Farēru salas

Farēru salas- dzirdot šos vārdus mani draugi visbiežāk raustīja plecus, un teicās zinām tikai to, ka zinot tādu futbola komandu, taču kur pašas salas atrodas- to gan ne. Lai ienestu skaidrību ģeogrāfiskās atrašanās ziņā, pateikšu, ka Farēru salu arhipelāgu kartē var atrast Atlantijas okeānā starp pašiem Skotijas ziemeļiem un Islandi. Arhipelāgs sastāv no 18 atsevišķām salām, no kurām dažas pat ir neapdzīvotas. Satiksme starp saliņām tiek organizēta ar prāmīšiem un laiviņām, kaut gan pēdējos gados notiek aktīva tuneļu būvniecība, un četras lielākās salas jau ir saistītas ar tuneļiem un tiltu. Klimats šajā zemē ir protams atbilstošs atrašanās vietai- blakus Golfa straumei un okeānam. Vasarās vidējā temperatūra ir +12 grādi pēc Celsija, turpretī ziemā- +3. Turklāt laikam nav dienas bez lietus. Klimatiskie apstākļi jau nu noteikti nav tādi, lai uz salām plūstu tūristu straumes, bet tam visam ir arī pozitīvā puse. Uz Farēru salām var doties, ja ir vēlēšanās pabūt vienam ar sevi, ja dzīves straujais ritms un stress ir nomācis vēlēšanos kontaktēties ar cilvēkiem. Tā ir vismaz viena no vietām uz pasaules kur var cilvēks, ja vēlas, var atgūt garīgo līdzsvaru un sirdsmieru. Salas apdzīvo ap 45000 iedzīvotāju, kuru seņči tur ieradās aptuveni pirms 1000 gadiem no Norvēģijas. Šodien salas ir kā Dānijas autonomais apgabals, tomēr arī tur ir vēlēts parlaments, karogs, un pat sava nauda. Cilvēkam, kurš nolēmis apmeklēt šo zemi, iesaku rēķināties ar nedaudz lielākām nakšņošanas izmaksām nekā Norvēģijā, un pirms došanās uz turieni iepazīties ar visu iespējamo informāciju internetā- tas dos iespēju tuvāk iepzīties gan ar laika apstākļiem, gan izmaksām, kas var sagaidīt šajā zemē.