Taizeme un Malaizija, maza budžeta ceļojums

  • 5 min lasīšanai
  • 55 foto

Šis raksts drīzāk noderēs tiem uzņēmīgajiem, kas vīlušies tūroperatoru dārgajos pakalpojumos, un ir gatavi ceļojuma plānošanai veltīt ļoti daudz sava laika, būtiski ietaupot savus naudas līdzekļus.

Rakstīšu par savām kļūdām un atklājumiem. Ja kāds šī raksta iespaidā realizēs savu ceļojumu, tas būs mans augstākais gandarījums.

Tūroperatoru rīkotie ceļojumi vismaz man asociējas ar lopu dzīšanu no aploka uz aploku (tu esi daļa no liela bara, ko dzen pa iepriekš nospraustu maršrutu. Tev jāvelta daudz vērtīgā laika pilnīgi garlaicīgos objektos, kad ļoti interesantiem objektiem atliek vien dažas minūtes. Tāpēc jau sen cenšos savu brīvo laiku plānot pats. Bet es nenoniecinu tūroperatoru darbu, jo viņi realizē sapņus arī tiem cilvēkiem, kas dod priekšroku piemaksāt, un neraizēties par ceļojuma plānošanas niansēm.

Šobrīd lētāko iespēju nokļūt Āzijas tropos piedāvā Ryanair Āzijas māsīca Airasia, kas 2009. gadā atklāja reisu London Stansted - Kuala Lumpur. Vienu brīdi bija pat akcija vienam cilvēkam turp-atpakaļ ceļam 266 GBP, bet arī tagad ik pa brīdim www.airasia.com parādās labas akcijas. Sekojiet līdzi - drīzi būs jauna akcija!

Airasia lidmašīnas nav ļoti ērtas - bet tas arī bija sagaidāms par šo cenu. Turpceļā man pagadījās sēdeklis, kas bija praktiski izjucis. Gribi braukt ar komfortu, maksā pāris reizes vairāk. Iesaku daudz gulēt, kā arī ņemt līdzi daudz lasāmvielas, krustvārdu mīklas u.tml., jo 14 stundas vienā sēdeklī ir grūti nosēdēt, blenžot vienā punktā. Mums vēl sanāca neparedzēta nakšņošana Stansted lidostā, jo reiss kavējās šausmīgu kupenu dēļ, kas Anglijā sen nebija piedzīvotas (kādi 2 cm sniega toč' bija). Uz Londonu skriet, lai lietderīgi izmantotu lieko laiku, mums neieteica, jo uz visām maģistrālēm šausmīgas avārijas un korķi (viņi laikam nezina, kas ir ziemas riepas).

Ar trīsām sirdī pēc 5. rītā beidzot sagaidījām Airsaia milzenīti, kas lempīgi pieparkojās pa divām parasto Ryanair lidmašīnu paredzētajām vietām. Ceļojums var sākties!

Pēc mokpilna pārbrauciena beidzot kāpjam uz trapa Kuala Lumpr LCCT lidostā, un pretī iesitas mitrs un +30 grādi silts gaiss. Ar Malaiziju ir bezvīzu režims, tāpēc liekās formalitātes atkrīt. Mums ir ieplānots mājās atgriezties no šīs pašas lidostas, tāpēc uzskatām par lietderīgu visas siltās drēbes atstāt vienā čemodānā kaut kur lidostā. Izdevīgākais varinats (10 reizes lētāk, kā lidostas bagāžas glabātuvē) ir atstāt čemodānu Tune hotel (www.tunehotels.com) recepcijā. Šī viesnīca ir saredzama, izjot no termināļa (pa kreisi). Mums tur bija paredzēts pārlaist pirmo nakti, bet sanāca vien ieskriet dušā un nodot savu čemodānu.

No rīta seko lidojums ar to pašu aviokompāniju uz Malaizijas kūrorta salu Langkawi. Te pavadām 3 naktis. Ūdens nav tik dzidrs, kā es cerēju, bet ļoti silts. Labākā viesnīca, kurā nakšņojām, bija Berjaya, kas piedāvā būdeles uz pāļiem virs ūdens, vai arī diezgan dziļi mūžamežā (uz visām būdiņām bezmaksas transports, visas ekstras - kondicionieris, ledusskapis, tv u.t.t. iekļautas). Pērkot numuriņu šajā viesnīcā, pienākas bezmaksas ceļojums pa džungļiem, par kuru iepriekš tūrfirmas kantorim samaksājām ap 30Ls. No šīs viesnīcas nav tālu arī līdz gaisa vagoniņam, kas ved augšā kalnā uz platformu, kas ierīkota tieši virs mūžameža. Jungle tracking tur augšā sanāk par velti, jo ierīkotas betonētas takas pa džungļiem. Ļoti iespējams, ka jūsu viesnīcas būdiņu mežā apciemos kāds pērtiķis. Pilnīgi noteikti pie ieejas gaismekļa savu upuri gaidīs kāds gekons. Paņemiet numuriņā atstāto lukturīti, un izejiet naktī pastaigāties, lai satiktu lidvāveres un lemūrus, kas lidinās virs jūsu būdiņas.

Par pārējām lietām, ko darīt Langkawi, laikam nav jāstāsta, bet pamēģiniet svaiga kokosriekta sulu un Shrimp Tempura. Mēs ar taksi aizbraucām arī uz izslavēto Datai beach salas otrajā pusē, bet tas nebija iztērētās naudas vērts. Ja tu neesi dārgo viesnīcu viesis, tad uz pludmalēm nemaz netiksi. Publiskā pludmale maza un neinteresanta.

