kā es braucu Poliju lūkoties... ;)))

Vasara ir iespēju virpulis! Un lai arī tā jau ir beigusies, atmiņas paliek kā drusciņa siltuma drēgnām un aukstām dienām. Šī vasara bija ar kaut ko īpaša. Neaizmirstama. katram.arī man. Piedalījos apmaiņas programmā jeb seminārā par žurnālistiku un sabiedriskajām attiecībām, ko vieglāk bija nosaukt vienkārši par starpkultūru tusiņu. Tas saucās "face to face with EYE project and MEDIA". kā uzzināju no organizatoriem, tas tika rīkots, lai popularizētu un tālāk attīstītu web-newspaper - www.eyouthe.net un tā. Polija. nekas nav tā, kā likās... kad ieradāmies Varšavā bija mazliet laika apskatīt pilsētu. Pilsēta vēl arvien tiek pilnveidota, bet tā vien sķita, ka Varšava ir daudzu pilsētu imitācija. Dominējošā iezīme bija gigantiska izmēra celtnes (tajās bieži vien tiek izvietoti uzņēmumu biroji vai lielveikali; laikam jau visa industrija ir koncentrēta tieši Varšavā, ja jau te tik daudz lielo biroja ēku, kas izskatījās grandiozi - bet nebija nevienas celtnes, kas izceltos uz pārējo fona, līdz ar to pietrūka iespaidīguma... liekas, ka Varšavā pietrūkst kāda debesskrāpja ;) bija iespēja arī pastaigāt pa vecpilsētu. dažu brīdi likās, ka samanāma kāda Rīgu raksturojoša iezīme. bet jāatceras, ka visām visduslaiku pilsētām ir kaut kas kopīgs... kaut vai bruģis. mazliet dīvaini bija redzēt uz katra stūra baznīcu. njā, te pierādās mīts par poļu reliģiozitāti. piesaistīja uzmanību arī reklāmas un afišas uz ielām... diezgan interesantas, bet žēl gan, ka tā valoda bija nasaprotama, kaut gan tā ir līdzīga krievu valodai. starp citu, Polijā ir diezgan negatīva attieksme pret krievu valodu, tā ka nācās locīties angļu mēlē. vēl viens novērojums (atšķirībā no Latvijā populārākajām sporta apavu firmām Adidas un Nike, Polijā lielākā atsaucība ir tieši Puma un Reebok sporta apaviem. kā arī Polijā bija diezgan bieži sastopamas mazas, beatle tipa mašīnītes... un tā par pašu semināru. tas notika poļu pilsētiņā Kielcē (180km no Varšavas). tajā piedalījās jaunieši vecumā no 15-25 gadiem no Zviedrijas,Polijas, Rumānijas un, protams, Latvijas. mūs izmitināja viesnīciņā blakus Nacionālajam parkam. Nacionālais parks bija slavens ar dažādiem mītiem, slavenākais no tiem bija par to, ka naktīs kalnos spokojas raganas. nav brīnums, ka populārākais suvenīrs šajā reģionā ir tieši ragana. mums gadījās arī apskatīt Nacionālā parka krāšņumu, noejot apmēram 25km pa kalnainu apvidu. bijām ekskursijās uz senlaicīgām pilīm, botānisko dārzu, kā arī piedzīvojām trakās izklaides kalnos - uz brīdi centāmies iejusties alpīnistu lomā, pat ekipējums bija. Apskatījām arī pašu pilsētu Kielci, bijām vietējā radio (gadījās parunāt tiešajā ēterā, kad sāka skanēt Prāta Vētras "maybe" (Polijā Brainstorm ir ļoti populāri)... Es neteiktu, ka būtu uzzinājusi kaut ko jaunu par žurnālistiku vai sabiedriskajiem procesiem, es drīzāk guvu daudz plašāku priekšstatu par kultūrām, kā arī pieredzi un papildināju savu draugu pulciņu. par kultūrām vairāk varēja uzzināt nacionālajos vakaros, kad katra valsts prezentēja savas kultūru un tradīcijas (šādi vakari parasti ir katrā apmaiņas programmā). Tradicionālā virtuve arī tika pārstāvēta. Latvieši izcēlās ar medu, ķimeņu sieru un alu, rumāņi ar tradicionālo desu- salami, 50-grādīgo melleņu šņabi, zviedri ar karstvīnu un kaviāru, poļi ar gaļas ēdieniem. likās interesanti pavērot arī dažādas nacionālās dejas vai tradicionālās spēles... piemēram, zviedru spēle "burnball" ir gandrīz identiska amerikāņu beisbolam, bet ar dažām niansēm. Būtībā šis brauciens viarāk likās domāts atpūtai un izklaidei, nevis zināšanu ieguvei... varbūt vienīgi pieredzes ieguvei. visā visumā, man ļoti patika šis brauciens, tas lauza visus manus stereotipus par Poliju. svešums aizrauj, bet vislabāk tomēr ir mājās... P.S. ja tev ir ineterese par apmaiņu programmu projektiem, tu vari ieskatīties www.yfe.net vai www.ljp.lv un atrast sev piemērotāko..., kurā piedalīties. viss ir iespējams!!! ;))))