Sicilija un Roma

Ar bažām par iespējamo neizturamo karstumu, jūlija beigās devāmies uz Sicīju. Lidojām ar čehu aviolīnijām, uz Prāgu (2h) un tad uz Romu (2h), no Romas ar vietējo aviokompāniju (atrodot Internetā Sicījas lidostas mājas lapu, nočekojām, kādas aviokompānijas piedāvā lidojumus no Romas, un izvēlējāmies lētāko un pēc laikiem piemērotāko). Pēc ierašanās Catania, paņemot noīrēto auto (bijām neizsakāmi laimīgi par kondicionieri), sākumā satiksme likās vienkārši traka - auto plūst vienā straumē, viens otram "lienot" priekšā, mopēdisti dara to nekautrējoties, braucot no visām pusēm, un ar pārliecību, ka Tu noteikti viņus laicīgi pamanīsi un palaidīsi priekšā...Salā ieliņas šauras, līkumotas, vārdusakot, braukšana visai interesanta! :) Pirmajām dienām ieteiktu norezervēt naktsmītni (piem, www.venere.com, konkrētak var arī www.lacasadelficus.it), jo pēc ielidošanas uz sitienu atrast kaut ko būtu problemātiski. Apbraukājot salu, gan var atrast palikšanu kempingos pie jūras. Vislielākais piedzīvojums noteikti bija Etnas apmeklējums - dodoties pa līkumoto ceļu augšup, atstājot auto un tālāk ar vagoniņu un ar busiņu (apmēram 45 eiro ietaupīšanas nolūkā to var darīt arī kājām, bet diezin vai ir vērts...). Augšā var noīrēt arī kurtku - jo tur ir vēss....Par godu mūsu atbraukšanai bija sācies neliels izvirdums...augšā troksnis kā no riktīga pērkona, ja paietas tur, kur normāli tūristi neiet, var redzēt arī, kā vulkāns mētā akmeņus...un ja naktī vēl kopā ar citiem gribētājiem rāpjas pa taciņu kalnā (par gaismiņu izmantojot mobilo telefonu, nevis lukturīšus, kā pārējie sagatavojušies), tad var ieraudzīt arī plūstošo lavu un sprādzienus! Efektīvi! Noteikti ieteiktu aizbraukt arī uz Vulkano salu, ar kuģīti no Milazzo (vēlams izvēlēties kuģīti, nevis prāmi (ferry), jo tas turp iet 2 h, bet kuģītis kādas 40). Tur var pasēdēt karstā mālu pilnā palielā peļķē, jo saliņa ir vulkāniska, no zemes nāk karstas gāzes, un arī jūrā ūdens ir kā siltā siltā vannā! Fantastiski! Un noteikti - superīgie dabas skati, pilsētas kalnu galos, piemēram, Enna, no kurienes paveras aizraujošs skats uz apkārtni! Ir vērts to redzēt! Neaizmirstiet arī vēsturisko pusi - amfiteātru apskati Sirakūzā, kā arī Taorminā, tā sakot, baudīt senatnes elpu! No praktiskās puses - mēs izmantojām bāņus, lai arī tie bija maksas, bet pārvietošanās noteikti daudz ātrāka un ērtāka..Ar lielu auto Sicīlijā nav ko darīt, šaurajās ieliņās un krasajos pagriezienos ies grūti, piem, lielā cieņā ir Smart. Jā, un ceļošana nav lēta, arī palikšana kempingu bungalovkās jūras malā double maksāja sākot no 70 eiro par nakti. Reizēm tas bija tikpat, cik viesnīca... No rīta var pamosties un izpeldēties siltā jūrā, kura pati Tevi nes, un vakariņas ieturēt jūras krastā, skatīties uz gaismiņām no blakus kalniem un klausīties romantisku mūziku un cikāžu dziesmas, mjā... :) Cilvēki ļoti atsaucīgi, ja arī nerunā angliski, noteikti mēģinās palīdzēt arī tāpat, sazinoties ar zīmu palīdzību! Itālijā ir arī nepatīkami pārsteigumi - visur piegružotas ielas malas, čupas ar atkritumu maisiem, kuri nav izvesti visai ilgi, visur kādi atkritumi... Vēlā vakara un nakts stundās Itālijā valda rosība, jo pa dienu ir siesta, karstajās stundās. Tas nozīmē, ka arī kempingos, kuros atpūšas arī vietējie, nakts stundās viņi mēdz skaļi bļaustīties... Interesanti pavērot arī vietējo ģimenīšu ķīviņus, skaļos strīdus un reizēm arī iekaustīšanu... Vīlos sievietēs - ir gan smukas, bet liela daļa ar tieksmi uz apaļīgumu.. To varētu arī saprast, jo, piemēram, klasiskās itāļu brokastis (ko piedāvā arī kempingi un viesnīcas) sastāv no kruasāna ar marmelādi, ar tēju vai kafiju.... Kempingos bieži vien, iebaucot tur vēlā vakarā, ar domu pamest to no rīta, piedāvāja gan brokastis, gan pusdienas, gan vakariņas...par attiecīgu cenu, protams. Ūdeni labāk iepirkt veikalos, nevis benzīntankos, kur tas ir daudz dārgāks (mazā pudelīte 1,50 EUR)... Jā, mēs braucām ar auto no Sicīlijas uz Romu, iebraucot Tropea, Neapolē, gar Amalfi uc. Bet šobrīd noteikti izvēlētos palikt vēl tās pāris dienas Sicīlijā, jo pa ceļam vietām vairs nebija Sicīlijas šarma, un tad lidot uz Romu, apskatīt Pētera baziliku, Vatikāna muzejus (rēķinieties, ka lai apskatītu Siksta kapellu, būs vismaz stunda jāiet cauri citiem Vatikāna muzejiem), izbrauktu ar apskates busiņu (ir tā vērts, jo audiogids apstāsta gan angliski, gan krieviski), apskatītu Kolizeju, pavērotu melnos cilvēkus, kuri ik pēc 10m tirgo "Gucci" somiņas un saulesbrilles, vai strādājot otrajā maiņā, tas ir, vakara un nakts stundās, mēģina Tev iespiest rokās rozi (ko pēc tam Tu nopirktu)... Mums bija daudz patīkamu iespaidu un tiešām foršs ceļojums!!! :)