Kihnu - sala zem Pērnavas līča

Sala kura var pārsteigt gan ar savu neviesmīlību, gan labi sagatovotai infrastruktūrai tieši tūrismam. Pārsteidz ar to ka tie izrādās dziļi lauki salā, taču ar kolosāliem klusiem nostūrīšiem, kas ir apbrīnas cienīgi. Sala tikai ar 3000 iedzīvotājiem taču ar vismaz 6šiem tūristu objektiem (viesu mājām). Kur kautkas tāds ir redzēts Latvijas skaistajos nostūros? Vietējie cilvēki gan spītīgi atbild tev igauniski, neatkarīgi no tā, vai tu jautā angliski, krieviski vai vēl citā valodā. Vienīgais kā izdabūt vēlamo atbildi ir sākt ar viņiem runāt latviski. Tā bija kad meklējām pludmali. Izrādās ka visai salai apkārt ir dūņas un niedras, bet peldēties nav kur. Tincinājām vietējos kur varētu būt kāda pludmale, taču šie neko nesaprotot. Kad sākām latviski un beigu beigās rādīja mums vienu virzienu. Acīmredzot tomēr saprata gan :)) Pludmalīte tiešāmbija jauka - ar skaistiem akmeņiem, savdabīgiem augiem pilna un galu galā - ar dzidru (taču ļoti sāļu) ūdeni. Interesanti, ka salas vienīgā baznīca ir Pareizticīgo. Igaunijas dienvidrietumos atrodošajās salā! Izrādās, ka tas ir bijis vēsturiski izveidojies kopš cara laikiem. Zemnieki esot saņēmuši atlaides nodokļos, ja bija pareizticīgie. Patīkamākais tomēr bija tūrismam labi sagatavotās vietas. Pa salu braukāja "big old truck" - smagā mašīna, kurā vadāja tūristus lai labāk varētu apskatīt salu. Vairāki etnogrāfiskie elementi - pat ar tādām mājām, kā mūsu etnogrāfiskajā muzejā. Labi ierīkots kempings - ar gulēšanu māju sienaugšās, ēdināšanu, pirti, sporta laukumiem, telšu laukumu, labierīcībām. Pa visu salu bija daudz ceļa zīmju - kur ko atrast. Informācijas par salu, par salas vēsturi. Protams - neceriet uz kādu modrenu veikaliņu vai ko citu. Arī uz prāmja ir tikai viens mazs veikaliņš, kur pārdod tikai alkaholu, cigaretes un našķus. Un protams - visi uz prāmja esošie igauņi parasti ir labi iereibuši. Īsāk sakot - tā kā mūsu pašu laukos, bet tomēr ar savu savdabību. Galu galā, dažreiz jau gribas atpūsties tais pašos laukos, kur būtu tik pat sakārtota tūrisma infrastruktūra kā Kihnu salā!