Neuzticieties NORDEA! -Čikāga; New Mexico; Grand kanjons; Las Vegasa

Pirms ceļojuma noformēju kredītkarti un vienlaicīgi ceļojumu apdrošināšanu Nordea bankā, saņēmu laba vēlējuma vārdus un devos uz ASV.

Čikāga, pirmā pieturas vieta, visus tēriņus centos maksāt ar kredītkarti, jo kontā naudas vairāk, ne kā līdzpaņemtā skaidrā nauda(tādu vajag obligāti!)

Nākamajā dienā devāmies uz New Meksiku, Albukerku.Tur gaiss sauss, kā augstkalnē -retināts un spilgta, spilgta saule. Mildronāta tabletes nodrošināja skābekļa piegādi, bet vietējie papildus skābekļa nodrošināšanai dzer hlorofila ūdeni. Saulesbrilles obligātas, bez viņām ir neiedomājami. No Albukerkas ar auto devāmies apskatīt ieteiktu objektu -Karlsbādes alas. Izbraucām agri no rīta, jo brauciens vienā virzienā ap 6.st. Alu apskate ilga 5.st. un visu šo laiku varēja tik brīnīties par alu skaistumu, lielumu un dažādību. Alas ver ciet plkst.17, bet pirms aizvēršanas vel jāpaspēj nopirkt suvenīri. LIELS bija mans pārsteigums, ka pēc trīs mēģinājumiem norēķināties ar Nordea kredītkarti, man tika atteikts un lūgts norēķināties ar skaidru naudu. Domāju, ka viņiem, iespējams, magnētiskās joslas lasītājs nedarbojas un cerēju nākamajā dienā veikt citu pirkumu, pārbaudei. p.s. Visa ceļojuma laikā mums nereizi neprasīja PIN kodu, jo viņiem čipa lasītāju acīmredzot praktiski nav.

Protams, arī nākamajā dienā, citā veikalā mana Nordea kredītkarte atteica maksāt. Saprotams, jāzvana bankai, kas par problēmām. Un tad tikai sākās: 1. jānoklausās visa automātiskā atbildētāja info, 2. Puisis, kas atbild, ir tiesīgs tikai bloķēt pieeju kontam ,un nekādas citas darbības neveic, 3. Citas darbības tiek veiktas darbadienās noteiktā darbalaikā(saprotams, ne pēc ASV esošās dienas laika), 4. Tas, ka caur internetu noņēmu savu naudu, lai daļu pārskaitītu uz Svedbanku un atzīmēju sadaļu -STEIDZAMI-, NENOZĪMĒ, KA NAUDA TIKS PĀRSKAITĪTA STEIDZAMI. Jo priekšā divas garas brīvdienas... Tā nu sanāca, ka autonomas māšīnu nedabūjām, jo pa skaidru naudu nedod, debetkartei neuzticas un tur jau steidzīgi naudu pārskaitīt NORDEA ar nevar. Nācās gaidīt visu dienu, vakaru un tikai plkst.1.oo naktī, kad Latvijā ir 10 rītā, varēju zvanit uz NORDEA un dot rīkojumu par naudas plūsmu. Saprotams, katra zvana minūte 2,6 Ls(tai skaitā ar mūzikas klausīšanās, jo visi operātori aizņemti). :)Kad kredītkartes problēmas tika atrisinātas, tad tik un tā nākamajā dienā saņēmu SMS ar brīdinājumu karti slēgt, ja laikus nepiezvaņīšu(protams, pēc Latvijas laika, kad ASV ir nakts) .... piezvanīju. :) izrādās NORDEA bankā - "viena roka nezina ko dara cita roka",

-ceļojuma turpinājuma apraksts sekos vēlāk...