Hamburga - "ķerot" vēlo rudeni un Ziemassvētku sajūtu.

Iesākumā. Jau labu laiku bija doma kaut kur aizceļot. Vienalga uz kuru debess pusi, lai tikai izrautos no vienmuļās ikdienas un savā "garajā" apskatīto valstu sarakstā varētu ielikt vēl vienu ķeksīti pie Vācijas. Šoreiz izvēle krita par labu Hamburgai. Kāpēc? Kādu vakaru cītīgi rakņājoties airbaltika mājaslapā uzgāju diezgan labu piedāvājumu [tā saukto e-desertu] uz Hamburgu. Beigu beigās visu atzīmējot un sarakstot nepieciešamo informāciju par vēlamo datumu, viesnīcu utt. sanāca - 4 dienas Hamburgā [17.11.09-20.11.09] + viesnīca [***] ~240ls divām personām. Teiksiet, ka nav izdevīgi.? Iespējams, bet mēs izlēmām izmantot šo iespēju pat īpaši nedomājot. Sāku meklēt info par šo Vācijas Venēciju [ Hamburga ir ostas pilsēta, līdz ar to tajā ir daudz tiltu. Vairāk kā Venēcijā!], lai varētu izplānot iespējamo maršrutu. Protams, liels paldies gudrajai Googles tantei, kura spēja palīdzēt arī šajā situācijā. Drīz jau krāmējām lielo čemodānu [ prom no mājām pavadīsim tikai četras dienas, bet, protams, ka līdzi jāpaņem puse no mājas iedzīves. Labi gan, ka lidostās tomēr ir bagāžas svara ierobežojumi], meklējām dokumentus un skrējām uz bodi pēc vēl aizmirstām lietām, kad.. BEIDZOT! 1. diena Nedaudz miegainas un aizpampušas dodamies uz lidostu. Diemžēl nevaram ievelties mašīnas ērtajos sēdekļos, tāpēc ceļš jāmēro ar sabiedrisko. Ar akrobātiskiem paņēmieniem ievelkam somu vilcienā un apsēžamies pirmajās brīvajās vietās. Kad lielais čemodāns ir veiksmīgi atstutēts pret sēdekli, varam uzelpot, lai gan prieks ir īss. Tieši šajā dienā vilcienā bija jābūt tik daudz cilvēkiem un tieši šodien tik daudziem bija jāiet garām mūsu lielajam, melnajam divritenim - somai, metot neapmierinātības pilnus skatienus uz to. Eh, gan jau pārdzīvos.! Nonākušas Rīgā dodamies uz tuvējo pieturu no kuras atiet autobuss uz lidostu. Tajā jau satiekam sev līdzīgos - čemodānstumdītājus. Fū.! Vismaz te šķībi neskatās uz mūsu gigantu. Veiksmīgi nonākam lidostā, izstāvam visai īsu rindu pie reģistrācijas, pārmijot pāris vārdus ar priekšā stāvošo vīrieti no Krievzemes un dodamies ēstuves meklējumos, jo mums vēl ir pusotra stunda līdz izlidošanai. Iebaudām "Lidiķa" sniegtos gardumus un beidzot dodamies uz iekāpšanas vietu. Tur nākas nedaudz pagaidīt. Kavējot laiku, varam pavērot apkārtējos cilvēkus - kāds vācu izcelsmes biznesmenis aizrautīgi runā pa telefonu un sparīgi raksta savā plānotājā, kāda sieviete tramīgi skraida apkārt un šauda acis uz visām pusēm, bet daži devušies uz miega valstību. Tad, lūk, kādi ļaudis mēdz izmantot mūsu airbaltika pakalpojumus. Drīz tiek paziņots par iekāpšanu tādā un tādā reisā uz Hamburgu un mēs dodamies uz lidmašīnu. Parādās neliels uztraukums, jo šī būs mana pirmā pacelšanās daudz augstāk par zemi, protams, neskaitot braucienu