Nenovērtētā un citādā Polija, kā arī Slovākijas akvaparki.

Pagājuša gadā mūsu ģimene ar auto bija Šveicē. Šogad arī mēs dzīvojam krīzes vidū, taču redzēt kaut ko vairāk par savu degungalu vēlējāmies arī šovasar, Šveices Alpi joprojām sapņos rādās. Taupības nolūkos izvēlējāmies braukt divas ģimenes ar vienu auto. Nolēmām braukt uz Polijas un SlovākijasTatriem un kaut mazliet ieskatīties lielajā Polijas zemē, jo līdz šim šo valsti, tāpat kā daudzi citi bijām apskatījuši pa automašīnas logu. Vēl izvēle par labu Polijai krita tāpēc, ka tā ir salīdzinoši tuvu, tur ir lēta degviela un pārtika un tur arī ir kalni! Plānojot ceļojumu nolēmām pēc iespējas mazāk naudas tērēt naktsmītnēm un pārtikai, taču pēc iespējas vairāk kaut ko jaunu redzēt un izklaidēties. Informāciju par valstīm un apskates vietām ievācām no paziņām, draugiem un interneta plašumos Dalībnieki: Reiņu ģimene – divi pieaugušie un divi pustīņi(10 un 11 gadi), ģimenes draugi-Elvīra un Mareks, Tātad kopā četri pieaugušie un divi bērni. Maršruts: Sigulda – Rīga – Bauska-Kauņa-Marianpole-Suvalki-Augustowa-Lomža-Waršava-Ilža-Ostrowiec Swietokrzyski-Baltowa-Krakowa-Zakopane -Poprada- Liptovskij Jan. Atpakaļceļš: Liptovskij Jan-Zakopane-Krakowa-Kielce-Waršava un tālāk tāpat kā turpceļā. Ceļojuma garums: 2988km Ceļojuma ilgums: 8 dienas. Transports: minivens Volkswagen Sharan (1998.gads,degviela- dīzelis) Aprīkojums- Tom Tom navigācija(ļoti noderīga lieta), divas teltis(četrvietīga un divvietīga), 6 guļammaisi,3 piepūšamie matrači, grils, bagāžnieks uz automašīnas jumta. Ceļojuma izmaksas Reiņu ģimenei: Degvielai: Ls140 Naktsmājām: Ls55 Pārtikai: Ls60 (pārsvarā gatavojām paši un bijām sagatavojuši pārtiku līdzi no mājām) Akvaparku apmeklējumiem:Ls85 • Akvaparks Krakovā www.ParkWodny.pl • Akvaparks Popradā www.aquacity.sk • Akvaparks Liptovskij Mikolašā www.tatralandia.sk Ekskursijām:70ls Autostāvvietām:5ls Suvenīriem: 10.ls Kopā: 425.ls Mūsu naktsmītnes: Ilža- kempings Orla Biakego ielā Nr. 12. Savas mājaslapas nav. Par kempinga mājiņu četriem, ar kopēju dušu atsevišķā mājā-70 zloti ( apmēram 12 lati), telts vieta diviem-20 zloti. Dušas pieejamas visiem. Netālu atradās ūdenskrātuve, varēja nopeldēties, arī makšķerēt, taču tad jāiegādājas speciāla atļauja. Krakowa- Kempings „Korona”Myslenicka iela 32, www.camping-korona.com.pl Kempinga mājiņu nav, ir iespēja celt teltis, iebraukt ar savu kemperi.Ir dušas, tualetes, piknika vietas, iespēja arī dzīvojot teltī pieslēgties pie elektrības. Sporta laukums, bērnu spēļu laukums. Zakopane – īrējām divas istabiņas pie privātajiem Kasprowicza ielā 33. Liptovskij Jan – cēlām teltis skaistā vietā pie upes bez maksas. Palikām tur divas naktis. Naktsmītnes iepriekš nerezervējām, vien internetā apskatījām kempingu vietu adreses. 1.diena.Ceļojumu sākam sestdienas rītā plkst. 3:00. Ar divām pieturvietām (vienā brokastojām, otrā pusdienojām, pārtika paņemta līdzi no mājām) ap plkst. 16:00 ierodamies Waršavā. Ir sestdiena un par auto stāvvietu pilsētas centrā nav jāmaksā. Apskatam Waršavas vecpilsētu - Sigismunda kolonnu, Karaļa pili, Sv.Jāņa katedrāle. Ap plkst. 19:00 mērojam ceļu tālāk uz Baltowu, kur vēlamies apskatīties Jura parku. Pilsētiņa Ilžā mūs aptur policija. Pārbauda dokumentus un laipni parāda ceļu līdz kempingam, jo Baltowā cenas naktsmītnēm esot daudz dārgākas. Tā nu ap 21:00 ierodamies kempingā pie ezera. Brīvu vietu kempinga mājiņās pietiekami daudz, kaut arī ir sestdienas vakars. 2.diena. Līdz Baltowai atlikuši apmēram 30.km. Baltowa ir mazs ciematiņš, taču ar lieliskām izklaides iespējām gan bērniem, gan pieaugušajiem. Auto stāvvietas cena: 5 zloti uz visu dienu. Ap plkst. 