Bergamo,Milāna,Lugano,Dženova

izmantojot iespēju labot, precizēšu, šis ir praktisks informatīvs materiāls tiem, kas plāno,nedraudzējas ar angļu valodu un tiem, kas apciemos šo valsti novembrī.

Visus skaistumus un jaukumus var izlasīt citu aprakstos.Taču plānojot savu ceļojumu no aprakstiem ieguvu maz informācijas, tāpēc padalos savā pieredzē priekš praktiķiem,jūsmotāji var tālāk nelasīt.

par rayner

nododamās bagāžas svars var būt līdz 15.9kg, par ratiem nav jāmaksā, tos nodod pie lielā eskalatora un izkāpjot no lidmašīnas tiek nolikti pie trapa.

laika apstākļi

novembra sākumā +10- +15, rudens jakās ģērbušies, lietussargs noderēja, arī ratu plēve.Iesaku pirms lidojuma paskatīties gismeteo.ru laika prognozi uz 3-4 dienām.

viesnīcu rezervēšana

booking.com uzticama, kāda summa noteikta, tādu jāsamaksā, toties hostelclub novelk naudiņu, bet viesnīca tik un tā piestāda pilnu rēķinu. Cena par vienu nakti ģimenei apmēram 60-70eiro.

Ieteikumi:

Iegādāties itāļu sarunvārdnīcu, iemācīties no galvas skaitīt līdz 20 un dažus apaļos skaitļa vārdus(piem.viesnīcas numuriņš trečento trenta uno (331)).

Burvju vārdiņš: Dove (kur atrodas), ar tā palīdzību atradām visu ko gribējām. Protams, buondžorno, buona sera tika teikti uz nebēdu, pat satiekoties vairākas reizes, arī ieejot sabiedriskā vietā pieņemts sveicināt.Lūdzu, paldies- prego, gracie u.c.

Ja dzirdat krieviski runājam, nekautrējaties paprasīt informāciju. Ukraiņu ļoti daudz, mūsu viesnīcā strādāja trīs ukrainietes, kas bez problēmām palīdzēja iegūt informāciju.

Ja plānots apskatīt Bergamo(iesaku), tad viesnīcu izvēlēties tieši pilsētā, jo no nomaļām,piem. hotelis airoport,(ja ielidojat pēc 22.00)auto nekursē, bet taksis izmaksās brīvdienās un vakara stundās ap 20-25 eiro(5-7km),darba dienās nedaudz mazāk.

Funicolārs uz Bergamo vecpilsētu 4,20eiro.Skaisti no augšas.

Bergamo dzelzceļa stacijā bagāžas glabātuves nav.

Ja no Orio al serio lidostas dodaties uz Milānu, tad turpat pie izejas ir autobusi, kas kursē uz Milānu no 4.30 - 1.00.Biļeti var nopirkt pie šofera vai lidostā 9eiro,stundas brauciens.

Lidostā bagāžas glabātuve pašā galā (norādes nav),dzeltenā kioskā. Par vienu koferi,prasa 4eiro.

Pretī lidostas izejai atrodas šopping centrs(mūsu 5-6 Alfas, ja ne lielāks)

Milāna-hoteļi,ēstuves, bankas un veikali.

Milānā ir divas stacijas centrālā un Garibaldi, divu metro pieturu attālumā.Garibaldi tuvāk vecpilsētai.

Milānā La Skalas operu, Emanuella galeriju, Duomu ieteiktu apskatīt vakarā, izsgaismotas, iespaids lielāks nekā dienā.

Pārtiku labāk pirkt supermercato, cenas līdzīgas mūsējām. Vietējā itāļu kafejnīcā 2cilv.vakariņas ap 50 eiro. Līdz 19.oo tās ir slēgtas.

Metro biļete uz 24 stundām maksā 3eiro, der arī virszemes sabiedriskajam transportam(var braukāt cik grib)

Centrālajā st.,ja negribās rindā stāvēt, tad var mēģināt biļešu automātos pirkt biļetes uz attiecīgām pilsētām. Uz Lugāno, Dženovu dienu iepriekš pirkām ar vietējā labdara palīdzību(uzrodas tikko redz, ka iebraucēji neko nesaprot no automāta), kas par pakalpojumu palūdza 1 eiro kafijai. Tīri labi sapratāmies, un eirika nebija žēl. Ieekonomējām gan laiku, gan skaidrošanos pie kases. Andata +Ritorno, turp +atpakaļ.

Milānas karti pirkām avīžu kioskā 5eiro, jo centrālā stacijā info būdiņa bija ciet, kur būtu par brīvu.

