Slovākija - Ungārija kalnu un saules vilinājums nedēļas garumā

Esmu nolēmusi gadā apmeklēt vismaz vienu tādu valsti, kurā neesmu līdz šim bijusi. Tā nu sanāca, ka šogad pirmā jaunā valsts izrādījās Ungārija. Ar auto neriskēju braukt, ar lidmašīnām satiksme vēl nav diez ko labi attīstīta, ar lētajām aviolīnijām tur arī nevar nokļūt :( nekas cits neatlika, kā izvēlēties ceļojumu ar autobusu kādā no mūsu tūrfirmām. Jāsaka godīgi, izvēle diezko plaša nebija, daudz kas jau uz to laiku bija izpirkts. Izvēlējos piedāvājumu, kur Ungārija apvienota ar Slovākiju un esmu ļoti priecīga par to. Bija jau aizmirsies, cik skaisti ir Tatru kalni un ko tik tur nevar darīt - kāpt, pastaigāties, līst alās, braukt ar riteni, plostot, vizināties laiviņās. Un tie garšīgie dienvidu augļi... neko vairāk nemaz pilnai laimei nevajag :)) Cenas Slovākijā it visam ir ļoti pievilcīgas, viesnīcas tāpat. Patīkami ik pārdienām veldzēties termālo ūdeņu baseinos brauciena laikā. Ungārijas galvaspilsēta Budapešta pārsteidza ar saviem varenajiem arhitektūras pieminekļiem. Pirms brauciena biju daudz dzirdējusi par to, ka Ungārija ir vīnu zeme, bet nezkāpēc likās, ka turienes vīni būs pārsvarā saldi un neizteiksmīgi. Tomēr realitātē jutos ļoti patīkami pārsteigta par Ungārijas vīnu daudzveidību un iespēju atrast ko izcilu katrai gaumei. Vīnus tomēr iesaku pirkt vīna pagrabos vai specializētajos veikalos kaut arī tur tie varbūt ir dārgāki nekā lielveikalos, bet toties individuāli piemeklēs katram pēc viņa vēlmēm, būs iespēja nodegustēt un tikai tad iegādāties. Sauso vīnu cienītājiem iesaku nobaudīt balto - Tokaji Furmint un sarkano - Bereck un Egear Bikaver. Salīdzinoši Ungārijā cenas ir augstākas nekā pie mums vai Slovākijā. Iedzīvotāji vairumā pārvalda angļu valodu, savukārt Slovākijā - krievu. Slovāku valoda vispār ir ļoti līdzīga krievu valodai, saprasties varēs. Ungārijā noteikti vajag nogaršot gulaša zupu, bet vēlams to nedarīt Vaci ielā Budapeštā, kur dod tūristu variantu - tā nebūs ar visām asajām garšvielām. Jo tālāk no centra, jo autentiskāk, vislabāk nacionālo virtuvi izbaudīt Egerā. Braukt ar autobusu arī nebija nemaz tik smagi, it īpaši pēc pavasara brauciena slēpot ar mikroautobusu uz Austriju, lielais autobuss likās kā pats ērtuma iemiesojums :) Mums arī ļoti paveicās ar kompetentu gidi un šoferīšiem, jo pārbraucienus veicām daudz ātrāk nekā plānots.