Ja kāds pats plāno ceļojumu uz Taizemi, varbūt kaut kas noder... :)

Tā kā pilnu ceļojuma aprakstu ar visiem iespaidiem laika trūkuma dēļ var neizdoties uzrakstīt, padalīšos ar, manuprāt, noderīgu informāciju, kas tika atrasta ceļojuma plānošanas procesā un varētu noderēt tiem, kas plāno doties uz Taizemi uz savu galvu.

Braucām divatā. Mūsu maršruts bija sekojošs: Rīga – Londona – Mumbaja – Bangkoka – Čang Rai – Bangkoka – Siem Reap (Kambodža) – Kuala Lumpura (Malaizija) – Krabi – Puketa – Bangkoka – Mumbaja – Londona – Rīga. Laiks: 14.novembris – 6.decembris.

Ceļojumu sākām plānot augustā. Tā kā datumi, kad varējām lidot bija ļoti konkrēti un nebija bīdāmi, ātri vien atmetām ar roku lidojumam no Rīgas – lētākie reisi uz Bangkoku un atpakaļ bija no 600+ LVL vienam. Rokoties internetā www.mobissimo.com atradu biļetes no Londonas pa 317 LVL. Uz Londonu lidojām ar Ryanair rīta reisu. Transfērs no Stanstedas uz Hītrovu ar National Express autobusu. Un vakarā jau sēdējām Jet Airwais lidmašīnā.

Ja Taizemē iebrauc uz laiku, kas nepārsniedz 15 dienas – vīzu var dabūt uz vietas lidostā vai arī atsevišķos robežpunktos. Mūsu gadījumā, ielidojot viss noritēja gludi – jāaizpilda anketa, jāpievieno 4 x 6 cm fotogrāfija un nebija pat jāmaksā, jo laiku pa laikam ir periodi, kad ‘visa on arrival’ ir pa velti (šobrīd līdz pat 2010.g.4.martam). Savukārt iebraucot ar vilcienu no Malaizijas (Kuala Lumpur – Hat Yai), uz robežas mūs izsēdināja no vilciena un paziņoja, ka ‘visa on arrival’ tur nevarot dabūt. Taču cilvēki tur ir atsaucīgi – saorganizēja taksi, kas pa ~ 10 LVL aizveda mūs uz citu robežpunktu (apm. 1 h brauciena attālumā), kur vīzu varēja dabūt. Info par vīzām, robežpunktiem u.c. var atrast Taizemes Ārlietu ministrijas mājas lapā - http://www.mfa.go.th/web/12.php info par vilcienu satiksmi, cenām un padomiem kā nokļūt dažādos galamērķos var atrast šeit: http://www.seat61.com/Thailand.htm Bangkoka. Par Bangkoku aprakstu jau ir pietiekami daudz, tā ka diez vai kaut ko jaunu uzrakstīšu. Vienu dienu veltījām tempļu apskatei, vienu dienu paņēmām ekskursiju uz Damnoen Sudak peldošo tirgu (šeit atradām piedāvājumu pa 600 batiem http://www.asiaworldtravel.net/sightseeing/bangkok/floating_market.html ) (apskatīt bija interesanti – ļoti patika par spīti tūristu bariem, taču pirkt tur neko nav vērts, jo viss ir daudz dārgāk kā citur). Vakarā izbraucām Loy Nava vakariņu kruīzā ( http://www.loynava.com ). Pēdējo nakti atļāvāmies palikt Marriott resort and spa (http://www.marriott.com/hotels/travel/bkkth-bangkok-marriott-resort-and-spa/). Cena ~ 70 LVL 2-vietīgs numuriņš bez brokastīm. Nu 5 zvaigznes ir 5 zvaigznes, un ja ir iespēja atļauties, tad noteikti ir to vērts! Neko sliktu nevaru pateikt. Numuriņš ar 2 milzīgām gultām bija vienkārši super! Apzaļumota teritorija upes krastā ar baseiniem, džakuzi, restorāniem utt. Šeit es noteikti gribētu atgriezties vēl un vēl. http://www.majorcineplex.com/paragoncineplex/ Bijām uz kino Siam Paragon iepirkšanās centrā. Gribējās iemēģināt Nokia ultra screens zāles ērtības – krēsli pa 2 kopā, izlaižami gandrīz pilnīgi horizontāli... spilventiņš, sedziņa... Patika! Jārēķinās gan, ka tāds prieks vienam maksā ap 10 LVL. Kā jau vienā no iepriekšējiem rakstiem autors minēja – AirAsia ir ļoti labs pārvietošanās līdzeklis ar daudz sakarīgāku attieksmi un ērtībām kā Ryanair (nu kaut vai sēdekļi ir atlaižami). Šoreiz izmantojām AirAsia tikai vietējiem pārlidojumiem. Lūk biļešu cenas (pirkām bez atlaidēm / akcijām, bet ja laicīgāk plāno tad domājams var dabūt vēl lētāk) - Bangkoka – Čang Rai – Bangkoka = 60 LVL uz 2 ar vienu 15 kg nododamo bagāžu katrā virzienā; Siem Reap – Kuala Lumpur = 24 LVL uz 2 ar vienu 15 kg nododamo bagāžu; Puketa – Bangkoka = 40 LVL uz 2 ar divām 15 kg nododamajām bagāžām. Jāatzīmē, ka rokas bagāžas atļautais svars ir 7 kg un tikai 1 vienība. Taču ne reizi neviens rokas bagāžu nesvēra un laida cauri arī ar 2 vienībām. No Bangkokas uz Siem Reap (Kambodža) var vai nu lidot vai braukt ar vilcienu. Lidojums izmaksā dārgi (no 100+ LVL vienam). Izvēlējāmies braukt ar vilcienu pa lēto = 116 bati jeb nepilni 2 LVL uz diviem. Vilciens atiet no Hualamphong stacijas 5:55 un aptuveni 6 stundās aizved uz Aranyaprathet staciju, kas ir netālu no Kambodžas robežas. Vilciens ir visparastākais (3.klase) un brauciens ir diezgan mokošs – vienreiz var, bet otrreiz laikam neatkārtotu. No stacijas līdz robežai var tikt ar Tuk Tuk, kas izmaksā aptuveni 1 LVL. Arī nīkšana uz robežas 2 h garumā nav no tiem patīkamākajiem pasākumiem. Kad beidzot tiekam Kambodžā, nedomājot izvēlamies dārgāko, bet ātrāko variantu, kā tikt līdz Siem Reap – taksi pa 38 USD Taču šo ne pārāk patīkamo posmu simtiem reižu atsvēra pārējie Kambodžas iespaidi. Secinājums - daudz ērtāks variants (un cenas ziņā līdzvērtīgs), kā nokļūt Siem Reap ir lidot no Malaizijas (Kuala Lumpur) ar Air Asia. No Bangkokas var lidot uz Kambodžas galvaspilsētu – Pnompeņu. Visu nosaka plānošana. Čang Rai – pilsēta Taizemes ziemeļos. Bijām tur 3 naktis/2 dienas. Nakšņojām Naga Hill Resort (Mēs ņēmām Medium bungalo, kas uz 3 naktīm izmaksāja 57 LVL). www.nagahill.com Jau apskatot mājas lapu, aptuveni var stādīties priekšā to noskaņu, kas tur sagaida. Esot tur, pārņem tāds miers... Katrs bungalo ir rūpīgi paslēpts koku un krūmu aizsegā, lai radītu sajūtu, ka esi viens pats džungļu vidū... Uz lievenīša noklāti 2 matracīši ar spilventiņiem, iekārts šūpuļtīkls... Pats bungalo sastāv no 1 nelielas telpas, kur nav nekā lieka, bet tomēr ir gan skapis, gan seifs, gan gulta ar moskītu tīklu... Vannas istaba vien ir vesela stāsta vērta – tā neatrodas iekš bungalo, bet ir kā piebūve... jumts nav savienots ar sienām, bet ir kā viegla pārsedze... vienā stūrī ir sabērti akmentiņi un iestādīti bambusveidīgi kociņi... bieži viesi ir gekoni, kuri pie lampas mēģina nomedīt kādu kukaini... un kur tad vēl naksnīga pelde baseinā, vērojot zvaigžņotās debesis...Nu vienvārdsakot - baigā romantika... nav nekāds baigais šiks, bet tāds eco / green living koncepts... Daudz noderīgas informācijas atradu www.tripadvisor.com . Viens no visnoderīgākajiem atradumiem bija gids Jermsak Laowiriyatanachai. Diemžēl viņš pats jau bija aizņemts, bet tik un tā saplānoja mums 2 dienu ekskursijas un nodrošināja citu uzticamu gidu. Pirmajā dienā mums bija ekskursija, kurā apskatījām vietējo kalnu ciematiņu iedzīvotāju ikdienas dzīvi, kā arī devāmies diezgan ekstrēmā izjādē ar ziloni (~ 2 h). Pēc šīs izjādes sapratu, ka zilonīši ir vienkārši fantastiski dzīvnieki. Mūsu gids mūs aizveda arī uz kādu neplānotu templi, kas ierīkots klintī alā. Sākumā pat nepamanījām, ka vienā alas malā sēž mūks... pēc brīža atnāca 3 viņa mācekļi, nometās ceļos un varēja nojaust, ka mūks viņus apmāca kādās dzīves gudrībās... protams, nesapratām ne vārda, bet gaišums, mīlestība un labestība, kas no šī mūka izstaroja – bija patiess brīnums... viņš piedāvāja arī mums dot savu svētību, ko, protams, laipni pieņēmām... Tikai vēlāk sapratu, cik liels ir kontrasts starp vietām, ko apmeklē tūristu masas, un vietām, kur ieklīst tikai retais. Tās sajūtas ir neaprakstāmas... Arī Čang Rai tirgus bija vēl viens pierādījums, kas liecināja par labu tādu vietu apmeklēšanai, kuras atrodas nostāk no tūristu iemītās taciņas. Piemēram Mangustīni tur bija tieši 10 reizes lētāki kā Damnoen Sudak peldošajā tirgū. 