Horvātija-Slovēnija

Vispirms garš, un, godīgi sakot, garlaicīgs brauciens caur Lietuvu, Poliju, Čehiju. Austrijā jau paliek interesanti, parādās pirmie kalni. Tālāk caur Slovēniju nonākam Zagrebā. Pilsēta tīri jauka, bet prasās pēc uzpošanās. Un tie "grafiti" visās vietās! Bet tad sākas pats labākais - Plitvices parks ar fantastiskiem ūdenskritumiem! Svaigs, smaržīgs gaiss, putnu dziesmas, ūdens čalas, pasakainas krāsas! To grūti izstāstīt. Pēc Plitvices Krkas parka skaistums vairs nepārsteidz. Toties pelde ūdenskrituma tuvumā ir ko vērts!.Apskatījām arī Zadaru, seno Dalmācijas galvaspilsētu, ielas izliktas ar marmorizēta kaļkakmens plāksnēm, senas baznīcas utt. Pagas sala ar saviem kontrastiem- dienvidu galā gandrīz vai pustuksneša ainava, ziemeļu pusē Pagas pilsētiņā aug palmas. Adrijas ūdens pie salas baigi sāļš, toties redzējām jūras ežus. Tādi adataini kastaņi. Nākšņojam pie Bledas ezera. Ļoti romantiska vieta. Un restorānā kas par porcijām. Gaļas plate diviem ir tāda, ka ar to pilnīgi pietiktu četriem un visi būtu labi paēduši. Pēc gājiena apkārt ezeram, peldes un kāpiena uz cietoksni ar to tomēr tiekam galā. Nākošajā dienā apskatījām Postojno stalaktītu alas. Krāsainas un milzīgas, bet pazemes salamandras, lai arī unikālas, nez kāpēc, īpaši nepārsteidz. Tālāk ceļš ved uz netālo Predjamskas alu pili- slovēņu Robina Huda- Erazma Luegera mājvietu. Iespaidīgi. Tad dodamies pastaigā pa jūlija Alpiem. Laiks mūs lutina, virsotnes labi redzamas, lai dienas sākumā tinās biezā miglā. Nobeigumā pelde Bohinjas ezerā un sākas garais mājupceļš. Ieteikumi- ņet līdzi ērtus apavus, labu pretiedeguma krēmu. Horvātijā un Slovēnijā cenas apmēram tādas pat kā Rīgā, bet jāiepērkas labāk tālāk no tūrismas objektiem, kur cenas freizēm fantastiskas. (Krkā minerālūdens pudele ~2,5 Ls)