Pirmā Advente Brēmenē

Jūlija vidū man izdevās iegādāties Ryanair biļetes uz Brēmeni no 28. novembra līdz 1. decembrimpar 1Ls turp un 1Ls atpakaļ. tādu iespēju nevarēja laist garām, nopirku biļetes un sāku plānot ceļojumu. Augusta vidū www.hrs.derezervēju viesnīcāEuropa divvietīgunumuriņu ar brokastīm ar akciju – guli trīs naktis, maksā par divām, kā rezultātā par trim naktīm samaksāju 120 eiro. Viesnīca atrodas 15 minūšu braucienā no Domsheide (centrs ) ar 3, 2, 10 tramvaju. Laikam jau nevajag atgādināt, ka transporta satiksme Vācijā ir perfekta. Viesnīca , lai arī divzvaigžņu, ir laba – numuriņš ar televizoru, labierīcībām un dušu un labas brokastis jau no septiņiem rītā. Vēl jāpiebilst, ka pāris minūšu gājienā no viesnīcas atrodas gan tramvaja galapunkts, gan lielveikals Hansa Carre ( kurā ,starp citu, nopirku ļoti, ļoti ērtus zābakus)

Liela mūsu ceļojuma veiksme bija tā, ka no trim dienām Brēmenē viena bija svētdiena –Pirmā Advente. Lai arī Ziemassvētku tirdziņš Brēmenē darbojas no 26. novembralīdz 24. decembrim katru dienu, Adventes svētdienas ir īpašas. Šķita, ka visi Brēmenes iedzīvotāji svētdienas vakarā bija iznākuši vecpilsētas ielās. To fantastisko izjūtu stāvot uz Šītingas trepītēm pilnmēnesī pulksten sešos vakarā baznīcu zvaniem skanot, vērojot šo Ziemassvētku burvību - senu 15. un 16. gs. ēku ieskautu neskaitāmu pasaku mājiņu, lampiņu, cilvēku, karuseļu un karstvīna , desiņu undažnedažādu grauzdētu mandeļu smaržas virpuli, nav iespējams iemūžināt nevienā fotogrāfijā. Tai brīdī mani pārņēma tikai viena doma – mirkli apstājies, tu esi skaists. Ļoti bagātīgs Ziemassvētku tirdziņš ir arī uz Šlahtes promenādes.Tirdziņos ik uz soli tiek tirgots karstvīns ļoti impozantās zābaciņa formas māla krūzītēs ar atbilstošu uzrakstu, par kurām kā ķīlas nauda jāiemaksā 2eiro, ja krūzīti atdod, tiek atgriezti arī šie 2 eiro. Mēs gan savas krūzītes paņēmām pa piemiņu no šī brīnišķīgā pasākuma. Vēl, runājot par Ziemassvētkiem,iesaku pamēģināt grauzdētās mandeles ar čili, ļoti interesanta garša.

Pašu Brēmenes vecpilsētu visērtāk bija apskatīt svētdienas rītā, kad pilsēta vēl tikai lēnām modās – dzirnavas, kurās tagad iekārtota kafejnīca, Ziemassvētku tirdziņa būdiņu ieskauto 605 gadus veco Kārļa Lielā brāļadēla Rolanda statuju, Brēmenes muzikantus, Rātsnamu,Domu, Bečerštrāsi, kas ir vienots mākslas darbs 110 m garumā, izveidots 20. gsdivdesmitajos gados ar zeltīto cilni uz kura attēlota ercenģeļa Mihaēla cīņa ar pūķi un Meisenes porcelāna zvaniem, kas pulkst. 16.00 desmit minūtes atskaņo zvanu melodiju un tiem blakus kustīgs izcilnis ēkā rāda laikmetu ainas.Noteikti jāaizstaigā līdz Shnoor kvartālam, kas ir vecākais Brēmenē. Mazajās15. – 18. gs. mājiņās pat svētdienā ( atšķirībā no Latvijas ,Vācijā svētdienāsvisi lielveikali ir slēgti) no plkst. 11. 00 ir atvērtas neskaitāmas suvenīru bodītes. Vienā no šī kvartāla vecajām ēkām atrodas bezgala skaists Ziemassvētku rotājumu veikals trijos stāvos, kurā rotājumi tiek tirgoti visu gadu.

Tā kā Brēmene bija apskatīta sestdien un svētdien un Pirmā Advente nosvinēta, tad pirmdienu pilnībā veltījām iepirkumiem. Šis vēl nav atlaižu laiks, tādēļ turpmāk rakstītais vairāk noderēs tiem, kas apmeklēs Brēmeni janvārī vai jūlijā.Brēmenē ir divas vietas, kuras noteikti ir vērts apmeklēt šādos nolūkos. Pirmā ir autletu centrs Brēmerštrāsē 115. Internetā to var atrast www. factory-outlets.org. Šeit iespējams iegādāties Betty Barclay, Nike, Puma, Adidas, Esprit u. c.firmu preces par pieņemamām cenām. Lai tur nokļūtu no pieturas Domsheide ar 4 vai 5 tramvaju virzienā Arstem jābrauc līdz pieturai Huckelriede, kurā jāpārsēžas 53 autobusā un jābrauc līdz Carl Zeiss Str. pieturai ( labajā pusē būs labi redzams Esprit angārs). Braucienus visizdevīgāk apmaksāt pērkot transporta Tagesticket plus par 8. 70 eiro, tā derīga diviem pieaugušajiem un četriem bērniem kopā braucot visu dienu gan tramvajos , gan autobusos. ( uz šo centru braucot tiek šķērsota pilsētas robeža, tādēļ neder biļete par 7. 30 )Dienas biļeti pērkot transporta līdzeklī, tā vairs nav jākompostrē.

Otrs lielveikals, kuru ir vērts apmeklēt, ir Wasserfront, kurā bez C&A, H&M un daudziem citiem veikaliem , ir arī liels Primark veikals, kurā apģērbam un aksesuāriem ir nu ļoti pieņemamas cenas. Veikalā var arī ērti papusdienot dažāda tipa ēstuvēs, tai skaitā ķīniešu ēstuvē , kurā tiek pasniegtas ļoti apjomīgas porcijas ēdienam no makaroniem dārzeņiem un vistas gaļas par 3. 50 eiro. Uz šo veikalu no centra var aizbraukt ar 3 tramvaju Gropelingen virzienā braucot līdz pieturai Use Akschen.

Iepērkoties gan ņemiet vērā to , ka ja jums Ryanair ir tikai rokas bagāža, tad tā tiešām nedrīkst pārsniegt 10 kg, jo pirms iekāpšanas lidmašīnā, izejot drošības pārbaudi, katra soma tiek svērta uz elektroniskajiem svariem.

. Brēmene mums abiem ļoti iepatikās un palika sajūta, ka šeit noteikti vēl kādreiz atgriezīsimies, kaut vai lai apmeklētu interesanto muzeju Universum Bremen un alusdarītavu Becks, kurā no ceturtdienas līdz sestdienai tiek rīkotas ekskursijas.

Tā nu šīs trīs dienas mēs ar vīru bijām pavadījuši tik piepildīti, ka vēlāk jau mājās abi nonācām pie slēdziena, ka , lai arī Brēmenē kopumā bijām tikai trīs pilnas dienas, šķiet, ka ceļojums ildzis vismaz nedēļu.