Āfrika

Gribejas aizbraukt uz Āfriku, Tunisiju patika bildes ceļojumu piedavājumos. Kopā ar ģimeni (sieva, dēls 4gadi). Pirkām pēdējā brīža piedāvājumu nedēlu pirms brauciena, jo nekad nevar zināt kad puika saslimst. Lidosta gara rinda uz chek-in, paspējām. Izlidošana ar aizkavēšanos nezināmu iemeslu deļ. Latcharter iedeva aukstu cietu bulciņu ar desu, ko paši sauca par pusdienām. Atlidojām ar nokavēšanos. Izkāpjot ārā nesagaidījām to svelmi, kas bija iedomāta un kāda bija kaut vai Turcijā. Tālāk sākās atrakcijas. Pieejam pie pasu kontroles neviena cilvēka. Robežsargs prasa va iesam aizpildījuši iebraukšanas anketu?! Protams, ka nē! Palūdz to aizpildīt katram cilvēkam atsevišķi. Kamēr visi pildīja sanāca cilvēki vēl no lidmašīnām trim un rindas izveidojās labi garas. Labi, ka anketās bija jautājumi iztulkoti arī anģļu valodā, jo ne arābu, ne franču nepārvaldu. Novaturs cilvēki sagaidīja un norādījā uz autobusu, kas aizvedīs uz viesnīcu. Patīkami, ka tie bija latviski runājoši. No Monastiras līdz Sussei, kur bija mūsu viesnīca TOUR KHALEF bija jābrauc kādas 30min. pagāja ātri, jo Novaturs gids izstāstīja pašunepieciešamāko. Mūsu viesnīca bija pirmā, bet pārējie devās vēl tālāk uz savām viesnīcām. Viesnīca liela ar plašu teritoriju. Pirmajā iespaidā no uzgaidāmās zāles izskatās diezgan grezna. Recepcijā atkal liek aizpildīt kaut kādas anketas, kas ir praktiski identiskas tām, kas bija jāaizpilda lidostā. Kamēr aizpildām anketas un gaidām, kad mums puspansijas vietā sakārtos viss iekļauts esam palikuši pēdējie. Ejam uz numuriņu, kuru bez vietējā portjē sameklēt praktiski nav iespējams. Gaiteņi ir kā lieli pagrabi, diezgan tumši un neomulīgi, toties pavēsi, jo saule netiek klāt. Numuriņš nekas īpašs, bet tādam tam vajadzēja arī būt. Dodamies uz pirmajām vakariņām. Un tad sākās katastrofa, ko nekādi nevaru salikt kopā ar 4zvaigžņu viesnīcu! Liela ēdamzāle ar galdiem 100 vismaz, vienā vietā izlikti ēdieni un visi stumjas un grūstas pēc ēdiena. arī tas vēl nav sliktākais, jo daudz grūtāk mums bija sameklēt brīvu galdu, kur paēst. Kad biju vienu atradis, pareizāk sakot man ierādīja viens no trauku novācējiem izrādījās, ka tas ir kāda cita galdiņš. Kad nelaipnā tonī vienam no viesmīliem uzbrēcu mums ierādīja citu, kur varējām arī paest. Tā kā bija jau pavēls izgājām mazu līkumu pa teritoriju un devāmies gulēt. Brokastīs sākās tas pats galdu nevar atrast, ar ēdiena dabūšanu arī ir, kā ir. Dodamies uz baseinu, kur pirms došanās brokastīs esmu aizņēmis atpūtas krēslus zem saules sarga. Baseins liels un foršs, dziļums no 40cm līdz 1,70cm. Priekš bērniem ideāls, arī pieaugušie sūdzēties nevar. Saule ir, bet nebija tik karsta kā bija gaidīts. Pa dienas visu pie baseina izklaidē bariņš itālu. Arī ļoti daudz tūristu no itālijas. Visas izklaides praktiski notiek itāļu valodā. Ir bērnu rotaļu laukums ar šūpolēm, ko labi var redzēt no sauļošanās vietas. Ar šausmām esam sagaidījuši pusdienlaiku un dodamies uz "restorānu". Šoreiz beidzot vis ir civilizēti, jo lielākai daļai viesnīcas apmeklētāju ir puspansija, bez iekļautām pusdienām un skriešanas un grūstīšanās ir mazāk, arī galdiņu mums beidzot ierāda pie kura ēdīsim visu nedēļu. Ēdiens ir pietiekami daudzveidīgs, ar lielu izvēli un garšīgs. Alus arī ir nu tā 50/50 dzert var. Dod arī baltu un sarkanu vīnu, kā arī sulas, fantas u.t.t. Viesnīcas istabā dvieļi ir nedaudz smakojoši un aizdomas, ka viņus tikai reizi mēnesī mazgā, pārējā laikā vienkārši izskalo un noliek atkal lietošanai. netīri nebija, bet oda nepārāk. Zem izlietnes arī visu laiku pilēja. Cik nopratu tas vis pieder pie lietas, jo jāatceras, ka tā ir Āfrika. Kā teica Novaturs gids, tad viesnīca ir viena no labākajām. Ūdens sāļš un pēc zobu mazgāšanas skalot bija dīvaini. Jūra ūdens silts, lieli viļņi, siltis gaišas un foršas, kā milti. dīvaini, bet saulē pārāk