televīzijas tornī. Drīz vien sākam pacelšanos. Pirmās 10 minūtes paiet sēžot nekustīgi un pārdomājot savas dzīves labākos brīžus, ja nu gadījumā šis būs mans pirmais un pēdējais lidojums, bet tas ātri pāriet. Vēlāk pat sanāca iemigt un pirms nosēšanās uzņemt pāris fotomirkļus. Esam Hamburgas lidostā. Ātri aizejam pakaļ mūsu somai [+ lidostai - somas no lidmašīnas līdz terminālim nonāk diezgan ātri], informācijas punktā nopērkam Hamburg Card - tā dod iespējas saņemt atlaides dažādos apskates objektos, muzejos, kā arī tā noder sabiedriskajā transportā kā biļete. Iespējams iegādāties vienam cilvēkam vai grupām. Vairāk informācijas - http://www.hamburg-tourism.de/en/search-booking/hamburg-card-co/ Tad dodamies uz tuvējo metro staciju, lai nokļūtu līdz viesnīcai. Jāpiebilst, ka transporta sistēmu var viegli izprast un nav iespējams apmaldīties, ja zini konkrētas stacijas, līdz kurām jānokļūst. Šajā ziņā ļoti labi palīdzēja "Jāņa sētā" iegādātā Hamburgas karte [dzeltenbēšā krāsā, 4,50ls], kurā ir transportu sistēma, populārākie apskates objekti un vēl daudz noderīgas informācijas. Nonākam metro stacijā, kuras tuvumā vajadzētu būt mūsu viesnīcai. Notiek ~20 min. maldīšanās, kuras laikā jau paspējām iegaumēt tuvējās mājas, veikalus un autobusu pieturas, līdz beidzot ieraugām mūsu 4 dienu mājvietu. No ārpuses - pelēcīga ēka ar viesnīcas nosaukumu [Panorama Inn Hotel] zaļā krāsā. Dodamies iekšā. Pēc nelielas sarunas reģistrācijā noskaidrojam, ka viss kārtībā, saņemam numuriņa atslēgu un varam uzelpot - pagaidām viss norit lieliski.! Iekārtojamies mums atvēlētajā vietā un steigšus dodamies uz tuvumā redzēto iepirkšanās centru, jo tas diemžēl ir vienīgais, ko šodien varam apskatīt. Tajā acis priecēja burvīgie Ziemassvētku rotājumi, dekori.. Tas radīja patiešām labu Ziemassvētku sajūtu. Katrā ziņā viņi šiem svētkiem gatavojas laicīgi. Pēc tik garas dienas vēl piespiedām savas kājas izstaigāt šos tik dažādo veikalu džungļus, ieturējām nelielas gastronomiskās izvirtības latviešu gaumē un devāmies atpakaļ uz viesnīcu. 2. diena Ceļamies diezgan agri, lai paspētu apskatīt visus ieplānotos objektus. Iebaudām samērā bagātīgas brokastis, lai vismaz dienas pirmajā pusē mūsu vēderi nesāktu „runāt” un dodamies uz metro staciju, lai nokļūtu centrā, kurā mūs sagaidīja pirmais apskates objekts – Hamburgas vēstures muzejs. Līdz tā atvēršanai bija vēl apmēram stunda, tāpēc izstaigājām tuvējo parku. Kā jau vēlā rudens dienā tas bija visai pelēcīgs un arī apstādījumi nelika par sevi īpaši manīt, toties cilvēku gan netrūka. Daži nodevās skriešanas valdzinājumam vai smaidošām sejām mina velosipēda pedāļus, bet citi ātriem soļiem steidzās savās ikdienas gaitās. Parkā bija arī slidotava, kurā par diezgan lētu naudu varēja izslidoties pēc sirds patikas. Šo iespēju gan neizmantojām. Beidzot pulkstenis sita īsto