10:00 esam pie Jura parka ieejas. www.jurapark.pl Plašā teritorijā izvietoti dinozauru maketi dabiskā lielumā. Bērni aiz sajūsmas sāk spiegt, un tūlīt pat sākas foto sesija gandrīz pie katra zaura. Vēl teritorijā un cenā iekļauts bērnu spēļu laukuma apmeklējums un Jūras muzeja apmeklējums. Iespējams aiziet un noklausīties lekciju par jūras laikmetu. Ārpus parka teritorijas izvietotas dažādas atrakcijas bērniem, piedāvā izjādes ar zirgiem. Turpat netālu atrodas zoodārzs un safari parks. Jāpērk biļete uz abiem parkiem kopā, vai arī tikai uz zoo, safari parka apmeklējumu atsevišķi nopirkt nav iespējams. Vispirms ejam uz autobusu, kurš mūs lēnā gaitā izvizina pa lejām un kalniem. Braucot pa autobusa logu vērojam kā ganās stirnas, saulītē gozējas kalnu kazas, apjucis stāv strauss, kā beigtas guļ mežacūkas. Autobusa priekšējā sēdeklī sēž gids un poļu valodā aizrautīgi kaut ko stāsta. Izkāpjot no autobusa dodamies aplūkot zvērus un putnus šaurajos krātiņos. Vēl turpat Baltowā apskatam alu, par kuras apskati nekas nav jāmaksā. Ala ir liela, ar vairākām cellēm. Ap plkst. 14:00 dodamies uz Krakovu, pa ceļam apstājamies kādā jaukā vietā ceļa malā un ieturam pusdienas. Krakovā esam ap plkst. 18:00, iepērkamies lielveikalā, atrodam kempingu un pavadām jauku vakaru cepot desiņas un pārrunājot dienas iespaidus. 3. diena. No rīta brokastojam, novācam telti, sapakojam mantas un ap 9:30 dodamies uz Krakovas vecpilsētu. Apskatam Vāveles pili un cietoksni, pūķi pils pakājē, kurš ik pēc noteikta laika spļauj uguni, tirgus laukumu un dzīvu taurētāju Sv.Maricas baznīcas tornī. Izvizināmies pa Vislas upi ar laivu, līdzīgu gondolai. Brauciens ilgst apmēram 40.min, gandrīz katrs izmēģina kapteiņa dotības-tiek pie stūres! Cena 10 zloti vienam cilvēkam. Ap plkst. 14:00 turpat mašīnā uzkožam un dodamies uz akvaparku „Park Wodny” , tur pavadām divas stundas. Vakarā ierodamies Zakopanē, sarunājām naktsmītnes. Šajā pilsētiņa tās piedāvā katrs otrais turpat ielas malā turot uzrakstu ”volne pokoje”(brīvas naktsmītnes). 4.diena. Brokastojam un kāpjam automašīnā, lai dotos uz Zakopanes nacionālo parku, apskatīsim Morskoe Oko – ezeru starp kalniem. Tas atrodas netālu no Slovākijas robežas. Pie Zakopanes nacionālā parka ieejas esam ap plkst. 9:30, nopērkam biļetes un sākas ekstremālais gājiens kalna virsotnē. Turpat netālu stāv zirgu pajūgi un par 30 zlotiem vienam cilvēkam ir iespējams piebraukt vēl tuvāk šim ezeram, taču mēs šo ceļu mērojam kājām. Ceļa turp un atpakaļ pavadām apmēram sešas stundas. Sākumā ejam pa taciņu mežā, blakus jautri žvadzina kalnu upīte. Tā diezgan raiti nonākam pie krodziņa meža vidū, kur ieejam un apēdam pa saldējumam. Ieraugam norādi uz kuras rakstīts, ka nogājuši esam 2,5 km atlikuši 6,5km. Tālāk ceļš ved pa akmeņiem starp kuriem uz leju tek ūdens, cilpojam no akmens uz akmeni, lai neiekristu ūdenī, vērojam viesulī izlauztos kokus un, protams, ainaviskos skatus visapkārt taču Tatri. Sasniedzam savu galamērķi jau manāmi noguruši, taču ainava ko ieraugam atsver šo kāpienu. Nokāpjam ezera malā, apsēžamies uz akmeņiem un vērojam zivis dzidrajā ūdenī., ja pamet kādu beigtu knisli tās ātri to pakampj un peld tālāk. Tālumā redzam ūdenskritumu, taču aiziet līdz tam spēka vairs nepietiek. Nākamreiz, jo šī ir vieta, uz kuru gribas atgriezties vēlreiz! Atpakaļ ceļš jau rit raitāk, ka jau kāpiens lejup. Ap plkst 17:00 esam Zakopanē, mājas dārzā cepam desiņas un kartupeļus. Vakarā vēl dodamies apskatīt vecpilsētu, bērni tam ir pārāk noguruši un paliek mājās skatīties fotogrāfijas. Gājēju ieliņa Zakopanē vēl pilna ar cilvēkiem, krodziņi un restorāni strādā ar pilnu jaudu. Apēdam poļu šedevru- milzu saldējumu par 5 zlotiem. 