Mazliet saules "ziemā" Barselonā

Kā jau parasti viss sākās ar Elīnas sapni par Barselonas apmeklēšanu. "Vīruss" aplipināja arī mani un sākās biļešu meklēšanu un ceļojuma plāna sastādīšana. Oktobra beigās parādījās izcils piedāvājums mūsu mīļajā ryanair.com lapā- no charleroi uz reus turp un atpakaļ pa 6 eiro- izvēle izdarīta un biļetes nopirktas uz janvāra beigām. Pēc tam tika piepirktas biļetes arī uz briseli. Izlidojām uz Reus (106km no BCN) vēlā vakarā un nolaidāmies tur jau ap pusnakti. Nekas cits neatlika kā braukt ar autobusu uz BCN (13 eiro vienā virzienā), jo mazliet lētākais variants- ar vilcienu, liktu nīkt vēl kādas 6 stundas stacijā. Ieradāmies BCN pēc 2, ņēmām taksi (kuru nemaz nebija tik viegli atrast) un devāmies uz mūsu naktsmājām pie AEGEE Barselona cilvēkiem- Jorges un Guillermo... Līdzko ieradāmies, likāmies uz auss, jo pēc manis sastādītā plāna- rīt paredzēta gara diena... 27.01.10- ap pus11 devāmies uz galveno laukumu, lai no turienes sāktu savu BCN ekskursiju. Pa ceļam- pārsteigums- ieraugām Starbucks- protams, jāņem ielā krūze ar ļoti garšīgo caffe latte... Dodamies tālāk uz galveno laukumu- plasa catalunya- tur pienāk divas pavecas sieviņas sāk kaut ko stāstīt spāniski, bāž aiz jakas puķītes..neko nesaprotam. Mazliet vēlāk piefiksējām, ka Elīnai izzagta nauda...tas stipri iebojā labo noskaņojumu, ko rada siltā saulīte un labais laiks.... Šajā dienā mūsu plānos ietilpst populārākie BCN objekti, kas ir mazliet pa tālāk no centra. Dodamies uz Sagrada Familia- skats tik tiešām ļoti iespaidīgs... pēc tam mūsu ceļš ved uz Guella parku- iespaidīga Gaudi arhitektūra, arī skats no tā paveras pietiekami krāšņš....Pēc tam apskatam vēl Gaudi projektēto La Pedreru- cilvēkam bijusi ļoti interesanta domāšana un iztēle..:) Pēdējais šīs dienas pieturas punkts- Nou Camp stadions- ja jau esi BCN kā lai neapskata stadionu, kur spēlē viena no labākajām futbola komandām pasaulē... Atgriežamies atpakaļ mūsu naktsmītnē- kājas "krīt nost". Mūsu namatēvs ir sarunājis kādu savu labu draugu Dani, kas vedīs mūs nedaudz iepazīt BCN naktsdzīvi, kā arī uz Erasmus studentu party...Dodamies uz party, lai gan nogurums liek par sevi manīt....iepazīstamies ar jauniem foršiem cilvēkiem, kas iesaka labas ēstuves un vietas ko apskatīt, ko arī ņemam vērā... 28.01.10- šodien jau nedaudz agrāk- 10 atkal dodamies savos klejojumos pa BCN. šodien esam ieplānojušas apskatīt vecpilsētu un visu ap to... Rītu sākam ar brokastīm pie Tautas pils pakājē esošajām strūklakām- spožā saulīte un zilās debesis sola vēl vienu skaistu dienu. Apskatījuši pili dodamies olimpiskā stadiona meklējumos...Skaists stadions, kā izrādās tas ir arī otra BCN futbola kluba Espanyol mājvieta. šobrīd tur aktīvi norisinājās labiekārtošanas darbi, jo tieši šajā stadionā šogad norisināsies Eiropas vieglatlētikas čempionāts. Tālāk mūsu ceļš ved uz Monjuic- kalnu pašā jūras piekrastē uz kuru mūs uzvizina funikulieris (turp atpakaļ 9 eiro). Tiek sabildētas neskaitāmas panorāmas... Skats no augšā esošā cietokšņa paveras elpu aizraujošs. Tiek iebildēta arī Kolumba statuja un dodamies gājienā pa La Ramblu, kas nav tūristiem piebāzta. Pusdienas- bagete ar sieru un svaigi augļi- ieturam parkā uz soliņa. Tad izmetam loku pa gotisko kvartālu un apskatam arī triumfa arku un Ciutadella parku... Vakars ir klāt un mēs atkal dodamies mājup... 29.01.10- pēdējā diena veltīta pilnīgai atpūtai. čaļi jau saka, ka esam izdarījuši neiespējamo- 2 dienās apskatot nozīmīgākos BCN objektus... Rīts sākas ar kārtējo devu debišķīgās Starbucks caffe latte lielo krūzi. Dodamies iepirkt augļus tirdziņā- cenas un izvēle vnk superīga. Tad pastaigājamies pa esplanādi, un dodamies uz pludmales pusi... Pludmale...saule...svaigas un smaržīgas zemes....idille..:) Pēc tam ieturam vakariņas mūsu jauno Erasmus draugu ieteiktajā vietā-Bodeb- brīnišķīga vistiņa ar mežonīgi daudz salātiem uz milzonīga šķīvja- divatā knapi tikām galā (6,5 eiro). Diena jau atkal rit uz galu, tāpēc pa ceļam uz mājām iegriežamies lielveikalā lai nopirktu dienišķo bagetes, siera un, kā pie pēdējā vakara, arī sangrijas devu..... 30.01.10- rīts aizvien ir brīnišķīgi silts un saulains. Dodamies iedzert pēdējo kafiju- mūs jau atpazīst...patīkami..:) Ceļš mūs ved uz Sants Estacio, no kurienes ar vilcienu dodamies uz Reus(7,4 eiro)... Vilciens iet tieši gar krastu un mūs ļoti vilina zili zaļais ūdens un siltie saules stari...Temperatūra ārā arī dievīga 18 grādi. Reusā ieturam tradicionālās pusdienas un dodamies nelielā pēdējā ieskates ekskursijā pa pilsētiņas vecpilsētu. Pēc tam autobuss mūs aizvizina uz lidostu, kur vēl uz soliņa ķeram pēdējos saules starus. P.S. Lidojot atpakaļ uz Briseli, pilots liek apskatīties Eifeli...skats burvīgs... Galvenie secinājumi: 1)Lielas pilsētas ieteicams apskatīt nesezonā, jo nav mežonīgo tūristu pūļu 2)Arī nakstmītņu cenas atšķiras sezona vai nesezona 3)ieklausieties vietējo padomos- tie iesaka superīgas lietas 4) ļoti uzmanieties no kabatas zagļiem vietās, kur daudz cilvēku 5) baudiet zemes veltes- augļi tiešām bija īsti laikā 6)ja negribas tik ļoti staigāt kājām, var izmanto metro, ļoti labas metro līnijas, turklāt 10 braucienu biļete maksā ap 10 eiro Ceru, ka kādam noderēja...Ja vēlaties noskaidrot kādas lietas par braukšanu, droši rakstiet..