadzis, nometa manu no naudas atbrīvoto maku..

Nopriecājos un 24 stundas ar vilcienu dodos atpakaļ uz sniegoto vidusszemi. Plānā bij pirkt biļeti vilcienā, taču veiksmīgi izvairoties no kontroles esmu galā Zhengzhouā, kur nedaudz samelojoties par pazudušo biļeti esmu izkļuvis no stacijas. Gandrīz kā mājās..

Vilciens līdz Sanemnxia, autobuss uz Yuincheng, Jishan. Un perfekts ceļojums galā.

Trīs nedēļas pavadītas, šeit aprakstīts tā īsumā.. no šodienas blogā sākšu publicēt konkretizētāku aprakstu, ar video un foto piedevām...