Ceļā
Austrālija man asociējās ar kaut ko nesasniedzamu un reizē vilinošu. Bet kad atradu Air Asia piedāvājumu un viss sāka īstenoties, nereālā sajūta neatkāpās. Joprojām šī zeme bija nereāla. Bet biļetes bija iegādātas un pienāca laiks ceļojuma plānošanai. Sešas dienas tas ir ļoti maz, bet priekšstats par šo zemi bija jāiegūst.
Un tā 17. novembra agrā rītā lidmašīnas Kuala Lumpura – Perth riteņi skar Austrālijas zemi. Jau lidmašīnai nosēžoties redzami dzelteni, pavasara beigām neraksturīgi plašumi ar koku zaļām salām. Ir seši rīta, spīd spoža saule, ap lidostu zaļo palmas ar īsiem, bet resniem stumbriem, visi atbraucēji pamazām izklīst, bet mums nav kur steigties jo mūsu auto nama veras tikai pusastoņos. Redzot, ka negrasāmies atstāt lidostas telpas, pienāk kundze austrāļu cepurē un jautā vai mums problēmas. Sakām nekādas, vienkārši mums vēl laiks. Kundze vēl mums patīkamu ceļojumu. Viņas pienākums ir palīdzēt iebraucējiem gadījumos ja viņiem ir kas neskaidrs. Back packer kemperu noma ir 10 km no lidostas. Tur mūs aizved indiešu sihtu taksists. Kā vēlāk redzam Pertā taksisti pārsvarā ir cittautieši no Āzijas zemēm. Nomā viss notiek ātri un operatīvi. Kamēr darbiniece formē dokumentus un līgumu, mēs ar pleiera palīdzību iepazīstamies ar auto aprīkojumu. Tā pēc nepilnas stundas jau braucam...Ļoti palīdz no mājām paņemtā navigācija ar Austrālijas karti. Jau plānojot ceļojumu sapratu, ka Austrālijā vislabāk ceļot ir ar busiņu kurš ir gan pārvietošanās līdzeklis, gan mājas. Kempingu vai karavānparku tīkls Austrālijā ir ļoti plašs un visaptverošs. Līdz pat iekāpšanai busiņā vēl nebija 100% skaidrība par ceļojuma maršrutu. Pēdējo punktu pielika austrāļu pāris, kurš beidz savu 2 nedēļu ceļojumu brīdī, kad mēs to sākām. Gribējās redzēt ziedošo savvaļas dabu un austrāļi izstāstīja, ka savā ceļojumā to redzējuši. Man bija izstrādāti divi virzieni: uz ziemeļiem ekvatora virzienā un uz dienvidiem Antarktīdas virzienā. Tā palikām pie otrā.
Navigatorā liekam Albany un dodamies dienvidu virzienā. Turp braucam pa automaģistrāli. Ceļš ir taisns, pa to pārvietojas ari lielie autovilcēji ar 2 un3 piekabēm. Atļautais ātrums ir 110 km/h un vilcēji arī ar tādu pārvietojas. Gar ceļa malām paveras samērā vienveidīga panorāma pārsvarā dzeltenā krāsā. Redzam pirmos ķengurus, bet tie ir ceļa malā guļoši saulrietā vai saullēktā nobrauktie. Saullēkts un saulriets ir laiks kad jābūt vis uzmanīgākam. Tā, nakti pavadījuši lidmašīnā, pirmā dienā nobraucam vairāk kā 400 km. Pirmais karavānu parks ir Beker kalns nieka 50 km no Albany. Ir pēc septiņiem vakarā, saule riet 19:30. Karavānu parki visi mūsu maršrutā bija labi iekārtoti – ar dušu virtuvi, veļas mazgātavu, 220 V elektrības pievienošanas iespējām. Auto komplektācijā ir viss nepieciešamais – gultas piederumi, gāzes plīts, izlietne, ūdens, trauki, galds utt veļas auklu, knaģus un sērkociņus ieskaitot. Otrā dienā sasniedzam Albany, tas tālāko punktu Emu ragu. Ūdens Klusā okeāna sastāvā esošās dienvidu jūrās ir pasakaini zils visdažādākajās tās nokrāsās un smiltis žilbinoši baltas. Lai ari vasara vēl nav sākusies, ūdens ir pietiekoši silts apmēram kā mums siltākajā vasaras laikā. Bet peldētāji praktiski nav. Acīmredzot austrāļi ir raduši pie siltāka, bet mums tas ir laikā un pat labāks kā Dienvidķīnas jūrā Malaizijā ar saviem +30. No Emu raga ari sākās mūsu 1000 km 4,5 dienu atpakaļceļš uz Pertu gar divu okeānu krastiem. Ko skatīt Albany apkārtnē ir daudz. Līči, pludmales, daba ir pasakaina un varena, visur gribas kādu laiku uzkavēties un pajūsmot. Tā nākamo divu dienu laikā esam pavirzījušies Pertas virzienā tikai par nieka 100 km.
