Ka es devos iekarot Tunisiju...

Agra sestdienas rita, puspamodusies, bet apnemibas pilna, ierados lidosta. Divas nedelas Tunisija. Sapnoju par sauli, juru un pamatigu atputu. Pusdienslaika jau lidmasina nolaidas Tunisijas lidosta. Visi cik atri vien vareja skreja ieksa, lai atrak izietu pases kontroli, atrak tiktu sava hoteli un atrak peldeties un sauloties, jo saulite cepinaja ne pa jokam. Bet lidosta sakas apmulsums. No lodziniem visus aizdzina un muitnieki, arabiski un franciski runajot vicinaja kaut kadas mistiskas papira lapinas. Cilveki rosijas ka skudras, bet neviens neka nesaprata. Gala beigas tika izskaidrots, ka tas lapeles jaaizpilda un tad var doties cauri. Fiksi aizpildiju un smaididama devos cauri. Puisis, kas parbaudija manu pasi, apmierinats konstatejot, ka celoju viena, apsolijas but mans "lifguard" Tunisija. Pasmaidiju un devos pec sava kofera. Parejiem celotajiem, kas savu cemodanu bij dabujusi, nacas atkauties no uzmacigiem arabiem, kas centas vinjie "izpalidzigi" izraut koferus no rokam, lai kaut cik nopelnitu ar savu izpalidzibu. Bij cilveki kas padevas, bet es pie sava koferisa turejos ar zobiem un nagiem. Par cik celoju uz savu galvu, radas lielas neskaidribas, kas mani vedis uz vienicu, kaut par transportu jau bija samaksats. Beigas, kad man gandriz jau asaras saka birt, viens soferitis apzelojas un veligi atlava kapt sava autobusa. Ierados vienica un man aizravas elpa! Tas bija kaut kas fantastisks! Pie manis piesteidzas viemsilis ar atspirdzinosu dzerienu un, kad dokumenti bija nokaroti, aizveda uz istabinu. Ta bija jauka un skats pa logu fantastisks! Jasaka, ka ta bija ari vieniga reize, kad redzeju tas struklakas stradajot :). Vakara gaju iecekot savu pilsetinu. Pilsetina bija skaista, bet loti loti mazina. Stundas laika izstaigaju no viena gala lidz otram. Jutos dzili sarugtinata. Hoteli paedu vakrainas un devos pie miera. Otra diena, atverot aizkarus, man paveras drums skats. List. Ko nu? Ta ka iepriekseja diena biju redzejusi uzrakstu - interneta kafeinica - apnemigi devos turp. Njaaa. Sturi bija divi datori un viens no tiem nedarbojas. Atkal sarugtinajums. Bet apnemos visu uztevrt pozitivi. Mammucim iszinu izdevas aizsutit pa to stundu kamer biju interneta. Talak siki un smalki nerakstisu, jo tad man vajadzetu rakstit divas dienas. Isi sakot - bija verts tur aizbraukt. Daudz bija ko redzet. Pabiju gan tuksnesi, gan filmu "Gladiators", un "Zvaigznu kari" filmesanas vietas. Redzeju, ka ir iespejams ari klinti izcirst sev istabinu, pielikt durvis un ta dzivot kalnos. Parliecinajos, ka lidz vienlidzibai starp sievieti un virieti tur vel gars cels ejams. Par cik celoju viena, to vairakas reizes nacas izbaudit uz savas adas. Vederdejas atskatijos visam muzam. Bet tikai dazi bija isti profesionali. Biju uz sovu, kurs saucas 1001 nakts. Tas bija to verts! Tas bija kaut kas vardos neizsakams! Ja esat YasminHammamet, noteikti to ir verts apmeklet. Ja dodaties uz Medinu (vietejo tirgu) apbrunojaties ar pacietibu. Pirmajas dienas noteikti neko neperkat, tikai izpetat cenas veikalos, kuros ir cenas. Kaulejoties sakuma cena gandriz jebkurai precei ir 65-75 dinari. Bet gala beigas tu to preci vari dabut par 10-15 dinariem. Noteikti samainiet naudu ta, lai jums ir daudz siknaudas, jo vini vienkarsi pasaka, ka nav ko izdot. Ne tikai tirgu, bet ari veikala saskaros ar to pasu problemu. Kad ejat iepirkties noteikti to dariet divata, jo vini smaucas. Piemeram man par 2kg auglu panema naudu ka par 4kg, jo es neskaitiju lidz. Un vini ari skatas, ja runa angliski, tad vini saka citas cenas, neka vietejiem. Labak perkat auglus tur, kur ir cenu zime. Atrak par junija beigam tur nav verts braukt, jo junija sakums vel ir diezgan vess un lietains. Pirma nedela jutos, ka citplanetietis, jo tur bija tik maz turistu! Labakas pludmales ir Hammamet un Sosse. Bet labaka partika - YasminHammamet. Nevarertu teikt, ka cilveki tur izcelas ar sevisku viesmilibu. Varbut vinu izpratne ta bija viemiliba, bet man tas likas nogurdinosi, ka visi uz ielas plijas visru, staigaja pakal un gribeja runaties. Un izradija dzilu aizvainojumu, ja es negribeju ar visiem runaties. Jauki bija, ka tirgu pardeveji piedavaju vietejo teju, ja tu pirkies ilgak, vai pirki vairakas lietas. Parvietojoies no vienas pilsetas uz otru visatrakais veids ir ar taksometru, bet es tomer iesaku autobusu - jo bilete maksa smiekla naudu, kamer taksometrs 6x vairak. Vel viniem ir mikroautobusini. Tie ari ir samerigas cenas. Iesaku noteikti vienu dienu veltit Tunisijas galvaspilsetai Tunisai un medinai tur. Ta ir loti liela un tur var tiesam staigat visu dienu. Noteikti perkot biileti padomajat ari par apdrosinasanu, jo arsti tur ir dargi. Ta jau tikai liekas, ka nekas nenotiks. Es ari ta vienmer domaju, bet vienu dienu nogibu un parsitu galvu, ko nacas sut. Tas nebija ne leti ne patikami. Bet tas jau ir cits stasts. Ari majupbraucot jaaizpilda tas papira lapinas, kuras jaatdod ejot caur pasu kontroli. Redzet Tunisija ir ko, ta ka ar vienu nedelu varetu but ari par maz. Es nenozeloju, ka aizbraucu. Bet 2x tur noteikti nebrauktu. Laimigaka diena bija, kad sedeju atkal lidmasina un vareju pamat Tunisijai ardievas :)