Izsapņotā paradīze okeāna vidū!

Lai arī personīgi neatzīstu ārišķību izpausmi šajā portālā, bet apdomājot, cik ļoti šajā ceļojumā man pietrūka informācijas par galamērķi, gribu kaut nedaudz praktiski palīdzēt tiem, kas tikai vēl plāno doties 20 h ilgajā lidojumā uz solīto paradīzi. Mūsu ceļojums sākās 5dienā no Rigas lidostas ap pulkstens 12, kad lidojam uz Kopenhāgenu, pēc tam uz Minheni un beidzot uz Mahe salu Seišelās. Pirms lidojuma zinājā tikai to, ka salas atrodas Indijas okeānā 1000 km no Āfrikas, valsts neatkarību no UK ieguva 1976 un salu arhepilāgs sastāv no 115 salām, lielākā Mahe, uz kuras dzivo 80% no 80 000 valsts iedzīvotāju, pasavot demokrātija un galvenokārt valsts politika ir orientēta uz dabas saglabāšanu un tūrismu (katram tūristam pie aviobiletes pieskaita 50 USD tūrisma nodokli). Pats galvenais - ieceļošanai nav nepieciešama vīza. Noteikums Nr.1 - ar VISA karti var norēķināties jebkur izņemot tirgu (bankomātu arī pietiek), bet viņu vēlams nelietot, galvenais ņemiet līdzi skaidru naudu, vēlams euro, un šos euro nemainiet bankās. Uz ielas naudu nebūs problēma samainīt(ar likumu aizliegts), ja būsiet baltais, uz melno pamatiedzīvotāju fona Jus viegli pamanis. Baknas kurss 1 pret 6, uz ielas 1 pret 11, ziemas sezonā iespējams pat labāks, jo tūristu būs mazāk. Cilvēki ļoti laipni un izpalīdzīgi (10 dienu laikā nevienas negācijas no melno brāļu puses). Neapkrāps, ja pats kaut ko sapratisi no dzīves. Tūrisma izklaidēm - viesnīcas, niršana, kuģošana, mašīnu noma - pieņem tikai euro, arī likums. Samainītos rūpijus var iztērēt ēšanā(ļoti lielas iespējas no 1,5 Ls līdz 50 Ls par otro ēdienu atkarībā no ēstuves kvalitātes(1,5 Ls protams attiecas uz baisām vietām)to, ko viņi sauc par nacionālo virtuvi, nevar uzskatīt par baigiem labumiem, bet pamēģināt jau var, jabāk iet uz kādu viesnīcas restorānu un ēst zivis, ir ok. Plašā piedāvājumā arī ir picas, bet tās pat nepamēģinājām) , dzeršanā, suvenīros, kazino, augļos. Dzīvošana - cenas nav patīkamas, ja ir vēlme dzīvot viesnīcā. Mēs dzīvojām bungalow tipa istabā ar dušu, ledusskapi un brokastīm (50 EUR dienā). Mums kā studentiem roka necēlās braukt uz citām salā - vietējie jau apgalvoja ka tur esot foršāk, bet tādas kustības maksāja sākot no 80 eur ceļam vien. Iespejams kļūda no mūsu puses, jo apstiprinājumu paradīzes mītam uz šīs lielākās salas Mahe mums nācās meklēt ar lielām grūtībām. Saule cepina uz nebēdu, bet iedegumu neizdevās iegūt, pēc dažām dienām jau nekā. Iespējams tāpēc arī visu laiku nesapratu, kāpēc mēs vienīgie no tūristiem esam iedeguma mednieki - pārējie guļ zem palmām, vai visu laiku nirst ar maskā skatīties korāļus un dīvainās zivis, kas tur ir ļoti daudz. Bet tūristu ļoti maz - bildēs paši varat redzēt, jo mēs centāmies zturēties top vietās un tie tukšie skati ir tad, kad skaitās visvairāk cilvēku pludmalē ( pa 2 ik pēc 20 m...) Sabiedriskais transports ļoti labā līmenī (30 santīmi viens brauciens). Mašīnu iesaku iznomāt tikai uz vienu dienu, jo tur lāgā nav kur braukt, lai izbrauktu pa visiem salas ceļiem vajaga aptuveni 1/2 dienu. lētākās mašīnas 50 euro dienā, benzīns ap latu litrā. Cenas pasaulīgām lietām ļoti neadekvātas (sludinājumos Honda Accord `89g maksā ap 5000 Ls pēc bankas kursa, melnbaltie mobīlie ap 150 Euro (bet jauni :)). vairāk informācijas varat atrast www.aspureasitgets.com