brisele.PARĪZE.berlīne

Kāda pilsēta jums asociējas ar vārdiem: romantika, māksla, melnbaltais foto, rokās sadevušies mīlētāji, izsmalcinātas smarzhas, parki un strūklakas, aiznjemtie ielu mākslinieki, un pāri visam Eifeļtornis? ..protams tā ir Parīze.. Šim ceļojumam gatavojos un gaidīju to jau kopš aprīļa...proti ceļojumam pieteicos 5 mēnešus pirms, jo ieinteresēja maršruts un arī nemirkli nešaubījos par programmas realizējumu. braucu ar tūrisma aģentūru [Impro] un šajā sakarā varu jums stabili teikt un ieteikt - ka braukt ar vinjiem ir lieliski. tas pat šoreiz nav atkarīgs no kompānijas, jo ceļoju s viena pati. viena [17.gadus veca meitene] starp pilnīgi svešiem cilvēkiem.. pārsvarā jau pensionāriem un pāris jaunākiem pilsonjiem. Protams, dzirxteli visam pieshkjīra Askolc:D mūsu smieklīgais, bet ļoti gudrais gids. ceļojums ilga nedēļu [31.08.-06.08] ,bet redzēt dabūjām vairāk nekā dauc. sāksim ar pirmo dienu un sajūtām.. *izbraucam 7.oo no Rīgas autostas un priekshā garsh celjsh līdz vesnīcai Polijā. mazliet noskumusi, mazliet domīga... atspērusies pret logu vēroju kā man garām aizslīd ainavas.. palīzēja skaista grāmata ,ko lasīju : Alesandro Bariko ''Stikla pils''[iesaku]. klausījos mūziku.. dziesmu vārdos un dziedāju līdzi. Lietuvas robezhsargiem mēs īpashi neinteresējam, bet polijas robezhā gan dabūjām ilgāk uzkavēties, bet tas jau pashsaprotami.. tā ir vienmēr. Ainava vienmulja, polija pelēka. kaut gan nedrīxt noniecināt poliju, austrumpolija ir ne mazāk pievilcīga tūrisma zinjā kā slovākija vai čehija. protams, braucot pa tranzītceļiem tā nešķiet, bet tas arī nebija mūsu mērķis šajā ceļojumā.. vēlu vakarā ieradāmies Koninā.iekārtojāmies viesnīcā.. ērtas,mīkstas gultas.tv.tēja,kafija. liela vannas istaba. viss kā pienākās. no rīta brokastis. **otrā diena sākās ar bagātu maltīti. poļi bija pacentušies. patīkami. somas iemestas autobusā. un tāls ceļš līdz Vācijai, lai vakarā nonāktu mūsu pirmajā atpūtas vietā - nelielā pilsētinjā Vācijā - Kaselē, kur mēs baudam ar japānju piegarshu veidotās 'kaseles termas' ..vārds termas ir aizgūts vēl no seniem romieshu laikiem, tie ir aukstā un karstā minerālu ūdens pildīti baseini un visādi atpūtas kompleksi.ūdens sāļš.apkārt masāzhas ūdenskritumi. iespēja baudīt baseina peldi gan svaigā gaisā,gan iekšā. dzhakūzī un kafejnīcas. pēc tam ļoti patīkama sajūta. ķermenis šķiet vieglāx par gaisu:] /nakc pārbrauciens/ *** Beļģija. Brisele. Laix ir apmācies, smidzina lietus.. bet tas netraucē un nespēj mazināt sajūsmu. gida pavadība dodamies gājienā caur pilsētai,gar vēsturiskiem pieminekļiem un cauri vecpilsētai. Briseles simbols - čurājošais puika. radies sensenos laikos, kad Briselē un tas apkārtē bija maz ūdens un kāds ceļotājs uzstādīja šo statuju, lai tas atgādinātu pilsētas iedzīvotājiem par ūdeni.. bet manuprāt tas drīzāk atgādina ko citu :) bet nu tas tā. Doms.Karaļa pils. parki un skac uz pilsētu no kalna. daudz mazo veikalinju. visi tirgo cepures, lakatus un suvenīrus. ceptas vafeles smarsha.silti.mmm.. brīvajā laikā aizgāju uz mākslas muzeju. biju visos -7 un +4 stāvos . mākslas veidi sākot no antīkās līdz modernajai. no Bosha līdz Dalī. Tiek iepirkti suvenīri.Brauciens līdz Atomiumam un ar liftu, kursh ir viens no ātrākajiem eiropā uzbraucam augshā.tur paverās plashs skac uz visu Briseli,bet blakus Atomiumam atrodas 'Eiropa miniatūrā' muzejs. to ir iespēja aplūkot no augshas.skaisti. pēdējo mirkļu iemūzhināšana Briseles ainavās un