7 dienas Bodrumas pussalā, pie Egejas jūras

Septembra vidū nolēmām ar draudzeni pagarināt vasaru par vēl vienu nedēļu, pavadot atvaļinājumu kādā no siltajām zemēm. Mūsu mērķis nebija noteikts. Viss bija atkarīgs no pēdējā brīža piedāvājumiem. Liktenis mums bija lēmis doties uz vienu no Turcijas kūrortiem – Bodrumu:) Jāsaka, ka bijām gan priecīgas, gan mazliet satrauktas par gaidāmo ceļojumu, jo tā bija mūsu pirmā reize Turcijā. Par cik dzīvojam Vācijā, lidojām no Frankfurtes. Piedzīvojumi un pārsteigumi sākās jau lidostā, kad nevarējām pacelties, jo lidmašīnā tika atklātas tehniskas problēmas...Pēc ilgas gaidīšanas tās tika novērstas un mēs tomēr piedzīvojām startu vēlu vakarā.. protams, ar mazliet „trīcošām kājām“, jo kurš gan var mierīgi lidot, zinot, ka lidmašīnā nupat kā bija kādas problēmas, kuras tika novērstas aizdomīgi ātri.. Ap 2 naktī laimīgi piezemējāmies Bodrumā, tur mūs sagaidīja tūrisma firma un nogādāja uz viesnīcu, kas atradās nelielā pilsētiņā Turgutreis, apmēram 25 km no Bodrumas. 3* viesnīca „Sky Sea“ atradās pie pašas jūras. Tā kā nezinājām, ka 3* hoteļi Turcijā neatbilst Eiropas standartiem, bijām pārsteigtas par dzeltenīgajiem dvieļiem, ne visai tīro gultas veļu, aprūsējušo santehniku un visbeidzot par sāļo ūdeni no krāna! Pēdējais gan esot normāli pie jūras, jo tas ir jūras un saldūdens sajaukums. Ar manāmu sāls piegaršu mutē, nogurušas, bet laimīgas, visbeidzot tomēr ieradušās Turcijā, ap 4 naktī devāmies gulēt. Brokastis bija ok, izņemot Nescafe šķīstošo kafiju īstās labās turku kafijas vietā... Vēlāk devāmies izpētīt apkārtni. Jāsaka, ka daba ir brīnišķīga, bet dažviet valda pilnīgs haoss. Piemēram, netālu no 5* viesnīcas atradās lauku saimniecība ar vistām, zosīm, aitām un kazām, kuru nu nekādi nevarēja nosaukt par tīru un sakārtotu... Vakarpusē aizbraucām uz Bodrumas pilsētu, kur pie kāda tūrisma biroja mūs uzrunāja viens turks krievu valodā un piedāvāja lētas ekskursijas. Rezultātā mēs rezervējām 2 dienu braucienu uz antīko Efes pilsētu un uz Pamukkale. Lētā cena (45 EUR) mūs izbrīnīja, jo tajā ietilpa gan ieejas biļetes, gan arī 4* viesnīca un ēdināšana. Ceļojuma laikā gan sapratām, kas par lietu – izrādās viņiem ir sponsori, pie kuriem arī mēs tikām vesti, piemēram, zeltlietu veikals un tepiķu fabrika, kur bija iespēja iepirkties. Pietiek ar to, ja tikai viens cilvēks no grupas kaut ko nopērk, tas viņiem uzreiz atmaksājas, jo tur apgrozījās tūkstoši.. Ok, par to lēto cenu varēja jau arī paciest „ciemošanos” pie sponsoriem, neko jau mums tur pirkt gluži nespieda. Apmeklētās vietas ir neapšaubāmi burvīgas! Pirmajā dienā bijām Efes pilsētā, kura ir tiešām iespaidīga! Iesaku to apmeklēt visiem, kas kaut mazliet interesējas par vēsturi un kultūru! Neiesaku gan uz turieni braukt pašā sezonas vidū, jo tad tur ir nepanesami karsti! Par cik izraktā pilsēta ir liela, staigājām pa to apm. 3 h. Otrajā dienā pašu acīm jau varējām vērot līdz šim tikai bildēs redzēto Turcijas dabas brīnumu Pamukkale. Izbaudījām siltos termālos ūdeņus un kaļķu maskas:) Kleopatras baseinā gan nebijām, kaut kā man negribējās līst tur iekšā, jo katram cilvēkam tur bija tikai apm. 1 m vietas, viss tik saspiests.. Varbūt nākamreiz:)) Gids teica, ka tas esot to vērts, jo minerāliem bagātais ūdens esot ļoti veselīgs un ārstējot dažādas slimības. Tiem, kas dodas uz Turciju, noteikti iesaku aizbraukt uz Pamukkale, vienreiz to ir vērts redzēt! Bez tam vienu dienu bijām arī izbraucienā ar kuģīti (Boat Trip). Brauciens ilga 7 stundas, ik pa laikam bija pieturas, kur varēja peldēties dzidri zilos ūdeņos (tā saucamajos akvārijos). Tas bija tiešām vienreizēji!!! Un pavisam nedārgi – tikai 10 EUR (kopā ar pusdienām)! Bijām arī nelielā ekskursijā īstā turku ciematā. Laukos cilvēki dzīvo pavisam atšķirīgi. Totālais kontrasts pilsētas dzīvei! Protams, tur valda lielāka nabadzība. Cilvēki audzē lopus, olīvkokus, auž tepiķus – ar to viņi pelna iztiku. Bijām arī nelielā mošejā, kur gids stāstīja par turku reliģisko dzīvi. Lauku iedzīvotāji ir vairāk reliģiozi, salīdzinot ar pilsētniekiem. Katrā ciemā nav skolas, bet ir noteikti viena mošeja! Bija tiešām ļoti interesanti redzēt, kā dzīvo turki laukos. Mums paveicās ar šo ekskursiju, jo tieši tai dienā mūsu kūrortā lija lietus, tā kā mēs tikai ieguvām! :)) Mūsu pēdējais piedzīvojums bija lielais turku tirgus! Sākumā nespējām orientēties lielajā preču klāstā un arī tāpēc, ka ik uz soļa turki piebļāva pilnas ausis, lai tik pievilinātu pircējus. Ar laiku jau „piešāvāmies“ un izstrādājām savu kaulēšanās stratēģiju - ja mūs neapmierināja cena, pagriezāmies un gājām prom, tad nu turki mums skrēja pakaļ un ķēra aiz rokas, lai tik nopērkam!!!:))) Jāsaka, ka turki taisa tiešām kvalitatīvus pazīstamu firmu viltojumus, piemēram, Puma, Nike, Gucci vai D§G. Tur var iegādāties lētus un ļoti labus īstas ādas izstrādājumus (somas, apavus, jakas u.c.). Jāpiebilst, ka Bodrum ir dārgākais reģions Turcijā, tad atliek vien secināt, ka citos reģionos preces ir daudz lētākas. Nākamreiz brauksim uz kādu citu vietu Turcijā! :)) Es jau varētu vēl daudz rakstīt par mūsu iespaidiem un piedzīvojumiem... bet īsumā tas bija pats galvenais, ko vēlējos pastāstīt :) Kopumā esam ļoti apmierinātas ar atvaļinājumu, jo esam labi atpūtušās un guvušas lieliskus iespaidus par daudzpusīgo, interesanto zemi Turciju!!! Tas tiešām bija to vērts! :)))