Sanktpēterburga

Biju iztēlojusies skaistu šo pilsētu, bet aizbraucot, tā mani burtiski pārsteidza ar savām greznajām un izsmalcinātajām pilīm, arhitektūru, baznīcām, tiltiem, to pat grūti aprakstīt, es burtiski iemīlējos šajā pilsētā. Tā ir salīdzinoši jauna, tai ir tikai 300 gadus ilga vēsture, bet iepazīstot šo pilsētu, tā nebūt nešķiet. Tā ir celta uz daudzām salām un izceļas ar skaistām ainavām. Par to tā īsti varēju pārliecināties izbraucot ar kuterīti pa Sanktpēterburgas kanāliem. Tā ir brīnišķīga iespēja apskatīt pilsētu no cita skatu punkta un ne velti pilsētu dēvē par Ziemeļu Venēciju, jo tāpat kā Venēcijā, ēkas ir sarindojušās ap kanāliem. Iesaku ikvienam izmantot šos ūdens taksometra pakalpojumus, lai aplūkotu daudzos tiltus un arhitektūru, kuru jūs nekad neieraudzītu, braucot pa pilsētu transportā vai dodoties kājām. Ekskursija maksā vidēji no 6-8 Ls, cenā ir iekļauti arī gida pakalpojumi, mums arī pavecās ar gidi, kas mūs ne tikai iepazīstināja ar braucienā redzamo, bet izstāstīja interesantus atgadījumus, par cilvēkiem, kas šais namos, pilīs un muižās ir dzīvojuši, dažādas leģendas un tas bija patiesi aizraujoši. Nekad sev nepiedotu, ja būtu šo izdevību palaidusi garām. Tāpat neaizmirstamus iespaidus atstāja tiltu pacelšana naktī. Tas bija fantastiski, kā tik milzīgi tilti, tā lēnām un vienkārši paceļas. Tilti tiek pacelti pakāpeniski, ja nemaldos, ar 15 minūšu intervālu. Kaut gan noskatījāmies tikai pirmo trīs tiltu pacelšanu, citādi krastmalā būtu jāpavada visa nakts, bet skats tiešām ir baudāms. Savu pirmo ceļojuma dienu sākām ar Katrīnas pils Carskoje selo apskati. Pils pārsteidza ar savu greznību, dienas beigās no tā spožuma acis sāka sāpēt, laikam jau arī karstā laika iespaidā, tas ir neaprakstāmi, kādā greznībā dzīvoja imperatori. Arī dzintara istaba bija pārsteigums. Orģinālā dzintara istaba otrā pasaules kara laikā tika aizvesta uz Vāciju un tās atrašanās vietu joprojām nav izdevies noskaidrot, bet esošā ir restaurēta pēc fotogrāfijām. Apbrīnojami, cik milzīgs darbs ticis ieguldīts, lai no gabaliņiem saliktu šo milzīgo istabu. Jebkura telpa pilī ir viena vienīga greznība. Skaistie parki un dārzi pārsteidza ar dažādu puķu, celiņu, statuju un paviljonu daudzveidību. Pilsētā noteikti ir jāapmeklē Ermitāža, kur Ziemas pils greznajās zālēs ir izvietotas vairāk kā 3000 ekspozīcijas, gan mākslas šedevri, gan citi eksponāti.Pavadījām tur tikai dažas stundas, bet ja gribētu tuvāk iepazīties ar skaistajiem mākslas darbiem, zeltlietām, imperatoru tērpiem un citiem mākslas priekšmetiem, vajadzētu laikam veselu nedēļu.Pēdējo ekskursiju dienu pavadījām Pēterkofā - strūklaku karaļvalstī. Kad pirmajā mirklī ieraudzīju šo vietu, likās kā šī ir tā vieta,kur gribētos palikt un nebraukt projām. Tās skaistums patiesi apbūra.Pati pils visā savā greznībā atrodas pakalnā un no pils paveras pasakains skats uz lielo kaskādi, kas ved līdz Somu līcim. Lielo kaskādi veido 37 apzeltītas bronzas skulptūras, 64 strūklakas un 142 ūdesnstrūklas. Tas ir vārdiem neaprakstāms skaistums. Esot tur pārņem dīvainas izjūtas, tā vien gribas ieģērbties kādā no tiem greznajiem tērpiem un iztaigāt pili un burvīgo parku. Mums pat izdevās parkā ieraudzīt vairākas vāveres, kas nebūt nebaidījās no mums, bet mierīgi, savā nodabā lēkāja ap kokiem un jutās šiem parkiem piederīgas. Pilsētā ir daudz skaistu vietu, bez minētajām, kas ir ievērības cienīgas, lai tās aplūkotu, kā Pētera-Pāvila cietoksnis ar savu skumjo vēsturi, slavenais kreiseris Aurora,kas ar savu lielgabala šāvienu deva signālu Ziemas pils ieņemšanai, Sv. Izaka laukums ar grandiozo katedrāli, kuras zeltītas kupols ir redzams gandrīz vai no jebkuras pilsētas vietas un kas ir viena no lielākajām baznīcām pasaulē. Sv.Izaka katedrāli rotā 112 kolonnas un katra no apskšējām kolonnām sver 114 tonnas. No tās ir iespējams aplūkot arī visu pilsētu .Vasaras pils ar savu skaisto dārzu, skaistā baznīca uz izlietajām asinīm, kas pazīstama ar nosaukumu- Kristus augšāmcelšanās baznīca. Baznīca tika uzcelta vietā, kur tika nogalināts imperators Aleksandrs II.Skaistie tilti ar daudzajām dekoratīvajām skulptūrām un mākslinieciski veidotajiem margu dekoriem. Esot tur izmantojām arī iespēju, lai pabraukātu ar metro, kas ir samērā ērts transporta līdzeklis, lai ātri pārvietotos no viena pilsētas gala uz otru. Ievēroju, ka arī jaunās ēkas-milzīgie nami, kas tiek celti ir tīri glīti.Protams, ja kāds vēlas braukt pa pilsētu savā transporta līdzeklī, nāksies samierināties, ka ar ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu bieži ir galīgi garām. Daudziem braucējiem noteikumi nav rakstīti, arī pie mums tā notiek, bet ne tik rupjā veidā, tādu braukšanas stilu pie mums neredzēsi. Varat noteikti apmeklēt arī vaska figūru muzeju, kurā varēsiet iepazīties ar pilsētas ievērojamākajām personām un ne tikai. Starp šīm pesonām, greznajos tērpos, varat ieraudzīt arī cilvēku, kas labo instalāciju un telpas uzragu. Divas reizes apgāju šīm figūrām apkārt, nesaprasdama, vai tās tiešām ir figūras vai dzīvi cilvēki, tā vien gribējās iekniebt, lai pārliecinātos. Ar ceļojumu biju pat ļoti apmierināta un iespaidi ir palikuši tikai tie labākie. Protams ceļš līdz Sanktpēterurgai nav tas labākais, aizaugušie laiki, bet tas jau ir cits stāsts. Arī cenas tur ir tieši tādas kā pie mums, ir atsevišķas lietas, kas ir dārgākas un ir lietas, kas ir uz pusi lētākas.Bijām papusdienot arī jaukā kafeinīcā Laima, kuras nosaukums bija latviešu burtiem rakstīts, iesaku, var labi un par normālu cenu paēst.Iesaku aizbraukt - nenožēlosiet!!!