Šrilanka - Āzijas pērle

Bija tā laime pabūt Šrilankā šā gada marta mēnesī. Tā kā tas bija mans pirmais ceļojums Āzijā, pārsteidza viss - sākot no lielās augu valsts eksotikas un karstuma ( ~ +35 °C) un beidzot ar lielajiem kontrastiem iedzīvotāju vidū. Ielidoju Kolombo 7:00 no rīta, izkāpjot no lidmašīnas, momentā nosvīdu, jo sajūta bija, kā pirtī :) Pirmie iespaidi nebija cerīgi - lidosta izskatījās kā prasta autoosta, visapkārt ļoooti daudz palīdzēt gribētāju (par dzeramnaudu, saprotams), visi tumši un maziņi :))) Tā kā mūs uzņēma darījumu partneris, bija sagādāts autobuss, kas veda uz 5***** viesnīcu TRANS ASIA HOTEL. Pa ceļam haoss, visi viens otru cenšas nospiest malā, pastāvīga signalizēšana, bremzēšana, apdzīšana. ĀRPRĀC !!! Tajā pašā laikā ārkārtīgi skaista daba, visapkārt palmas, dažādi zaļumi. Fascinēja nabadzība, netīrība un mazās būdiņas bez logiem uz galvaspilsētas centra fona. Centrā - pilns ar dārgiem autiņiem, viesnīcām un finansu centriem, kā arī veikali, veikali, veikali. Dažnedažādi, jo, kā uzzināju, no tā arī lielākā daļa ~ 20 mlj. iedzīvotāju arī iztiek. Viens otram kaut ko tirgojot, papuildus tūristi utt. Viesnīcu īpaši nekomentēšu, piebildīšu vien, ka tur redzētais un izjustais pārsteidza pozitīvā nozīmē. Attieksme - kā pret karaļnama pārstāvjiem, jo viņi baltos cilvēkus uzskata par ļoti turīgiem un augstāk stāvošiem. Baseini, karstums, bārs :))) Paši saprotat. Ceļojuma laikā tikām aizvizināti uz Nuwara Elija, kur apskatījam tējas plantācijas augstu kalnos. Piebildīšu, ka brauciens bija nogurdinošs, jo ~ 2000 m augstajos kalnos 200 km braucām 8.5 stundas !!! Toties tas, ko redzējām, bija vienreizēji! Lieki piebilst, ka tika izzināts arī viss tējas ražošanas process ;-) Nākamajā dienā pabijām Pinawala ziloņu fermā. Unikāls skats, kad stāvi starp 60 ziloņiem, lieliem un maziem. Un pēc tam tie tiek vesti uz upi peldēties... Nekādu barjeru, rokās dolārs un uz fotografēšanos :))) Pēdējās dienas tika pavadītas Kalutara pilsētā, pludmalē Indijas okeāna krastā. Fantastiska viesnīca, okeāna ūdens +28°C, gaiss ap +35° ēnā. To visu pat nevar aprakstīt, tas ir jāpiedzīvo. Kad ceļojumam pienāca beigas, negribējās atstāt šo valsti. Valsti, kurai ir ļoti sirsnīgi, laipni iedzīvotāji, kurā var burvīgi atpūsties utt. Skaista zeme. Bet diemžēl diezgan padārgs prieks...