Ziemassvētku sajūta Brēmenē!

Pirms došanās uz Brēmeni, es cītīgi meklēju info par šo pilsētu, ko pārsvarā ieguvu no citu cilvēku komentāriem gan draugos, gan cālī, gan delfu forumā. Jāsaka, ka šī informācija ir vislabākā un noderīgākā, jo nekur citur jau dažādas praktiskas lietas nevar atrast, informatīvajos bukletos to neraksta:Neaprakstīšu no jauna jau atrodamo info piemēram te: http://www.atputasbazes.lv/blogs/?tag=bremene http://www.managimene.lv/celojumu_apraksti/bremene_vacija Biļetes nopirku diezgan laicīgi, jo bija ļoti izdevīga cena un vēlējos realizēt mazo sapnīti - pabūt Vācijā Ziemassvētku laikā.Pēc biļešu iegādes, sāku meklēt viesnīcu, bet sapratu, ka lai atrastu kaut ko sakarīgu par saprātīgām cenām 5-iem cilvēkiem, jāšķiras no paprāvas naudiņas. Vēl viens variants - hostelis, bet kā par nelaimi, šajā laikā Brēmenē notika karsējmeiteņu čempionāts, tad nu arī hosteļi bija aizņemti. Tā meklējot info forumu dažādās diskusijās nonācu līdz idejai par apartamentu (dzīvoklīša īre: www.bed-and-breakfast.de ). Ļoti atsaucīgi minētā portāla veidotāji sameklē piemērotāko naktsmāju variantu ik vienam, kā arī nodrošina ar nepieciešamo info, lai būtu vieglāk atrast mūsu izvēlētās naktsmājas. Dzīvoklītis atradās ļoti tuvu pie centrālās stacijas un vecpilsētas, attiecīgi, viss, kur vēlējāmies nokļūt bija aizstaigājams ar kājām. Arī dzīvoklīša saimnieks bija ļoti atsaucīgs un labprāt izstāstīja dažādus interesantus faktus par Brēmeni, nodrošināja mūs ar pilsētas karti un apartamenta atslēgām un devās projām. Kad sestdienas rītā devāmies uz lidostu, atslēgas atstājām dzīvoklī. Jāsaka, ka šāds apartamenta īrēšanas variants ir ļoti izdevīgs, jo ir iespējas arī pašam kaut ko pagatavot un nav jāpielāgojas viesnīcas brokastu laikam. Biju salasījusies visādus brīnumus par Ryanair aviokompāniju, bet pēc gūtās pieredzes, varu teikt, ka lidojums bija baigi ok. Protams, šajā lidmašīnā ir nedaudz pašaurāk kā piem. Airbaltic, bet tā ir diezgan liela, pieredzējuši piloti un atsaucīgs apkalpojošais personāls. Tikai tās mistiskās n-pārbaudes, drusku uz nerva uzkrita, bet laikam jau katram Ryanair darbiniekam jājūtas īpašam un kaut kas jāuzķeksē uz biļetes! ;)Kultūras programmā iekļāvām vienu muzeju, ko iesaku apmeklēt arī citiem - Aizjūras muzejs („Überseemuseum Bremen“), tas atrodas gandrīz blakus dzelzceļa stacijai. Muzejā apskatāma dažādos kontinentos sastopamā dzīvnieku un augu valsts, var apskatīt dažādu kultūru mantojumus, tehnikas attīstību, izpētīt šūnas struktūru vai dinozaura skeletiņu, aplūkot imperatora istabu..... Ja būtu bijis vairāk laika, tad noteikti aizdotos uz Zinātnes muzeju vai izbaudītu Bremenhafenas piedāvājumus (kuģu muzeju, Klimatmuzeju, u.c.). Jāsaka, ka divas dienas Brēmenē ir par maz, bet ir iemesls atgriezties šeit vēl kādu reizi! ;) Protams tika apskatīti arī visi vecpilsētas ievērojamākie apskates objekti (Brēmenes muzikantu statuja, Doma baznīca, Rolanda statuja, Rātsnams, Beičerštrāse, Snora kvartāls....), daži no tiem „ne pilnā skatā”, jo tos klāja vai aizsedza Ziemassvētku dekori. Lai apskatītu tos visā krāšņumā, ir jādodās citā laikā. Domāju, ka vasarā vai pavasarī arī ir savs fīlings šajā skaistajā Hanzas pilsētiņā.Brēmenes lidostas info centrā nopirkām biļetes un tramvaju, bet to var izdarīt iekš paša tramvaja. Info centrā strādāja jau forumos izslavētais vīrietis, kurš prot latviešu valodu, tad nu vēl interesējušos vai precizējošos jautājumus var uzdot arī viņam! Bet jebkurā gadījumā, cilvēki Brēmenē ir atsaucīgi un vienmēr izpalīdzēs, ja kaut kas nav skaidrs.Ziemassvētku sajūta virmo gaisā jau braucot tramvajiņā no lidostas, cilvēki rosās izpušķojot gan veikalu skatlogus, gan ielas, jo jāpasteidzas – šodien 26.novembrī – Ziemassvētku tirdziņu atklāšana un svētku uguņošana. Visi vecpilsētas brīvie laukumiņi ir kā nosēti ar Ziemassvētku tirdziņa piedāvājumiem gan dažādiem rotājumiem, Adventes vainagiem, egļu zariem (kas ļoti pārsteidza – viena egļu zara cena 7,50 EUR), svecēm, rotaļlietām, piparkūkām, pašdarinātām rotām, adījumiem, kokgriezumiem, un visam pa vidu arī vācu desiņas, kartupeļu pankūkas, krepes, un protams, karstvīns. Kādā brīvā vietiņā bija paslēpies arī leijerkastnieks ar savu leijerkasti – fantastiski skaisti!Pie Brēmenes muzikantu statujas aktīvi darbojas Ziemassvētku vecītis. Baznīcās notiek ērģeļu mūzikas koncerti. Paklīstot pa vecpilsētu un pa promenādi, kur arī ir Ziemassvētku tirdziņš, tikai ar daudz senatnīgāku noskaņu - viduslaiku stilā, jāsaka, ka Ziemassvētku sajūta ir noķerta un atgriežoties LV tā turpinās ar pirmo Adventes svētdienu!Priecīgus Ziemassvētkus!