Tampere. Somija. Couchsurfing.org

Beidzot esmu izbaudījusi ko tiešām nenovērtējami lielisku! Man bija tik (atļaušos lietot) krutas 3 dienas!!! Bet par visu pēc kārtas… ;)

Biļetes uz Somiju, Tamperi tika nopirktas patiesībā samērā nesen. Ryanair bija lielā akcija, kurā par 0,02 Ls nopirkām biļetes turp-atpakaļ ar nodokļiem.

Ir pienākusi beidzot sesdiena un ir 12. decembris. Diena, kad vakarā dodos uz Tamperi. Mazliet satraukusies, vai viss būs kārtībā, jo esmu palikusi bez kontaktiem. Ir tikai sarunāts, ka Linda ar savu draugu (kursabiedrene) un ar sarunāto Couchsurfing puisi, pie kura paliksim viesošanās dienā, mani sagaidīs lisostā. Un tas viss.

Man elpa aizsitās, kad lidmašīnai laižoties Tamperes lidostā gar logu leca dzirksteles. Izrādās tās nav dzirksteles, bet gan SNIEGS!!! Mana mazā bērna prieks nespēja noturēties un tā kā biju jau sakontaktējusies ar blakussēdošo somu, es bez maz šim iespiedzu sejā šo sajūsmu. Izskatījās gan, ka šis priecājās par mani, bet ne par sniegu. Tas šķita viņam tik ikdienišķi parasti…

Lidostā mani visi sagaidītāji arī bija laikā. Sekoja apkampieni un iepazīšanās ar Santeri. Izbrīnīja- viņš uzreiz bija tik atvērts cilvēks! Sekoja joki un pirmie lielie smiekli! Pirmajās minūtēs šis jau jokojot iekāpa mašīnā un centās aizšmaukt bez mums, bet protams, tas viss liels joks, jo šim humors ir kā gaiss…:) Jau esot mašīnā pirmajās minūtēs nolemjam, ka es te palikšu ilgāk un ka man būs tikai jāmazgā trauki un jātīra māja…vēlāk šis te man arī atspēlējās…:D Arī joks, jo mājās aizbraucu laikā.

Pirmais vakars. Pavadījām mājās daudz smejoties! Dzērām kartsvīnu, mācījāmies latviešu valodu, somu un ko tik vēl ne! Bija tik nolāpīti labi! 12os Linda ar Viesturu aizgāja gulēt, bet mēs abi līdz 3jiem naktī runājāmies un daudz smējāmies…eh, tik labi!

Otrā diena. Santeri mūs aizveda uz augstāko skatpunkta vietu Tamperē no kuras var redzēt pilsētu. Burvīgs skats! Viss balts un tīrs un tik jauks! Papriecājāmies un devāmies tālāk…Es, protams, ar saviem stilīgajiem zābakiem visu laiku rāvu uz mutes…:) Santeri mūs aizveda uz observatorijas torni, kurā vispirms iedzērām tēju un nogaršojām vietējo labumu. Nekādīgi nevaru atcerēties, kas tas bija, bet es liku uz asociāciju (lai atcerētos, bet neatceros) uz vārdu monkey. Tātad kautkas bija līdzīgs :D Principā virtulis ar cukuru. Vēlāk uzkāpām arī tornī (obervatorijā), kurā pavērās skats uz tobrīd balti balto Tamperi.

Tamperi šajā vakarā man neizdevās apskatīt, bet viss vēl priekšā. Mani un manus draugus aizveda uz Ziemassvētku tirdziņu, bet ne jau tādu kādu jūs domājat! Tas bija telpās, kurās viss bija oldskūlīgā veidā. Kā braucot pie vecmāmiņas uz laukiem :) Krāsniņa, dēļu grīda, vecā nolupusī krāsa utt, bet viss sakrauts ar pašu somu darbiņiem- gleznas, adījumi, šuvumi, taisītas, zīmētas kartiņas, veco plašu bodīte, eglīšu mantiņas utt utt…Turpat var iegādāties uz plītiņas vārītu karstvīnu un ceptas bulciņas vai cepumiņus! Un turpat sēdēja arī salatētis ar ģitāru un dziedāja Ziemassvētku dziesmiņas somiski! Tik burvīgi!

Santeri iepazīstināja ar ikkatru tur un tāpēc vien bija tik tik jauki! Burvīgi un superīgi cilvēki!

Šajā vietā iepazināmies ar vienu viņa draudzeni, kura mūs ielūdza tovakar pie sevis. Mēģinu atcerēties vārdu, šķiet, Sanna…?! Protams, ielūgums tika pieņemts, tika izlemts gatavot kopā vakariņas un izbraucot caur veikalu un sapērkot visu lazanjai dodamies pie viņas. Viņa dzīvo mājā, kurā ir vēl 4 cilvēki. Visi ir tuvi, forši un ļoti labi draugi. Irē. Tika pagatavotas lieliskas vakariņas ar smiekliem, ģitāras spēli un sarunām. Diemžēl, Viesturam tovakar bija lidojums mājup, kas nozīmēja, ka mums viņš ir jāaizved uz lidostu. To arī darījām, bet varēja redzēt, ka tas tomēr ir grūti….Nebija tā plānots, bet dažkārt visādi mēsli notiek, no kuriem tu nekādīgi nevari atkratīties…viņam nākamajā dienā bija eksāmens, kuru kavēt nevarēja, bet kas jādara-tas jādara…Pēc lidostas devāmies vakariņas, kur bija izcepta pat paštaisīta maizīte. Bijām jau ļoti noguruši, tāpēc pēc vakariņām devāmies mājās, bet tur atkal…aizpļāpājāmies līdz vēlai naktij…:D