Vēl Langkawi piedāvā daudz citu izklaižu, kurām neatlika laika. Piemēram, krokodilu fermas apmeklējums varētu būt interesants.

24. decembrī no Langkawi pārceļojām ar Tigerline motorlaivu (www.tigerlinetravel.com) uz Taizemes salu Koh Lipe. Bet ērtāk (un atrāk) tomēr būtu bijis ceļot ar prāmi no Telaga piestātnes, kas ir netālu no tās pašas Berjaya viesnīcas. Mums nācās ceļot ar Tigerlinetravel, lai dabūtu Taizemes vīzas, jo šī kompānija vienīgā uzsāka biļešu iepriekšpārdošanu 4 mēnešus iepriekš (ieceļošanas biļete bija vajadzīga Taizemes vīzas noformēšanai). Vīzu iesaku formēt Oslo vēstniecībā, bet vislabāk visu ceļojumu tomēr plānot no otra gala - no Kuala Lumpur ieceļot kādā Taizemes lidostā, kur vīzu noformēt bez maksas var uz vietas.

Koh Lipe ir Andamanu jūras pērle - beidzot redzu kristāldzidru ūdeni, kur snorkelēt, un apbrīnot krāsainos koraļļus un zivis. Smiltis ir gandrīz baltas, jo pārsvarā sastāv no saberztiem koraļļiem. Te vajadzētu ieplānot palikt vairākas naktis, jo salai ir savs šarms. Te ir izveidojusies sava komūna - cilvēki (daudz eiropiešu), kas te iestrēguši uz ilgu laiku. Daudzi piepelnās, strādājot veikaliņos un tūrfirmu kantoros, un nesteidzīgi pavada savu laiku. No viesnīcām varu ieteikt Bundhaya resort. No Koh Lipe ar to pašu Tigerline prāmi tālāk nokļūstam Phi Phi salā (7 stundu pārbrauciens), bet der izpētīt tās mazās salas, kurās prāmis pa ceļam piestāj. Dažas šķita vēl noslēpumainākas un nošķirtākas no civilizācijas par Koh Lipe.

Phi Phi salā pavadām 2 naktis. Uz šīs salas ir vērts pavadīt tikai vakarus, jo izklaides iespējas lielo cilvēku masu dēļ te ir plašu plašās. Pa dienu iesaku apceļot mazās kaimiņu salas ar kādu regulāri kursējošo kuģīti, vai arī noalgot kādu sea gipsy ar visu laiveli. Salas un pludmales ir lieliskas - kā nekā te tika filmēta The Beach. Ar viesnīcu uz Phi Phi nepaveicās, tāpēc to neraklamēšu. Bet pat top season laikā (26.decembris - 5. gadadiena kopš cunami) mums nesagādāja grūtības atrast istabiņu ar sea view par saprātīgu cenu. Tātad te viesnīcu iepriekš var pat nerezervēt, bet apstaigāt, un novērtēt piedāvātās iespējas - naktsmāju ir daudz, un tās ir koncentrētas mazā teritorijā.

No Phi Phi nav liela māka aizceļot uz tūristu iecienīto Puketu. Braucienu var gan rezervēt savlaicīgi internetā, vai pāris dienas iepriekš pērkot uz vietas. Vismaz pirmo nakti iesaku pavadīt iepriekš rezervētā viesnīcā, jo no ostas uz viesnīcu par ļoti labu cenu jūs aizvedīs tā pati prāmju kompānija. Karon Beach nav tālu no ostas - pirmajai naktij der pameklēt viesnīcu šajā rajonā. Tālāk pēc pašu ieskatiem - ja ir vēlme būt tālu no civilizācijas, var meklēt nomaļas pludmales (lētākas viesnīcas). Bet, ja gribās iepirkties un izklaidēties vakaros ārpus viesnīcas, vajadzētu palikt Karon vai Patong beach tuvumā.

No Puketas lidostas lidojām atpakaļ uz Kuala Lumpur, kur iepriekš atstāto čemodānu papildinājām ar sapirktajām mantām un suvenīriem. Tagad tas bija 15 kg smags - limits Airasia in Ryanair bagāžai.

Vienu dienu pavadījām arī Kuala Lumpur apskatei, un vakarā pie Petronas torņiem sagaidījām Jauno gadu. Autobuss, kas tūristus izvadā pa pilsētas apskates objektiem, tomēr nav labs. Nav kondicioniera, kā arī tas pārsvarā stāv korķos, nevis kursē pa savu maršrutu. Ieteiktu izmēģināt citus pārvietošanās līdzekļus. Ja apnīk Chinatown, augstcelnes un šopings, pilsēta piedāvā atpūtu parkos un lielā putnu dārzā. Ja ir vairāk laika, var uzbraukt augšā torņos, vai aizceļot uz tuvējiem džungļiem.

Maršruta variācijas ir visdažādākās. Galvenais ir nokļūtu TUR, un tad jau katrs var rīkoties pēc sava prāta.

Viesnīcu rezervēšanai var ieteikt www.agoda.com un www.expedia.co.uk Sekojām līdzi akcijām mūsu pašu vietējā www.celakaja.lv tāpēc uz viesnīcām ietaupījām ap 200Ls, kopā par 3*-4* viesnīcām samaksājot vien kādi 150Ls.

Aviobiļetēm (19.dec-02.jan) vienam cilvēkam maršrutā Rīga-Stansted-Kuala Lumpur-Langkawi, Phuket-Kuala Lumpur- Stansted-Rīga iztērējām 500Ls, bet varēja 30-40% lētāk, ja varētu atļauties ceļojumu citos datumos.

Lai veicās!



Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais