To nevar izstāstīt, Horvātija jāredz!

Bijām 9 dienas, fan-tas-tis-ki! Pirms brauciena ievācām visa veida informāciju netā, no cilvēkiem , kuri bijuši Horvātijā. Braucot turp, mazliet baidījos, vai nepiedzīvošu vilšanos pēc sajūsmas pilnajiem aprakstiem ! Viss izrādijās daudzreiz jaukāk un skaistāk, pirmais "šoks" jau bija lidmašīnai nolaižoties Splitas lidostā, saulriets, sarkanīgais(zilais) Adrijas jūras ūdens un klinšainie krasti...Tā kā mums bija jau šeit noīrēta a/m, tad atlika to tikai saņemt, jauks puisis Hertz nomā mūs iedrošināja par braukšanas veidu, ka ja pa šaurajiem un līkumainajiem ceļiem gadīsies kāda skrambiņa, tad lai neņemot galvā, tas nekas;)) Negribējās nekur steigties, vairāk palikt vietās, kuras patīk (a patika visas!), taču ar deviņām dienām pat Dalmācijā bija par maz. Sākām ar Trogiru, kur tūrfirmas ieteikto viesnīcu neatradām, bet pašā pussalas piekrastē noīrējām apartmani *** t.i. guļamistabu, virtuvi, protams visas labierīcības, un kondicionieris, tas šinī zemē ir nenovērtējams! Jā arī vieta a/m piederas pie 3 zvaigznītēm. Jau pirmajā vakarā apjuku, kad sapratu, ka šeit durvis ne tikai neslēdzot ciet, bet arī vēdina māju, tās neaizverot vispār, tā nu tur ir (pie sevis nodomāju, ka zems noziedzības līmenis, jo pie mums ar 2. dzelžu durvīm dažkārt ir par maz). Pabijām ūdenskritumu paradīzē KRKAS dabas parkā, kur peldējāmies visu ūdenskritumu kopā saplūšanas vietā, neaprakstāmas izjūtas (lai cik tas nešķistu dīvaini, arī te dežūrē glābēji). Tad mūsu ceļš veda uz Dalmācijas PĒRLI Dubrovnikiem, nostāsti ir patiesība- šeit prot un grib saglabāt seno, kāds tas ir, nevis iespraust pa superstiklu mājaikatrā brīvā stūrī! Naktī ar bazalta plāksnēm izklātās ieliņas spīd, it kā būtu ieziestas ar EĻĻU! Es vēl un vēl atceros tos lielos skaistos kuģus, kuri no rītiem, gar mūsu viesnīcas logiem slīdēja garām, lai to pasažieri aplūkotu vecpilsētu, jo mēs dzīvojām viesnīcā, kas atradās 15 min. gājienā no centra, bet viesnīcas viesu ērtībai kursēja kuģītis gar piekrasti, arī vēsāk un skaistāk! Katram, kurš bijis Dubrovnikos, būs skaidrs kāpēc tur aizkavējāmies ilgāk nekā plānots:)) Kad vēsturiskā arhitektūra sāk mazliet apnikt, var doties uz kādu no salām baudīt dabu, jūru , aktīvo atpūtu. Mēs izvēlējāmies Bračas salu...ehhh nav komentāru...Silts un pastāvīgs klimats, silta jūra, mazas vecpilsētiņas bez superbodēm (vienīgajā palielajā veikalā, kurā iegājām Makarskas pilsētā bija melnā marmora grīda, tā izskatījās ļoti neparasti)un citiem stikla būriem. Mani puiši nopirka masku ar trubiņu un diezgan ātri apguva snorkelēšanas pamatus-teica, ka ļoti forši, jūraszvaigzni redzēja! Daži padomi ceļotājiem: - peldēšanai jūrā uz vietas var nopirkt krāsainas gumijas čībiņas, pretējā gadījumā var iznākt kontaktēties ar vienīgajiem -nedraudzīgajiem jūras ežiem (izskatās smuki melni kastanīši, dziļumā gan kāpostgalvas lielumā!); - jūnijā viesnīcu var arī nerezervēt,jo dažāda līmeņa naktsmājas ir ļoti daudz(pat ļoooooti); -gaišmatēm nav jābaidās no nevēlamas uzmācības; -neuztraucaties par ceļošanu ar a/m uz salām, ļoti laba prāmju satiksme, tikai jāierodas laikus, jo ir dzīvā rinda; -brauciet uz salām, tas ir tā vērts; -jau iepriekš sagatavojaties pārsteigumam, ka katrs bodnieks un oficiants jums teiks gan labdien, gan paldies, gan uz redzēšanos un jauki pasmaidīs, lai arī tas būs vienīgais, ko abi sapratīsiet vai mācēsiet pateikt! P.S. Horvātijā pirms 10 gadiem bijis karš, nepamanīju ne grama, salīdzinot ceļus vien (salīdzinājumam mēs vēl karojam)!