5.diena. Ap plkst. 9:30 esam jau pabrokastojuši un sapakojuši mantas. Norēķināmies ar saimnieci un dodamies uz Gubalowku, turpat Zakopanē. Uz kalna virsotni turp un atpakaļ mūs aizvizina kalu tramvajiņš. Uzbraucot augša paveras skats uz Zakopani no augšas. Skaisti! Izbraucam pa kilometru garu rodeļu trasi, iepērkam suvenīrus, un dodamies lejā. Ap 12:00 jau esam ceļā uz Popradu. Nonākuši pilsētiņā atrodam akvaprku un nolemjam turp doties uz vakara cēlienu no 17:00-22:00, lai redzētu lāzeršovu, tas jau ir iekļauts cenā. Tas bija to vērts! Zvilnējām milzīgā,38 grādus siltā džakūzī un skatījāmies ko spēj izdomāt un radīt cilvēks. Iespaidīgi! Popradas lielveikalā iepērkamies un ieturam pusdienas. Par cik laiks līdz 17:00 vēl bija nolēmām aizbraukt līdz Starij Smakovec, pilsētiņa Tatru pakājē apmēram 14.km attālumā no Popradas, tur jau zinājām kur meklēt ūdens avotu, kur pudelēs sapildījām ūdeni, bagātu ar dzelzi, ļoti garšīgs, visu atlikušo ceļojuma laiku dzērām ūdeni no Slovākijas zemes dzīlēm. Pēc akvaparka apmeklējuma braucam uz Liptovskij Jan, slovāku pilsētiņa apmēram 50. km attālumā no Popradas. Tur esam ap 23:00, pie upītes uzceļam telti, piepūšam matraci arī lai varētu gulēt mašīnā un dodamies pie miera. 6.diena. Slovāku pilsētiņa Liptovskij Jan ir graciozi iekārtojusies starp Tatriem, kalnu upītēm, strautiem un termālajiem avotiem. Mūsu teltis ir pavisam netālu no dabiskā termāla ūdens avota, kurš bagāts ar sēru. Cilvēki tajā ir ievietojuši apmēram 1.50.cm dziļu grodu, ūdens šajā avotā ir apmēram 24 grādus silts un nemitīgi burbuļo – dabīgais džakūzī! Šajā dienā izbaudam kalnus! Pusdienļaikā apstājamies starp kalniem, novietojam savu grilu, cepjam desiņas, ēdam arbūzu(kas bija ļoti lētā cenā). sajūtas vienreizējas!

Vakarā pastaigājamies pa pilsētiņas centru Liptovskij Mokolaš.

7.diena. Visu dienu pavadījām akvaparkā ”Tatralandija”. Biļetes ir nopērkamas tikai uz visu dienu, protams, atrasties tur var cik ilgi vēlies. Akvaparks ir milzīgs, cenā iekļauts arī indiāņu pilsētiņas apmeklējums, teātra izrāde, vairākas atrakcijas, karuseļi, batuti. Ar bērniem šajā parkā ir ko darīt vairākas dienas, ir iespēja akvaparka teritorijā dzīvot kempinga mājiņās. Iespējams apmeklēt relaksa zonu (vairākas saunas, turku pirtis utt), par ko jāmaksā atsevišķi. Ap 21.30 sākās mūsu ceļš uz mājām! Braucam visu nakti, ar vienu pieturvietu degvielas uzpildes stacijā. 8.diena. Ap plkst.9.30 esam Augustowā. Novietojam automašīnu centrā, un apskatam pilsētu. Pirmo reizi pa visu ceļojuma laiku diena ir apmākusies. Izstaigājam pilsētas centru, aizejam līdz slavenajam Augustowas kanālam. Paņemam bukletiņu ar informāciju par izbraukumiem ar kuģīti. Izrādās Augustovā ir vairāki kanāli un vairākas iespējās izbraukumiem. Var braukt īsākus un garākus maršrutus, cenas arī attiecīgi dažādas. Īsākais izbraukums apmēram 40 min., garākais gandrīz visu dienu. Mēs nolemjam uz šo pilsētiņu un arīdzan uz Ziemeļpoliju atbraukt citreiz, tādēļ braucienu atliekam, jo sāk jau mazliet smidzināt lietus. Vēl pirms došanās projām no šīs pilsētiņas apstājamies pie lielveikala, lai iepirktos un mērojam tālāk ceļu uz mājām. Ap plkst. 19: 00 esam Siguldā! Ceļojuma TOP: • Gandrīz dzīvie dinozauri Baltowā. • Morskoe Oko! • Kilometru garā rodeļtrase Gubalowkā. • Minerālūdens gandrīz no krāna Slovākijā. • Pelde dabīgajā džakūzī zem klajām debesīm. • Kalni!!! • Akvaparku nesamērīgi lētās cenas, salīdzinājumā ar Līvu akvaparku (piem „Tatraladija” uz visu dienu četriem(2+2) 23ls!