fragments no "Kapteiņa Dienasgrāmatas"

18.07.2006 No Hassana dodamies uz Kašu izčekoties no Turcijas, tad pāri līcītim starp saliņām uz Kastellorizo. Šī ir viena no vietām kur blakus ir Eiropa un Āzija. Pa ceļam apstājamies pie vienas turku salas izpeldēties. Nav daudz vietu, kur peldoties Turcijā skaties uz Grieķiju. Ūdens ir gana silts – ta ap 27...28 C. Blakus uz enkura nostajas Turku Gullete ar dažiem tūristiem. Pēcpusdienā jau esam noenkurojušies Grieķijas salas Kastellorizo mazajā ostas līcītī, kas ieskauts ar pamatīgu kalnu grēdul, kas lieliski aizsedz no valdošajiem vējiem. Te visi izklīst pa salu, kur nu kurais. Viesturs satiek vienu no Latvijā ļoti labi pazīstamiem cilvekiem (vārdu nesaukšu, jo viņš vēlējās lai tas netiktu izpausts), kurš šeit atbraucis atpūsties ar domu, ka nevienu no Latvijas nesatiks. Šoreiz mazā ostiņa ir pilna ar jahtām tā, ka tiem kas ierodas vēlāk, vairs nav vietu. Dažas jahtas gan paliek ostas vidū uz enkura. 19.07.2006 Visu dienu pavadām Kastellorizo. Gunārs pa nakts melnumu uzkāpj kalnā filmēt saullēktu. Ceru ka filmā to parādīs – kalniem apkārt jūras plašumi ar izkaisītām sīkām saliņām, tālumā kontinents ar Turciju, un strauji uzlecoša saulīte. Pa dienu ar Gunāru aizejam arī uz vieteju novadpētniecības muzeju. No tā sanāk ļoti jauki skati filmai ar mazo saliņu arhipelāgu. Tā kā muzejs atrodas kalnā un klints malā pie paša ūdens, tad no augšas labi redzams kā mainās jūras dziļums un ūdens no caurspīdīga iegūst koši zilu krāsu dziļākajās vietās. 7 vakarā ejam ārā no ostas uz Rodosu. Kā parasti pūš rietumu vējš – atkal tiešī purnā. Netālu no Kastellorizo notrūkst genua stiprinājums pie falles (augšējais stiprinājums burai pie masta gala). Iepriekšējā diennaktī ir bijusi vētra, kas jūru sakūlusi pamatīgus viļņos, bet tā kā vējš ir mainījies, tad palikuši gan vecie viļņi, gan parādījušies jaunie ar pavisam citu virzienu. Jahta šūpojas visās trīs dimensijās, viļņi ir bezsakarīgi, varbūt kaut kas līdzīgs tam, kad katlā vārās ūdens. Tikai pamatā to izmērs ir gana iespaidīgs, tā ap 4..5 metri. Bet ir jau arī pa starpu pa kādam „Gaiziņam”. Brīžiem, kad jahta gāžas no kārtējā „devītā” viļņa, kuģa zvans neapklusis zvana. Jahtas korpuss ar milzīgu troksni atsitas pret ūdeni aiz šāda viļņa. Meitenēm ir dikti švaki ap dūšu, viena cītīgi baro zivis. Neko citu jau nevar gribēt, šadu vemjamo laiku panest daudziem būtu grūti. Labi ka apkārt ir tumš – viņas neredz viļņu patieso lielumu un līdz ar to nemēģina par šo smago laiku satraukties. Visu laiku sāļas šļakatas lido pāri jahtai un slapš ir arī kokpits. Daži no viļņiem cauri ventilācijas trubām sadzen slapjumu arī jahtas iekšienē. Vēlāk, jau ostā, no bilžam izpumpējam satecējušo ūdeni, tā ir gana daudz. Vatčos maināmies es, Edgars un Juris. Vairs nav svarīgi, kur katram ir gultasvieta. Ikviens guļ tur kur ir spējis nokrist. Pret rītu esam pie Rodosas, te viļņi jau mazāki. Mani pamodina pirms ieiešanas ostā, tur man pašam jāievada kuģis. Ieiešana ostā nav no vieglajām, izejot cauri pirmajiem molu galiem jāiet taisni, tad pret otrajiem molu galiem japagriežas 90 grādu leņķī. Un tad jau esam ostā. Ostā arī pūš diezgan stiprs vējš, tāpēc, kad izmetam enkuru un atpakaļgaitā ejam pie krasta, vējš sagriež jahtu. Esam spiesti manevru atkārtot vēlreiz. Kad esam ostā nokārtoju dokumentus un visi vairāk vai mazāk gulšņā – atiet pēc smagās un gandrīz negulētas nakts. Jahta mazliet arī ir cietusi šajā naktī. Ir izlaustas eņģes vākam kas nosedz enkuru un tā ķēdi. Tas ir atdalījies no jahtas korpusa. Labi, ka neesam to pazaudējuši. Forā (jahtas prikšgalā) arī vairs nedeg gaitas ugunis. Kārtējo reizi, kad jahtas fora bija ienirusi starp viļņiem, lampiņa vienkārši bija sasprāgusi. 20.07.2006 Rodosa. Uz pēcpusdienu visi ir atkopušies. Es aizeju līdz interneta kafeinīcai izlasīt e-mailus un ziņas draugos. Daži iet uz pludmali sauļoties un peldēties. Vairāk uz vakarpusi izstaigājam Rodosas vecpilsētu starp senā cietokšņa mūriem. It kā nekā īpaša, bet Rodosai ir savs šarms, kas aicina atgriezties vēl un vēl. Šovakar visi laicīgi ejam gulēt.