Apķērīgie Milānā

Tā nu iznāca, ka nedēļas nogali es un Dagnīte pavadījām Milānā... Sestdienu veltījām pilsētas izpētei un īpašu uzmanību piesaistīja lielie tumšādaino pūļi. Viņi bariem kursē pa pilsētu... Sākumā radās doma, ka viņi ir kādas reliģiskas kustības dalībnieki... Tad vēl iešāvās šādā tāda doma. Visgudrāk ir pajautāt viņiem pašiem, bet līdz jautāšanai nemaz netikām, kad pie Milānas pils viens no šiem mūsu melnajiem brāļiem bija klāt un piedāvāja spilgtas lentītes - FOR FRIENDSHIP & IT IS FOR FREE. Protams mūsu pirmā reakcija bija līdzīga, kā kad Tev ko piedāvā Rīgā. Es teicu: "Paldies, mums nekā nevajag." Mēs devāmies citā virzienā, jo bikiņ šķiet, ka šim zellim ir kas aiz ādas. Un labākais vienmēr šādos gadījumos ir tīties prom... Bet man tik ļoti sagribējās nobildēties ar 100% tumšādaini, jo kopš Londonas ne ar vienu īsto afrikāni nebiju bildējies. Tur gan es izblamējos, jo tas bija 90jos un es viņu nosaucu atbilstošā rasas pārstāvja vārdā. Jau pēc viņa pirmās reakcijas sapratu, ka esmu ne tā ko pasacījis. Pajautāju uzreiz nākamo jautājumu, lai novērstu jebkādas domstarpības: No kuras Āfrikas vai Latīņamerikas valsts viņš ir? Atbilde bija vēl graujošāka. Viņš pilnīgi izkliedza: Es esmu ne tikai anglis no Lielbritānijas, bet tīrs Londonietis... Priekš manis bija labi, ka bilde bija jau uzņemta un viņam abas rokas aizņemtas. Mana kāre pēc bildes ar tumšādaino ir tiešām liela, jo viņam cepure ir ar Latvijas simboliku un tas ir kas vienreizējs. Viņš protams nezin to, ka es un mana sieviņa, abi esam no Latvijas. Es dodos pie viņa un viņš atkal piedāvā savas lentītes... Uz maniem jautājumiem viņš sakarīgi neatbild. Varbūt pamatoti, jo kā senegālietim Itālijā ar angļu valodu sokās švaki un viņš neko vairāk nevar pateikt, kā tikai to, ka viņš vēlās mums uzsiet divas krāsainas lentītes FOR FRIENDSHIP & IT IS FOR FREE... Arī uz maniem jautājiem, kura ir otra lielākā pilsēta Senegālā un no kurienes viņš tieši ir, viņš neatbild, pirms neesam uzsējuši krāsainās lentītes, kuras ir FOR FRIENDSHIP & IT IS FOR FREE.