stundu un mēs varējām doties uz muzeju, lai atgrieztos pagātnē un sajustu vēstures senatnīgo elpu. Šķiet, ka šis apskates objekts bija tā vērts, lai tam veltītu savu dārgo laiku. Iekārtots tā, lai būtu interesanti jebkura vecuma pārstāvjiem tas lieliski spēja iepazīstināt ar Hamburgas vēsturi tā, ka pēc muzeja apmeklējuma neviens nepaliktu vienaldzīgs. Sīkumos neaprakstīšu, jo tas tiešām ir jāredz savām acīm. Noteikti to ieteiktu iekļaut savā ceļojuma maršrutā kā pirmo apskates objektu, lai rastos kaut neliels priekšstats par šo pilsētu, protams, ja kādreiz izlemsiet doties uz Hamburgu. Iznākot no muzeja, stiprs vējš un lietus smidzināšana pārsteidza mūs nesagatavotas, bet tas neatturēja no došanās uz nākamo vietu – Svētā Miķeļa baznīcu. Vēlējāmies uzbraukt tornī un apskatīt Hamburgu no augšas. Sacīts – darīts.! Ātrā riksītī dodamies uz netālu esošo baznīcu, lai ātrāk paglābtos no lietus un vēja „postošās” ietekmes. Nedaudz samirkušas ieveļamies pa galvenajām durvīm. Iekšā jau pirmā suvenīru tirgotava. Piedāvā iegādāties kartiņas, pildspalvas, cepures, nozīmītes.. ar baznīcas simbolu virsū. Arī no to iegādes atsakāmies. Kasē samaksājam nepieciešamo naudas summu un drīz vien jau braucam ar liftu [!] uz pašu torņa smaili. Augšā valda orkāna cienīgs vējš un lietus vēl joprojām „priecē” mūs. Pie režģa ir visai grūti pieiet, nemaz nerunājot par kāda fotoattēla uzņemšanu, bet beigu beigās tas kaut kā izdodas. Ātri tiek uzņemtas pāris fotogrāfijas ar greiziem smaidiņiem, lietus izmērcētām sejām un tad jau kopā ar trīs vācu kundzītēm dodamies atpakaļ. Tālāk mūsu ceļš ved uz Vaska figūru muzeju [Ponoptikum]. Ieeja – 4,00 EUR. Tajā gan varēja sastapt visai raibu sabiedrību. Sākot jau ar tādām pasaulslavenām sejām kā Hitlers, Einšteins, Šumahers un beidzot ar Bītliem. Pat mūžīgais popa karalis bija iemūžināts. Visai interesants apskates objekts, īpaši, ja esi vēlējies redzēt kādu no zvaigznēm ne tikai TV, žurnālos, grāmatās, bet arī „dzīvajā”. Tālāk dodamies meklēt Bītlu laukumu. Izrādās, ka tam blakus ir arī Bītlu muzejs, tāpēc nolemjam apmeklēt arī to. Ieeja – 12,00 EUR. Muzejs izvietots 5 stāvos un noteikti piesaistīs īstus Bītlu fanātus. Iekārtots ļoti modernā un saistošā stilā, tas spēj priecēt acis ikvienam. Muzejā iespējams iepazīties ar Bītlu vēsturi, mūziku, ikdienas dzīvi, kā arī iebaudīt pusdienas turpat esošajā kafejnīcā. Tā kā šis bija mūsu pēdējais apskates objekts, tad nolēmām nesteigties un izbaudīt īpašo gaisotni. Apskati jāsāk no piektā stāva, bet tikai nonākot lejā līdz otrajam stāvam izrādījās, ka muzejā nemaz nevar fotografēt, lai gan manā fotoaparātā jau bija puse no šeit apskatāmajām lietām. Neko darīt. Ārā jau nedzēsīšu. Tad nu pabeidzām muzeja apskati līdz galam un devāmies viesnīcas virzienā, jo kājas jau „skrūvējās” nost pēc šīsdienas garās pastaigas.