pretī jauniem iespaidiem uz PARĪZI. /iekārtojamies viesnīcā..nakc.sapnji par Eifeļtorni/ **** Francija. Parīze. Brauciens caur pilsētas centram, gar Triumfa arku, caur Elizejas laukiem, gar 'Gucci', 'lacoste','Dior' veikaliem.. seja pielipusi pie autobusa loga.fotoaparāc rokā. mēs tuvojamies. Cauri Konkordijas laukumam, pāri Aleksandra tiltam, aiz muguras paliek Invalīdu doms .. mēs braucam satvert Eifeli rokās. braucam uz vietu, kur to vislabāk var apskatīt no attāluma. Tur mūs sagaida vairums melno cilvēku, kas tur tik ļoti izplatīti. visi tirgo mazos Eifelīshus un lakatinjus, kā arī citus suvenīrus. fotopauze. skaisti!! ..nākamais objekc 'Invalīdu doms'. iestāde, kuru lika būvēt Napaleons Bonaparts saviem kareivjiem par godu un pieminju.izteicis vēlēšanos atdusēties pēc savas nāves tiem līdzās.tā arī tika darīc. kaut arī mira kā daudziem zināms uz salas Atlantijas okeānā. slavens un ievērības cienīgs protams ir tā kompleksa zeltītais kupols, kursh redzams iztālēm raugoties. blakus atrodas skaistie fanchu dārzi.ģeometriski precīzi apgriezti krūmi un sastadītas puķes. strūklakas un glīti nogriezta zālīte. ..paris ..brauciens līz Parīzes Dievmātes katedrālei uz Sitē salu. Kvazimodo un Esmeraldes valstība.vienreizējs Gotikas ansamblis. perfekti vertikālas līnijas. vieglums un izcili veidotas vitrāzhas. svētīga noskanja. saulaina diena. fotopauze. apbrīnojami.. pastaiga gar Sēnes upi. iespēja kārtējo reizi apbrīnot francūzhus.. :ierīkot pludmali pilsētas centrā[!],bet futbola laukums un juuras smiltis pie Hotel de ville jeb pilsētas rātsnama. pastaiga gar Luvru.. iespēja pasēdēt pie LIELĀS PIRAMĪDAS. strūklakas.parki. mākslinieku gaisnotne.. bet tas vēl tikai sākums.. brauciens līdz Marsieshu rajonam.. jeb CITAI Parīzei.. La Defense. modernā Parīzes arhitektūra. debesskrāpju rajons.te izvietoti dazhādi ofisi un biroji. iepirkshanās rajons, kur parīzieshi brauc tērēt savu naudinju, jāteic ka s pati tobrīd dizhi neatšķīros no vinjiem.. tā dazhās stundas pa pazemes labirintiem un veikaliem.. atpakalj devos ar pāris iepirkuma maisinjiem rokās. Anarhistinjsh bija apmierināc:) arī ar to šī pirmā diena Parīzē nebeidzās... kā gan var aizmirst slaveno Mulen RUZHU un Monmartas apkārtni:)) tā nu noslēdzās shī pirmā burvīgā diena.. :skac uz visu Parīzi no 'baltās katedrāles' kāpnēm.. vienīgais mīnuss.. nācās salt veselu stundu kamēr kāds Monmartas mākslinieks zīmēja mani.portrec. līdzība? varbūt. bet noskanja.. neapraxtāma.. vēl ilgi paliks atminjā. /nakc viesnīcā.atpūta/ ***** Versaļa. Karaļu rezidence līdz Luija XVI valdīšanas laikam. Baroka celtne visā tās krāšņumā. vienā piegājienā varēja izmitināt 20 000 cilvēku. greznība. vara. Visas Francijas lepnums. varenākā, greznākā un neapshaubāmi vienīgā šāda mēroga Karaļu rezidence. un daarzi. franchu dārzi. strūklakas un mākslas paraugi. sheit Luijs XIV un vinja mīļotā Marija Antonete pavadīja lielāko sava mūzha daļu.un shobrīd mums ir iespēja to aplūkot, kā tūrisma objektu. iekshā ieejot ir iespēja panjemt audio gidu bez maxas un izstaigāt visas istabas un iejusties galma dzīvē. iespēja aplūkot Saules karaļa slaveno spoguljistabu, kur vinjsh tik tieshaam mirdzēja kā pati SAULE. visvarenākā absolūtisma karaļa Luija XIV rezidence. karalis,kursh uz jautājumu 'kas ir valsts?', atbildējis: VALSTS- TAS ESMU ES. ..atkal jau Parīze, tikai shoreiz tas ir pilsētas centrs,gar Luvras kompleksu, uz Pompidū centru. modernās māxlas muzejs. ēka kuras fasādes