FIB HEINEKEN

18.jūlijs - tā diena ir beidzot pienākusi un var doties uz Spāniju. Galamērķis - www.fiberfib.com - 4 dienu festivāls ar visai plašu programmu. Pazīstamākās grupas - Placebo, Depech mode, Pixies, The Strokes... utt.. 18.jūlija pēcpusdienā ielidojam Barcelonā ( es un labs draugs), kur mūs sagaida divi “klīstošie holandieši” - 2 draugi, kas savu ceļojumu uzsākuši bija mēnesi iepriekš ar galamērķi Spānijā! Esam noīrējuši māšīnu jau iepriekš, jo tā sanāk uz 4iem cilvēkiem lētāk nekā braukāt ar sabiedrisko transportu. No lidostas braucam uz Barcelonas centru. Gribas apskatīt sapņu zemes piedāvātos labumus, bet drīz vien jau vakars klāt un jādomā par naktsmājām. Barcelonā viesnīcas padārgas- nolemjam, ka vajag atrast kaut ko līdzīgu kempingam ārpus pilsētas. Iekāpjam mašīnā un sākam meklējumus (p.s. līdz festivālam vēl divas dienas). Ja doma ir atrast kaut ko līdzīgu pašmāju kempingiem- par to var aizmirst! Tādu nav! Nav pat īsti kāds krūms zem kura palīst ar guļammaisu! Apstājāmies kādā benzintankā - apmēram 70 km no Barcelonas. Cilvēku daudz. Visi izvilkuši savus matracīšus un guļ turpat uz zemes...apšaubāma izskata nakts ceļotāji, sakrāmējuši uz jumta paunas atpūšas no garā ceļa. Arī tas mums nav īsti pa prātam- tā ka dodamies vien tālāk uz Spānijas dienvidiem! Nepaiet ne divas stundas, kad sasniedzam pilsētiņu Benicassim, kurā mums jāpavada 4dienas – teltīs! Tuvāka kempinga laikam nebija, jo Benicassim atrodas apmeram 320 km no Barcelonas :D Redzam lielu skatuvi. Pilsēta tukša, jo visi vietējie tusē kādā party otrpus kempinga vietai. Ar auto iebraucam festivāla norisas vietā- ar domu noparkot mašīnu un iet lūkoties, kur tad tas kempings īsti ir. Kempinga vietas nodrošinātas, jo pērkot biļeti uz 4 dienu festivālu ( 150 EUR) kempings 9 dienas (ja nemaldos) ir iekļauts cenā. Ar auto tālu netiekam – no apelsīnu krūmiem izlien vecis dzeltenā vestītē un skaidrā spāņu valodā saka, ka tālāk braukt nedrīkst! Mašīna esot jāatstāj kaut kur citur! Atrodam veiksmīgi vietu kur noparkoties pārbīdot pāris miskatses -blakus esošās karting trases stāvvietā( tā arī visu festivāla laiku tur parkojāmies). Paņemam mugursomas, teltis, paklājiņus un dodamies norādītajā virzienā. Apkārt apelsīnu plantācijas, klusums, kārtība un tīrība. Nevienas pašas dvēselītes nav, izņemot kokos sēdošās cikādes, kas koncertēja cauru diennakti. Pamanām divus gājējus un prasām tālāk ceļu. BINGO! Atradām kempinga vietu! Pirmais pārsteigums – kempings pilns- vismaz tā sākotnēji likās. Staigājam un meklējam kur būvēt savu telti. Esam izvēlīgi – ta par maz vietas, ta atkal kaut kāds mitrums uz zemes..Beigās nolemjam palikt vienā placītī pie pusapkaltuša koka. Pulkstens 5 naktī- ne īsti gulēt iet, ne īsti nomodā palikt, bet izvēlējāmies otro variantu – ar patīkamām sarunām un pudeli vīna! Nākamajā rītā samierinājušies ar savu kempinga vietu devāmies peldēties vidusjūrā, kur ūdens silts kā piens. Kempingā atgriežamies ap plkst. 18:30 – teltis ir vēl vairāk, bet iekšēji tomēr ir sarūgtinājums, ka nav laba vieta mums. Vakaru pavadām tīri mierīgi un dodamies gulēt – piekusuši esam pēc negulētās nakts. Otrais pārsteigums – atverot acis degungalā redzu uzbūvētu telti. Iztaipos, pieceļos kājās un redzu- nu jau par kādām 100 teltīm vairāk. Atplaukstu smaidā, jo saprotu, ka esam veiksmīgi tomēr atraduši telts vietas. Īsumā par to, kas atrodas kempinga teritorijā: WC – ierastās būdiņas, kas pārsvārā ir visos liela mēroga pasākumos, vīriešiem turpat zem klajas debess pisuāri! Ej garām un redzi kā nokārto savas vajadzības. Bet pie tā pierod.Rindās nav jāstāv. Dušas – atradās netālu no mūsu teltīm. Ūdens tikai aukstais – bet tas ir labs veldzējums karstajās dienās. No rītiem gan tā ir maza šoka terapija. Dušas kādas 100 + otrā kempinga galā vēl tikpat( rindās nav jāstāv- pietiek visiem, kaut ar telšu skaits mērāms tūkstošos). Heineken telts – iespēja iegādāties Heineken alu ( 1L – 6 EUR jeb 3 drink tickets ( 1 ticket 2 EUR) , kā arī citus dzērienus, bet pārsvarā visi tur dzēra alu, jo Heineken bija galvenais sponsors. Festivāls: Apmeklētāju skaits varētu būt ap 120 tūkstošiem. Grupas uzstājas uz vairākām skatuvēm – visu apmeklēt nav iespējams. Lielā skatuve – koncerti sākas ap 20:00. Pārējās skatuvēs viss sākas ap 16iem – 17iem. Koncertu laikā nepārtraukti tiek pipēta zālīte. Pats vari nepīēt, bet būsi apdullis. To smaku negribas ilgi vairs saost. Festivāla teritorijā atrodas lielas Heineken teltis, kur alus pārdošanas sistēma ir tāda pati kā kempinga teltī. Vēl atrodas – 3 kebabu nojumes ( arī veģetāriešiem), kā arī cita veida ēdiena nojumes- viss par 5 EUR. FIB veikaliņš , kur var iegādāties t-kreklus, džemperus utt. ar FIB logo. Koncertu lakā ir vairāki lieli ekrāni- ja piekūsti no stāvēšanas var pabīdīt kādu tukšo alus glāzi vai kebab šķīvīti malā un piesēst zālītē. Tusēšanās notiek līdz agram rītam. Pēc četru dienu festivāla piekusiens liels. Un laiks ar doties mājup. Vēl tik Barselonas apskate – Gaudi mākslasdarbi ar jāredz. Un tad jau atpakaļ ar lidmašīnu uz auksto Latviju! Nākamgad jābrauc atkal, tik cerams ka būs vēl kāds latvietis bez mums 4iem !