2 nelielus iepakojumus ar čili pipariņiem nopirkām pa 15 santīmiem. Protams, ļoti noderīgs bija mūsu gids, kurš noskaidroja cenas un visu sarunāja. Otrajā dienā braucām apskatīt tējas plantācijas, Zelta trijstūri un Balto templi jeb Wat Rong Khun (bildes izsaka vairāk kā vārdi...). No rīta mūsu viesnīcas menedžeris ieteica aizbraukt arī uz Melno māju (Baan Dam), kas esot kā pretstats Baltajam templim. Bez problēmām gids iekļāva arī šo objektu mūsu ekskursijā. Vienas dienas ekskursija mums vidēji uz abiem izmaksāja 50 LVL un tajā bija iekļauts viss – gan gida pakalpojumi, gan transports / šoferis, gan izjāde ar ziloņiem. Arī ūdens un augļi. Otrās dienas vakarā uzaicinājām mūsu gidu vakariņās un palūdzām, lai viņš mūs aizved uz kādu labu vietējo ēstuvīti... Manuprāt, tā ir laba koncepcija, jo bez šaubām – vietējie viennozīmīgi zina, kur ir labākās ēstuves. 1,5 kg mix size garneles (pēc mūsu izmēriem – lielas tīģergarneles) sagatavotas 3 dažādos veidos + rīsi un dzērieni izmaksāja ap 8 LVL. Krabi. Palikām J Hotel http://www.jhotelaonang.com Ļoti patika šī viesnīciņa! 850 bati (~13 LVL) 2-vietīgs numuriņš par nakti. Viesnīcā piedāvā arī ekskursijas par labām cenām. Ekskursija uz Phi Phi salām, t.sk., Bamboo salu un Maya Bay, maksāja 1200 batus (~ 18.50 LVL), 4 Islands tour – 800 batus (12 LVL). Ekskursiju maršrutus var apskatīt norādītajā mājas lapā pie „Tours”. No Krabi uz Puketu braucām ar ātrlaivu un bijām galā jau ~ pēc 1,5 h. Mūsu viesnīcā nopirkām šo pakalpojumu pa 900 batiem (~14 LVL) katram. Cenā ir iekļauts transfērs no ostas uz viesnīcu (mūsu gadījumā vēl ~ 1 h brauciens). Puketā nakšņojām Boomerang village http://www.phuketboomerang.com Ir 2 opcijas – nakšņot vai nu Cottages (Double room – 43 EUR, iekļautas brokastis) vai Bungalows (Double room – 20 EUR). Izvēlējāmies lētāko variantu, tāpēc brokastis papildus izmaksāja 2-3 LVL (precīzi vairs neatceros) – izvēle bija liela un viss bija ļoti garšīgi. Vēl jāņem vērā, ka Bungalows atrodas ~ 5-10 min gājiena attālumā no Cottages, taču tuvāk jūrai. Viesnīciņai ir ļoti skaisti iekopta teritorija ar burvīgu baseiniņu... Puketa man kopumā no visām apmeklētajām vietām patika vismazāk... pludmales bija tūristu pārbāztas, karstas nakts dzīves baudīšana bāros mūs arī ne īpaši interesēja, tāpēc ļoti priecājāmies par viesnīcas izvēli, kas bija kā maza zaļa oāzīte, kur paslēpties no apkārtējās burzmas un baudīt mieru un romantiku. No ekskursijām paņēmām Bonda salu (pēcpusdienas braucienu) un Phuket Fantasea show. Kopumā gribu teikt, ka Taizeme ir valsts, kur pašam ceļot ir ļoti vienkārši. Ļoti daudz informācijas ir pieejama internetā. Daudz padomus un ceļotāju pieredzi atradu www.tripadvisor.com . Noderēja Lonely Planet. Cilvēki Taizemē ir ļoti laipni, izpalīdzīgi un atsaucīgi. Brīžiem varbūt pat gribējās ko skarbāku, tāpēc, ja plānotu braucienu ar šīs dienas pieredzi, iekļautu arī Mjanmu un/vai Laosu, Kambodžas pludmales. Kārdina arī Bali, kur pa lēto var nokļūt no Kuala Lumpuras ar to pašu AirAsia... P.s. Kopējās izmaksas uz 3 nedēļām, neiekļaujot ēšanu, iepirkšanos un masāžas izmaksāja nedaudz zem 1000 LVL vienam.