3.diena

Vēl neesam atjēgušās no iepriekšējā dienā gūtajiem iespaidiem, tāpēc sākam ar kaut ko vieglāku – Rātsnama apskati. Kārtējo reizi ar metro izbraukājušas pazemes labirintus veiksmīgi nonākam mērķī. Rātsnams atrodas turpat pie stacijas. Diemžēl šodien nav apmeklētāju diena, tāpēc tālāk par lielo ieejas zāli netiekam. Nekas. Izpētām savdabīgo namu un tajā strādājošo personu aprakstus, atstājam zīmīgu ierakstu viesu grāmatā, lai citi redz, ka, jā, mēs te arī bijām un dodamies projām. Diena ir diezgan jauka, tāpēc izvēlamies nedaudz paklejot pa tuvējām ieliņām un, iespējams, apmeklēt kādu no vietējām bodēm. Mājās jau tukšām rokām arī nevar braukt. Tad neviens i neticēs, ka esam Vāczemē bijušas. Tā nu pusdiena tiek pavadīta izstaigājot apkārtni, uzņemot pāris foto un apmeklējot euvarbūtieejamšajāunšajāunšajāveikalā. Tad dodamies atpakaļ uz viesnīcu, lai atkal ieturētu pusdienas latviešu stilā, bet vakarā atgriežamies centrā. Jā, iestājoties tumsai viss bija pārvērties. Visapkārt sadegtas Ziemassvētku lampiņas, pārdevēji šiverē un kārto savus tirdziņus, lai jau drīzumā tos vērtu vaļā un priecētu cilvēkus ar dažādiem Ziemassvētku atribūtiem, tiek uzslieta lielā egle un no mazas būdiņas visapkārt izplatās brīnišķīga karstvīna smarža. Mmm.. TĀDA Ziemassvētku sajūta. To nav iespējams aprakstīt. Mans fotoaparāts šaudās uz visām pusēm, lai uzņemtu arvien jaunus un jaunus kadrus. Tā nu ķērām pasakainos skatus un iepazinām vēl neizstaigātās ielas, bet tad jau pienāca laiks atgriezties viesnīcā. Vakarā pārrunājām šajās divās dienās redzēto un ar nožēlu secinājām, ka jau rīt jāatgriežas mājās.

4. diena

Pēdējā diena. Diemžēl šajā dienā neko nepaspēsim apskatīt, jo laicīgi jādodas uz lidostu. Ieturam pēdējās brokastis viesnīcā, sakrāmējam mūsu lielo čemodānu [tagad tas jau ir paspējis vēl vairāk apresnot no mūsu vakar iegādātajiem labumiem] un atvadāmies no viesnīcas. Eh, cik tā soma ir smaga. Kur mums bija prāts ņemt tik daudz mantu.? Vēl pēdējo reizi izejam cauri mūsu jau tik labi pazīstamajam iepirkšanās centram, lai nopirktu šādus tādus gardumus mājām. Tagad mūsu somai vēl + 5kg [he he he]. Iesēžamies metro un braucam, braucam, braucam, pārsēžamies, braucam, braucam un nu jau esam galā. Lidostā nonākam diezgan laicīgi. Vēl nav sākusies reģistrēšanās, tāpēc noparkojamies uz krēsliem un sākam nīkt. Beidzot parādās kāds no airbaltika pārstāvjiem un apkalpo mūs. Viss kārtībā.! Somu nododam viņa rīcībā [Fū.!] un ejam apgaitā pa lidostu. Beidzot izejam cauri kontrolei, nopērkam pāris sīkumus un vēl nedaudz panīkstam. Parādās nogurums un pirmās īgnuma pazīmes. Drīz sakāpjam lidmašīnā un dodamies prom no šī piedzīvojuma, lai atkal atgrieztos realitātē un ieslīgtu rutīnā.

THE END.

Varbūt kādam noder:

Informācija par Hamburgu - http://english.hamburg.de/ Mūsu viesnīca - http://www.eurobookings.com/hamburg-hotels-de/panorama-inn-hotel-boardinghaus.html?label=gg_en_bh_66650-germany-hamburg-panorama-inn-hotel-boardinghouse Tik bieži apmeklētais iepirkšanās centrs - http://www.billstedt-center.de/de/seite/home.php Vaska figūru muzejs - http://www.panoptikum.de/ Bītlu muzejs - http://www.beatlemania-hamburg.com/ Vēstures muzejs - http://www.hamburgmuseum.de/index_e.html