ārpusē izvietotas visas ventilācijas trubas, tikai mazliet atšķirīgās krāsās. pa tām trubām ir arī iespēja pastaigāties un uzbraukt augshā, tur ir kafejnīca un mazas plastmasas tejkanninjas, kuras var iegādāties par 400 eiro:] blakus atrodas arī tā saucamais Parīzēs vēders, vieta kur viduslaikos atradās parīzes tirgus. šobrīd tur ir parks un franchu stila dārzi. blakus cits citai stiepjās iepirkuma ielinjas. ir kur pasēdēt un pardomāt dzīvi. ..beidzot.. tas ir klāt: EIFEļTORNIS. autobuss nolikts un visi ķerās klāt foto, jo virs mūsu galvām - Eifelis. vējš. tiekam iekšā.. lifts.. sirds dauzās. vēl viens brīdis. lai tiktu augshā uz Eifeli jā brauic ar 2 liftiem- 1.[lifts]:no 0 līdz 1 stāvam un no 1 līdz 2. 2.[lifts] no 2 līdz 3 [virsotnei]. mazliet aizkrita dazhiem ausis,bet viss kārtībā. esam augshā. auksti. pūš vējš. skac uz visu Parīzi. to ir grūti aprakstīt. nav vēl izdomāti tādi vārdi, kas spētu to izteikt.. sajūsma. fotopauze. brauciens lejā un iespaidu pilna sirds.smaids.. bet kas tas? nobracot lejā ieraugu daudz policijas mashiinu, dzhekinjus ar automātiem un teritorija ap Eifeli ir apvilkta ar sarkanu lenti. kas notiek? veixmīgi izlavoties garām.. dzirdam sprādzienu[!!!] ..paldies Dievam, viss noritēja tālāk mierīgi. neviens necieta. vnk kkāds dranjkjis bija ielicis kādu sprāgstvielu. labi tas, kas labi beidzaas. tālāk sekoja viens no romantiskākajiem mirkljiem Parīzes celjojumā.. brauciens ar kugjiiti pa Sēnu. smidzina lietus. atminjas. s ilgojos... iedodu buchu Anarhistinjam. iespēja klausīties audiogidu. iespēja iziet ārā uz terases.. vērot un smelties iedvesmu. braucot zem visromantiskākā tiltinja Parīzē..jāievēlās vēlēšanās. ievēlejos (..) vakars.satumst. Eifelis iedegās. sāk mirgot. skaiti. sakāpināc mirklis. -------------------- ******Brīvais laiks Parīzē. Luvra. izcili. 3,5 stundas pavadīju tur. izstaigāju visus stāvus.. izlozhnjaaju visas alas. pieskāros māxlai. slavenā 'mona liza', 'madonna grotaa' ..da vinchi. kāda vinja ir? tā neko. joprojām smaida. :) ..pēc Luvras apgūlos tur pat netālu ,parkā kādā nostūrī, kur nav neviena cilvēka un vēroju mākonjus. klausījos stūklakas čalošanā.. apbrīnoju Parīzi. pastaiga pa ielinjām.. līdz Luksemburgas dārzam. skaista vieta. parks.ziedi.daudz krāsas. palmas. ūdens... tālāk , līdz Sitē salai.. cauri visiem maziem vekalinjiem.. iespēja vēlreiz apbrīnot vietējo mākslinieku darbus. tā nemanot paiet diena. atkal pie Luvras. atpūta. /viens telefona zvans. un cilvēx staro/ vēroju kā viļņojas ūdens pie Luvras strūklakām. vēroju kā saulesstari atstarojas piramīdas šķautnēs. vakars. *******Nakc. ceļš līdz Berlīnei. Berlīne. jūtos nogurusi un godīgi sakot nekas neinteresē. pazūdu pūlī. centrs. veikali. Brandenburgas vārti.. :) cilvēki. daudz cilvēku. notiek koncerts .regejs. techno mūzika. industriālā. jaunieshi. alternatīīīve. pasākums vērsts pret aizliegumu, kas uzlikts attiecībā uz marihuānas audzēšanu. visur podos aug kaņepes. mazliet salasīju. iepazinos ar vietējiem mūzikjiem .vienam pat iedevu 20 centus.pilnai laimei arī nofotografējāmies :D ..koncis labs. uzlaboja drūmo, pat ne drūmo drīzāk vienmuļo noskanju. līst lietus.pelēx. un krāsaini karogi virs skatuves.regeja pilna atmosfēra. jautri. neliela exkursija R-berlīnē un tad jau ceļš līdz mājām.. ******** ..pāri laukiem, pāri grāvjiem.. iebraucam Latvijā. /mīlu to Statoilu uzreiz pie robezhas:)/ mājas. nekur laikam nav tik labi kā MĀJĀS. piebilde- PARIIZE IR TAA VEERTA!