Lugāno-miers, sakārtotība, labi vilcieni.

No Milānas turp un atpakaļ 1cilv. 33eiro( base-brauc ar kuru gribi un amica-noteikts laiks)

Pa ceļam Como.

Šveice nav eirozonā un to var just.Dzīves līmenis augstāks.

Lugano naudas vienība ir šveices franks, veikalos var iepirkties arī ar eiro.

Iesaku uzbraukt Monte Brē virsotnē.Alpu gaiss.Funikolare turp, atpakaļ 20eiro.

Iesaku pabraukāties ar sab. transportu, labāk var iepazīt pilsētu.

Viena diena par maz, lai visu apskatītu.

Dženova-palmas, jahtas,motocikli,šaurās ieliņas.

No Milānas 25eiro turp, atpakaļ.

Vietējie saka, ka Dženova jāskatās no apakšas uz augšu.

Pusdienās staigājām maikās, toties vakarpusē ar jakām bija pat auksti, un negaiss likās daudz briesmīgāks.

Acquario- zemūdens pasaule,Ieeja ap 40eiro, arī bērniem no 0-3 jāpērk biļete.

Ja vēlreiz plānotu braucienu, tad par apmešanās vietu izvēlētos Dženovu, kaut kas Kolumbisks ir šajā pilsētā.Jā, Kolumba mājiņa arī ir.

Kuriozi

Atpakaļ no Lugano noplīsa vilciens, mikrofonā kaut ko saka, daži kāpj laukā, intuatīvi sapratām, ka šis vilciens tālāk neies, kāpām ar laukā.Cilvēki sāk skriet uz citu vilcienu, tik paprasīju gārāmskrejošai kundzītei Milāno?Si, si, nu tad mēs ar skriešus līdzi. Tikām pārkurinātā vilcienā, dažbrīd bez gaismas palikām, dažbrīd, vilkās tik lēnu, tad atkal joņoja tā, ka viss vagons čīkstēja un beidzot nokļuvām Garibaldi stacijā. Cilvēki kāpj arā, kad pēkšņi vilciena durvis aizveras, paliekam kādi 8 cilvēki iekšā.Labi, ka ne tikai mēs.Klaudzinot pie loga, pie durvīm, ejot visiem vagoniem cauri, līdz kāda sieva atvēra logu un nokliedzās, tikai tad atvērās vilciena durvis.Pavadone tik izbrīnā noteica, ka nav nekādas problēmas:)

Dženovā ieeju apavu veikalā un pārdevēja krieviski saka labs vakars, paskatos apkārt, esmu viena pati, prasu, kā Jūs zinat, ka saprotu krieviski?Pārdevēja atbild, ka te dzīvojot 11 gadus un esot iemācījusies atšķirt tautības. Nesāku skaidrot, ka esmu latviete, tikai teicu, ka esmu no Latvijas.Pārdevēja pastāstīja, ka no Dženovas lielākā daļa itāļu ir izbraukuši, jo saradies daudz citu rasu pārstāvju.Daudz īpašumus sapirkuši āfrikāņi, aziāti, ukraiņi un latvieši, kaut gan latviešu vairāk esot Bergamo.Nezinu, bet nedēļas laikā nevienu latvieti nesatiku.

Rezumē

Dārga valsts, ieteiktu apmesties pie vietējiem,lētāk un arī vairāk var izjust kolorītu.

Angliski reti kurais runā un tā kā es nedzirdu, nesaprotu,jo lācis uzkāpis uz ausīm,tad itāļu val.manai ausij tīkamāka.

TV tikai itāļu valodā. Ja nezinātu, domātu, ka Brūss V.,Van Damme ir itāļi:)

Itāļu daudz svin svētkus.1.nov. visu svēto diena, 4. nov. nacionālā vienotības diena,piemin kritušos.Tieši redzējām simbolisku zārka iznešanu no Duomas.Lieciniece gadījumam pie Duoma, kad policistei kāda sieviete mēģināja angliski uzprasīt vai laidīs iekšā, tad policiste lika saprast, ka viņa ir italjano un angliski nerunā.

Pret bērniem izturas labvēlīgi.

Gogolis ir teicis ka visas valstis esot vērts apskatīt, bet dzīvot tikai Itālijā,tomēr

Itālija nav mana valsts, bet divreiz:) dzīvē tā ir jāredz ziemeļitāliju un Dienviditāliju. Es izvēlos Raiņa trimdas vietu Lugano, santīmiņu atstāju, uz atgriešanos!