Trešā diena. Gulējām līdz pus12iem…noguruši un aizpļāpājušies visu nakti- protams, mēs to drīkstam darīt :D Šodien dodamies uz pilsētu. Juhuu :) Bet mans prieks pazūd, kad izlienam no mājām…ir tik auksti!!!-14,4 grādi…sals…brrr…tas bija drausmīgi…šeit šķiet ir daudz aukstāks, jo gaiss ir mitrs. Santeri smējās par mani- es redz gribēju sniegu, bet tagad atkal nav labi, jo šie (sniegs un aukstums) abi nākot tikai komplektā :D

Pilsētā beigās šķīrāmies- viņš devās pirkt ziemas zābakus, bet mēs pa meiteņu veikaliem :D Pirmais pārsteigums- nekur nav suvenīru veikalu, nekur nekā nav ar Tamperes simboliku, neviens neko par to nemaz nezin! Vienā no lieveikaliem atrodam ko līdzīgu suvenīriem, bet tie ir Stokmann cenu līmenī un nolemjam pameklēt suvenīru veikalu.

Vakarā uztaisījām latviešu vakariņas…mmm…tas bija tiešām lieliski! Vienīgais- es ēdu savā dzīvē dārgāko visas fileju! Somijas pārtikas veikalos vistas fileja maksā kg ap 14 Eiro.

Tamperei ir tāds īpašais rajons Pispala - uz kalna starp diviem milzīgiem ezeriem vēsturiski izveidojies koka māju dzīvojamais rajons. Noteikti ekskluzīvākā vieta šajā pilsētā. Tur atrodas arī Somijā vecākā funkcionējošā sauna – Rajaportin sauna, kas nozīmē Robežvārtu sauna. Iespaidīga vieta! Tur arī tiku aizvesta to visu kārtīgi pašai izbaudīt. Karsē ļoti patīkamā veidā un sniedz pirmatnējās saunošanās pieredzi.

Pēc saunas bija bārs…diemžēl mūs satrieca bēdīga ziņa tur…kāds Santeri labs draugs gājis bojā…iedzērām par viņu un devāmies mājās, kur atkal runājāmies līdz iemigām…

Ceturtā diena. Nākamajā dienā mūs atkal nepārsteidza milzīgais aukstums…Aizskrējām līdz pilsētai meklēt ko mājieniekiem aizvest…bet šokējāmies, ka diemžēl šajā pilsētā parastas pastkartes atrast ir tīrā mistika!!! Beigās jau kautko atradām, bet tā ir pirmā pilsēta manā ceļojumu karjerā, kurā neko nevar nopirkt- pat parastus "brelokus" vai niecīgos tizlos tūristu štruntiņus…:) Nju bet…neko darīt! Meklējām, meklējām un kautko jau izrakām, bet tomēr…iedomājos par LV- šeit gan pat Narvesenos pārdod pastkartes, citviet pat pildspalvas un ko tik vēl ne…:) Bet nu labi! Lai nu viņi paši par to domā! Nopirku Fazer šokolādes, konfektes, kuras Latvijas plauktus vēl nav sasniegušas un nu cienāju savus mīļos šeit :)

Kopsavilkums:

Brauciens bija burvīgs! Mūsu couchsurfing somu puisis smējās par manis salasītajiem Latvijas rakstiem, ka Tamperē nav ko darīt vairāk par divām dienām, jo ja es būtu vismaz nedēļu tur, viņam vēl daudz kas būtu padomā ko parādīt un izbaudīt. Un šķiet, taisnība jau vien viņam ir. Izbaudīt citu kultūru nevar ne divās, ne trīs dienās.

Pārsteidzoši- puisis latviešiem palūdza atvest krievu sinepes. Vēlāk sapratu kāpēc- viņējo ir drausmīgas!

Jebkuram esot Tamperē jāizbauda viņu sauna! Bet ne jau tā, kas ir katrā mājā. Nepaželojiet tos pāris eiro un aizejiet uz manis minēto saunu!

Lielākais pārsteigums:

Dodoties pie somiem vakariņās tev jautās, nevis kas tev negaršo, bet : "No kā tev ir alerģija?"

Viņiem, vismaz lielākajai daļai, ir no viskautkā alerģija. Nemaz patiesībā nebrīnos- pārtika patiesībā nav īsti normāli ēdama :)

Ja gribat kādu suvenīru, cīnieties, meklējiet līdz pēdējam Tamperē! Bet labāk nopērciet viņu nacionālos labumus. Pat labāk! Lidostā nekā, varētu teikt, vispār nav...Par Skavastas lidosta ir lielāka un daudz reiz labāka!

Lai arī jums lielisks brauciens uz Tamperi!