nesasila, tikai vēlāk pēcpusdienā pie izejas uz viesnīcu daži metri pirms celiņa tās ir sakarsušas un vai nu jāskrien vai jāvelk čības. Vieta pie juras uz atpūtas krēsliem jāaizņem ir par stundu agrāk nekā pie baseina ap 7.20 vēlāk var nebūt saules sarga. Pludmalē par izklaidi rūpējais vietēja izskata puisis, kas izveda nacionālo spēli ar bumbām tipa "gorodki", aerobiku ūdenī un vēl kaut ko. Bārs pludmalē ir mazāks un nedraudzīgāks, nekā pie baseina. programma vis iekļauts paredz dzert visu bez ierobežojuma - alus, sulas, vietējā šmiga. Pēcpusdienā pēc pusdienām dod saldējumu un picas, kā arī brokastīs neapēstos keksus :). Ekskursijas sakarā ar to, ka līdzi bija bērns, tad galveno ekskursiju uz tuksnesi neizvēlējāmies. Kamieļu tūre. Vietējie "biznesmeņi" ir noorganizējuši un piedāvā kamieļu tūri. piedāvā atraktīvi un interesanti, parāda smukas bildes, bez lielas kaulēšanās arī piekrītam 60dināriem (24 lati) cenā vajadzēja ietilpt braukšanai ar kamieļiem, zirgiem un ēzeļiem, vietējās maizes ēšana. Norādītajā vietā un laikā ierodamies cilvēks kurš pārdevis izliekas ka pirmo reiz imūs redz un kad parādam viņa rakstīto kvīti par ekskursiju arī izliekas ka neko nesaprot, kas rakstīts, bet viss ir ok! Sakāpjam visi autobusā, kas ir pilns, par ar papildvietām, kas ir kā teātra krēsliem autobusa ejā. Braucam apmēram 20min arī cauri rajoniem, kur uzraksti ir tikai arābu valodā, neviena latīņu burta. Piestājam un beidzot ieraugām ilgi gaidītos kamieļus. Sagaida laipni un bez varda runas galvā liek kaut ko līdzību beduīnu galvassegai. tikai vēlāk, kad visai grupa iir apsiets, tad sāk prasīt samaksu, kas ir 2 dināri (0,80 lati). Tā kā vietas uz kamieļiem un zirgiem un ēzeļiem ir par maz mūsu un vēl vienai grupoai, tad pārējie tiek vesti zirgu pajūgos. Pēc nobrauktiem metriem 300 notiek maiņa un tie kas sēdēja uz kamieļiem sēžas ratos u.t.t Viens vīrinš staigā ar fotoaparātu un visus laipni bildē. Pie vienas kamieļu maiņas notiek kamieļa barošana ar kaktusu. Kamielis paņem kaktusu, ko cilvēks tur mutē. Šo procedūru izmēģina visi ekskursanti. Arī manam puikam nebija bail no mutes babarot kamieli - bilde iznāca lieliska. Vēlāk kamielis izdzer arī uz zemes noliktu coca-colas pudeli. Aizbraucam uz vietējo apmetni, kur tiek izrādīts kamielu aploks, kurš pilns ar mazajiem kamieļiem. Vēlāk vietējās sievietes cep maizi uz uzkarsēta poda malas. Maizi var dabūt ieliekot trauciņā nauduiņu. Vēlāk tiek dota iespēja nogaršot kaktusa augļus. Fotogrāfs ir uztaisījis bildes un uz stenda tās izvieto sakot, ka ja redzt savējās tad ņemat. Vēlāk gan izrādās, ka viena bilde maksā 2 dinārus. Pie pēdējās uzkāpšanas kamieļos vietējie puiši, kas palīdz uzkāpt prasa naudiņu par servisu - tipa uzcelšanu un nocelšanu. Brauciens ar kuģīti piedāvā Novaturs gidi. jāceļās ļoti agri, jo 7.20 ir izbraukšana uz pilsētu Monastiru no kurienes ir kuģītis. ekskursijā ietilpst izbrauciens ar kuģi, kas vienreiz apstājas, lai dotui iespēju papeldēties pāris km no krasta un otru reizi, lai uzēstu mazu zivi, ar mazu porziju fri kartupeļu (McDonald dod lielāku). Kā arī maza ekskursija pa Tunisijas pirmā prezidenta mauzuleju un vecpilsētu. Protams Novaturs vārās uz šito ekskursiju, jo izbrauciens ar kuģi maksā 7 dinārus un vis pārējais nemaksā ne ko, bet no cilvēka tiek iekasēti 27dināri pārējais cik noprotu ir par servisu :). Kopējais iespaids par ekskursiju bija ok, bet īstenībā nebiaja vērts celties tik agri. Paši sev noorganizējām izbraucienus uz tuvajām pilsētiņām, kas ir pietiekoši smukas un interesantas. Lētākais/ērtākais pārvietošanās veids ir taksis, kas atšķirībā no Rīgas cenām ir patīkami pārsteidzošas. 6km brauciens trijatā maksā apmēram 1,20 latu, kas ir 3 dināri. Tas apmēram viss ko gribēju uzrakstīt. Mans ieteikums ir no sākuma doties uz Tunisiju un tikai tad uz Turciju, lai būtu kāpiens uz augšu.