Nākošā ievērojamākā vieta ir Augusta. Netālu no tās ir Liuvin rags. Šeit satiekas divi okeāni – Klusais un Indijas. Šeit mēs sagaidām kārtējo saulrietu un jūsmojam par dabas varenību. Vēl nozīmīga vieta ir „Tree top walk”630 m gara taka 40 m augstumā starp majestātiskiem dižkokiem. Kaut gan jāatzīst, ka Malaizijā Taman Nagara lietusmežu virvju taka bija iespaidīgāka un labāk iekļāvās pirmatnējā dabā. Pa ceļam ir iespējams apmeklēt ari vairākas iespaidīgas alas. Vienu – Jewel alu – kas atklāta tikai 1958. gadā, ari apskatījām. Ala ir ļoti plaša un tās apmeklējums ir atmiņā paliekošs. Tā kā mūsu ceļš vijās caur Margaritas upes ieleju ar tās neskaitāmiem vīnogu dārziem, visu ceļojumu baudījām vietējo vīnu. Pabraucām ari nedaudz pa sarkanajiem grants-māla ceļiem. Mūsu izvēlētie bija šauri, līkumaini un vislabāk piemēroti 4WD autiņiem.
Tuvojoties Pertai okeāna krasts kļūst apdzīvotāks, uz ceļiem redzams ari sabiedriskais transports, satiksme ir dzīvāka. Uzturēšanas vērta ir Frimentlas pilsētiņa. Tā ir dzīva, tūristu pilna ar daudziem veikaliņiem un kafejnīcām. Ir svētdienas priekšpusdiena, laiks karsts, pie debesīm nav neviena mākoņa un šādā jau vasaras tuvumu jaušamā laikā, cilvēki dodas pastaigā, velo izbraukumos utt. Bet mums jau šodien līdz 15:30 jānodod auto. Kaut ari līdz Pertai ir tikai 20 km, ilgi šās pilsētas šarmu baudīt nevaram. Mūs atkal sauc ceļš. Auto nodošana prasa tikai nieka 15- 20 minūtes. Sešās dienās esam nobraukuši 1550 km un nekādi nepatīkami pārsteigumi nav notikuši. Ari braukšana pa kreiso pusi izrādās nav tik traka. Taxi mūs ved uz Old Swan Barack viesnīcu Pertas centrā. Viesnīca ir jauniešu – mugursomnieku iecienīta apmešanās vieta. Šeit redzami dažādas ādas krāsas un tautību ceļotāji. Satiekam arī mūsu kaimiņu igauņu pāri, kuri Austrālijā ir no septembra, ieguvuši darba vīzu uz gadu un apvienojot ceļošanu ar darbu, grib apceļot tai apkārt. Bet mums ir šā ceļojuma pēdējais vakars. Vēl tikai jāaiziet līdz King parkam no kura augstumiem paveras neaizmirstams skats uz saulrietā grimstošo lielpsilsētu. Ir skumja sajūta, ka ir atkal galā viens saspringts, bet ļoti interesants ceļojums. Ir pabūts divās atšķirīgās valstīs, divos kontinentos. Ir sastapti laipni, atsaucīgi cilvēki. Bet katras beigas ir kaut kā jauna sākums...
Ir 03:30 Perta vēl guļ. Precīzi paredzētā laikā pie viesnīcas pieripo vakar pieteiktais taxi, lai vestu uz lidostu. 06:30 pametam skaisto un viesmīlīgo Austrālijas zemi un mums priekšā 24 stundu ceļš līdz Londonai ar nepilnu 4 st pārsēšanos Kuala Lumpurā.