Reiz kaut kur ellē ratā Klusā okeāna dienvidos.

Pitkērna ir 4,5km2 liela saliņa Klusā okeāna dienvidos. Salīdzinot, varu minēt, ka Bauskas lieluma Latvijas pilsēta ir apmēram 8 - 10km2 liela. Pitkērna ir vismazākā politiskā vienība pasaulē ar iekšēju autonomiju (Lielbritānijas dependent territory). Tajā ir tikai 60 iedzīvotāji. Nē, es nepārraxtījos. Nevis 60 tūxtoši, bet tikai sešdesmit iedzīvotāji. Viņiem savs karogs, savs parlaments un valdība un valsts galva - Salas vecākais. Tur sēž arī gubernators no Jaunzēlandes, kurš salas iekšējās lietās nejaucas, bet tikai uzrauga, lai pitkērnieši nesadomā, piemēram, pa kluso neatkarību no Lielbritānijas pasludināt. Tās iedzīvotāji runā angliski, bet nav balti. Bet pats interesantākais ir salas vēsture... 18.gs. beigās uz angļu kuģa "Bounty" notika dumpis. Dumpinieki novāca kapteini un visus viņa tuvākos biedrus. Tā kā Anglijā par šitādu izdarību draudēja pakāršana, loģiski viņi tur atgriezties nevarēja, tāpēc apmetās vairākās neapdzīvotās Klusā okeāna salās. Viena no tām bija Pitkērna. Viņiem līdz bija sagūstītie polinēziešu vergi, gan sievietes, gan vīrieši. Paši jūrnieki bija tikai vīrieši. Jāpiebilst, ka toreiz britu flotē dienējā paši prastākie salašņas, kādus vien Britu salās varēja atrast. Un, lūk, apmetās Pitkērnā, lai sāktu jaunu un laimīgu dzīvi. Bet te nu tev bija. Tu tak zini, ka mēs vīrieši bez kara ilgi nodzivot nevaram. Vispirms jūrnieki saplēsās ar polinēziešu vīriešiem, ka, lūk, polinēziešiem daudz jāstrādā un viņus švaki baro. Tāpēc viņi paši atbrīvoja sevi no verdzības un pārvācās uz salas vidieni. Taču no turienes viņi bieži zaga pārtiku no baltajiem jūrniekiem. Tiem pacietības mērs bija pilns un viņi izķemmēja visu salu un apslaktējā polinēziešu vīriešus. Nu, tā kā varētu sākt saticīgi dzīvot mierā un laimē, taču atkal nekā. Baltie angļi saplēsās paši savā starpā. Līdz beidzot uz salas palika dzīvs tikai vien vīrietis - Džons Adamss. Polinēziešu sievietes gan neviens neaiztika un tās bija vairākas. Eh, paradīze...!=)) Līdz ar to visi mūsdienu pitkērieši ir Džona Adamsa tiešie pēcteči. Viņš pēc visu vīriešu apslaktēšanas pasludināja sevi par patriarhu. Loģiski Adamsam vajadzēja būt desmit reizes pakārtam par visu, ko viņš bija izdarījis, taču, kad angļi atrada pitkērniešus, tad Adamss bija jau miris (karstasīnīgās šokolādes sievietes nomocījušas, laikam). Pakārt vairs nebija ko. No britu koloniālo interešu viedokļa tā sala britiem nebija vajadzīga. Tā kļuva par britu koloniju tikai uz tā pamata, ka tās iedzīvotāji ir Džona Adamsa - Anglijas pilsoņa tiešie pēcteči. Lieki piebilst, ka Pitkērnas galvaspilsēta (vienīgā apdzīvotā vieta uz salas) saucas Adamstauna=)